Najsilnejší atmosférický osemvalec v histórii automobilky Ford si našiel po novom miesto aj v odľahčenej verzií najnovšieho Shelby s dodatkom R.
Detroitský autosalón je miestom, kde si svoju premiéru odkrúti i legendárny Ford Mustang najnovšej generácie v okruhovom vyhotovení nesúcom názov Shelby GT350R. Ako už označenie napovedá, špecialitka vychádza z nedávno predstavenej verzie Shelby GT350, v prípade R-ka sa však všetká pozornosť sústredila na odlišné využitie, keďže novinka je viac doma na okruhu ako na bežných komunikáciach.
Z tohto titulu bolo všetko podriadené rýchlosti a agilnosti, doplnková výbava sa teda rapídne zúžila a vo vozidle ostalo prakticky len to, čo je nevyhnutné. Keď si to rozmeníme na drobné, v interiéri chýbajú zadné sedadlá, rádio, klimatizácia, koberčeky, sada na opravu pneumatík, dokonca upravené bolo i výfukové potrubie, ktoré už nepočítajú s rezonátormi. Celok je postavený na 19'' karbónových diskoch, ide teda o jeden z prvých sériových vozidiel vybavených karbónovými diskami v štandardnej výbave. Keď to všetko spočítame a podčiarkneme, GT350R je ľahšie o necelých 60 kilogramov oproti verzii bez R-ka. Samozrejme, v prípade záujmu je možné si priplatiť a v rámci balíka Electronic dostanete do vyduchceného interiéru predsa len tú dvoj-zónovú klimatizáciu či 8'' displej multimediálneho systému s navigáciou a sústavou siedmich reproduktorov.
Zmeny neobišli pochopiteľne i exteriér, ktorý je osadený dodatočným karbónovým aerokitom. Jeho podstatou je spodná časť vozidla, ktorú po celej ploche tvoria nadstavce z uhlíkových vlákien, menovite dodatočný predný splitter, bočné prahy a zadný rozmernejší difúzor. Okrem toho, novinkou je aj nové krídlo zdobiace zadné partie, zlaté strmene brzdového systému a tradičné rýchle pruhy. Naopak, predná kapota neskrýva nič iné, ako známy 5,2-litrový atmosférický osemvalec s totožným výkonom 373 kW / 507 koní a 545 N.m. Ide teda o zhodne naladený agregát pochádzajúci z východiskovej verzie, opäť tak máme dočinenia s prvou V8-čkou od modrého oválu, ktorá disponuje plochým kľukovým hriadeľom. Čerešničkou na torte je preto i v tomto prípade fakt, že predná kapota ukrýva doteraz najsilnejší atmosféricky osemvalec v histórii automobilky Ford. Masívny výkon výhradne na zadnú nápravu prenáša šesťstupňová manuálna prevodovka. Rýchlostné parametre ako i cenové relácia zatiaľ Američania nešpecifikovali, keďže však predaj začne až na jeseň tohto roku, dovtedy je času na bližšie údaje naozaj dosť.