Ikona amerického automobilového priemyslu vstupuje konečne i na trh starého kontinentu.
7. generácia jednej z najznámejších amerických klasik, teda (Chevrolet) Corvette Stingray, nie je žiadnou novinkou. Svetu sa ukázala prvýkrát už začiatkom roka 2013 a jej výroba bola spustená približne v septembri daného roku. Pred spustením samotného predaja sme sa dozvedeli i konkrétne, americké cenové relácie a tie predstavovali obrovské prekvapenie, tentokrát v dobrom slova zmysle. Za veľkou mlákou prišiel totiž 456-koňový Stingray na trh s cenovkou len od 52-tisíc $ (necelých 40-tisíc €), čo je teda omnoho menej než jedno z najlacnejších Porsche, podstatne slabší a menší model Cayman. Ako sa však predpokladalo, v Európe budú cenové relácie zase raz citeľne vyššie...
I keď sa automobilka Chevrolet (respektíve časť portfólia kedysi známeho ako Daewoo) pomaly ale isto zo starého kontinentu sťahuje preč kvôli rapidnému poklesu predaja, americký športiak Corvette Stingray sa v týchto dňoch oficiálne dostáva aj k nám. Samozrejme, nejaké exempláre 7. generácie už v Európe sú (aj u nás), ide o vozidlá, ktoré boli dovezené individuálne, nie prostredníctvom oficiálneho dílerstva. So začiatkom predaja sa pochopiteľne dozvedáme i údaje z oficiálneho cenníka. A ten opäť prekvapuje, tentokrát však v zlom slova zmysle! V Nemecku bola oficiálne stanová cenovka za zatvorenú verziu od viac než 74-tisíc €, čo je v prepočte približne o niečo viac než 92-tisíc $. Keď si túto hodnotu porovnáte s vyššie "vyboldovanou" číslicou 52-tisíc $, teda s cenou na americkom trhu, zistíte, že Európania za "novinku" zaplatia skoro dvakrát toľko!
Ako poľahčujúca okolnosť je fakt, že v Európe sa Corvette Stingray predáva už v základe s paketom Z51, vďaka čomu bude disponovať jemne zvýšeným výkonom, samosvorným diferenciálom, výkonnejším brzdovým systémom, chladičom diferenciálu a prevodovky či decentným optickým paketom, ktorý má zlepšiť stabilitu vo vysokých rýchlostiach. V skutočnosti by však tento položky vo výbave mal obsahovať aj každý americký exemplár, preto je to v istom slova zmysle otázka marketingu. Štandardom je manuálna sedemstupňová prevodovka, v ponuke však nechýba ani šesťstupňový automat. Pod kapotou tak buble 6,2-litrová V8-čka s pár koňovým navýšením - 339 kW / 466 koní a 630 N.m. Akcelerácia na stovku sa pohybuje na hodnotách okolo 4,2 sekundy a maximálna rýchlosť je 292 km/h. I keď je európska cena podstatne vyššia, stále ide o veľa muziky za "málo" peňazí!