Americká legenda sa predsa len dočká novej generácie, ktorú naznačuje novo predstavený GT Concept.
Legenda žije! Áno, nie je veľa vozidiel, ktoré sa naozaj môžu pýšiť týmto prívlastkom, no Ford GT(40) ním rozhodne je. Jeho korene siahajú až do roku 1964 kedy sme spoznali prvú generáciu vysoko-výkonného americko-britského športového vozidla, ktoré sa preslávilo predovšetkým vďaka úspechom vo vytrvalostných závodoch. Výroba GT40-ky skončila v roku 1969 no nebolo to zďaleka posledné slovo, nakoľko v roku 2005 sa automobilka Ford rozhodla ikonu obnoviť a vznikla tak len dva roky vyrábaná novodobá verzia, nesúca skrátený názov Ford GT. Keď v roku 2006 skončila výroba so slovami, že GT-čko už nedostane nástupcu, viacerí netajili sklamanie. V uplynulých rokoch však modrý oval opäť prišiel s myšlienkou oživiť legendárny športiak a ich plány sa práve naplnili. Na autosalóne v Detroite sa predstavuje koncepčná podoba úplne nového Fordu GT.
Hneď v úvode treba povedať, že nový GT Concept je jedným z najhlavnejších highlightov celého autosalónu a i keď bol na ňom vopred ohlásený, už v prvých hodinách vo výstavisku zaznamenal neuveriteľný záujem a prekvapujúco veľké ohlasy. Možno za to môže fakt, že doteraz automobilka v podstate absolútne nepromovala, respektíve neodhaľovala novú generáciu a jej príchod zaznamenal naozaj príjemné "prekvapenie". Vonkajšok sa opäť drží pôvodnej koncepcie, tentokrát sa však už dizajn podstatne viac odklonil od pôvodného modelu GT40. Nové GT-čko podlieha najnovším trendom a aerodynamickým vychytávkam, ktoré z neho robia ešte atraktívnejšie vozidlo vyrovnajúce sa tým najlepším a najkrajším súčasným superšportom. Predok citeľne nadväzuje na predošlé generácie, nová je samozrejme technika, preto je koncept osadený výhradne LED-diódovými svetlometmi. Kokpit je znovu zasadený čo najnižšie, dizajn vrcholí v oblasti pred zadnou nápravou, kde nájdeme tvary, ktoré nielen zaujímavo vyzerajú, ale sú i aerodynamicky funkčné. K výslednej aerodynamike pomáha následne aj zadný aktívny spojler, vysúvajúci sa v závislosti od rýchlosti. Zadok už tradične tvorí rozmerná dvojica okrúhlych svetlometov a dvojica tiež naozaj veľkých koncoviek výfukov, ktoré sú však tentokrát podstatne vyššie.
Interiér vsádza na jednoduchosť a horizontálnu členitosť v modernom looku. Volant je zhora i zdola zrezaný, navyše svojím tvarom pripomína najmä volanty z Formule 1. Nechýba na ňom viacero tlačidiel, ktoré určite nahradzujú tie z palubnej dosky, keďže tá je citeľne prázdnejšia. Na stredovom paneli ale nájdeme veľký displej navigácie, ktorému sekunduje i obrazovka pred očami vodiča, teda za volantom.
Prekvapením, tentokrát však skôr sklamaním, je samotný motor. Pred zadnou nápravou si totiž svoje miesto našiel len šesťvalec EcoBoost s dvojicou turbo-dúchadiel, ktorého špecifikácie zatiaľ neboli priblížené. Podľa zákulisných informácií je však vo veci agregát s výkonom minimálne 600 koní, no aj keď to nie je potvrdené, pravdepodobne sa bude nachádzať v útrobách aj samotnej sériovky. Každopádne, vo vozidle tejto kategórie a takého mena nájsť V6-ku a navyše s podtitulom "Eco" je dosť smutné, na druhú stranu, neostáva nám nič iné ako si začať zvykať... Koncepčné vyhotovenie dostalo sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku, ktorá posiela silu výhradne na zadné 20'' kolesá. V úplnom závere ešte jeden ambiciózny fakt. Ford tvrdí, že sériová verzia bude skoro totožná s konceptom, a tak vraj pôjde o jeden z najľahších superšportov na svete, respektíve pomer výkonu a váhy má byť bezkonkurenčný. Či budú sľuby splnené sa dozvieme budúci rok, kedy ja naplánovaný príchod sériovej verzie, teda vozidlo modelového roku 2017.