Extrémna verzia určená do najnáročnejšieho terénu spoznáva svoju "novú" generáciu.
I keď sa známy full-size pick-up F-150 u nás oficiálne nepredáva, nijak špeciálne si tento obľúbený Ford predstavovať snáď nemusíme. Ako vieme, ide o dlhodobo najúspešnejší a najpredávanejší pick-up v Amerike, pričom už nejaký ten rok je medzi nami, okrem iného, aj v brutálnom vyhotovení SVT Raptor. Tén púta pozornosť nielen svojím drsným vzhľadom ale aj pozoruhodnými vlastnosťami v teréne. Ambície modrého oválu očividne stúpajú a pri príležitosti autosalónu v Detroite sme boli svedkami až troch čerešničiek na torte. Prvou z nich bola nepochybne koncepčná podoba legendárneho GT-čka, nasledoval ostrý Mustang Shelby GT350R a treticu naozaj brutálnych modelov uzatvára práve nová generácia F-150 Raptor.
Samozrejme, ako sme si už zvykli, Američania majú v obľube prakticky každý rok vylepšovať, modernizovať a teda faceliftovať svoje modelové portfólia jednotlivých značiek a najmä veľké SUV-čka a pick-up preto prakticky pod chvíľou spoznávame v prepracovanom look-u s "nadšením", že ako sa vlastne tvary zmenili tentokrát. Nie je tomu inak ani v prípade verzie Raptor, ktorá mimochodom pre modelový rok 2017 (teda vyrábaná približne od druhej polovice roku 2016) vypúšťa z názvu označenie SVT. Po stránke exteriéru teda nič prevratné nečakajte a aj keď sa bavíme o novej generácií, na prvý pohľad to tak vôbec nevyzerá. Zovňajšok kopírujú krivky a detaily súčasnej odchádzajúcej generácie, Raptor však ešte viac zdrsnel a po novom disponuje ešte masívnejšími detailami. Terénny agresor dostal naozaj megalomanskú masku, opäť s vystúpeným nápisom Ford a prepracovanejšie svetlomety s technológiou výhradne LED-diód. I keď novinka vyznie podstatne mohutnejšie, medzigeneračne zhodila až 277 kilogramov, pričom Ford i napriek tomu promuje mimoriadne pevný rám stvorený pre extrémne podmienky.
O absencií pohonu všetkých štyroch kolies nemôže byť ani reč, štandardné 17'' disky sú obuté do pneumatík BFGoodrich All-Terrain KO2 a za nimi sa nachádzajú špeciálne tlmiče od FOX Racing. Ich priemer narástol z 63,5 na 76,2 milimetrov, navyše samotný zdvih predstavuje až 284,5 vpredu, respektíve 305 milimetrov vzadu. V príplatkovej ponuke nájdeme aj predný diferenciál Torsen. Podstatné zmeny nastali pod kapotou, kde predošlý, 6,2-litrový osemvalec s výkonom 417 koní nahradil i v tomto prípade preplňovaný 3,5-litrový šesťvalec EcoBoost. Jeho konkrétne parametre zatiaľ zverejnené neboli, má byť však výkonnejší než predchodca a zároveň ponúkať vyšší krútiaci moment, lepšie rýchlostne parametre a to všetko pri menšej spotrebe.