Carrera GTS už tradične predstavuje akýsi medzník medzi klasickými 911-tkami a špičkovými vyhotoveniami.
S automobilkou Porsche sa za posledné obdobie viaže najmä prvý požiar hyperšportu 918 Spyder na svete. Zatiaľ to oficiálne potvrdené nebolo, no s najväčšou pravdepodobnosťou sa nejedná o výrobnú chybu, ako tomu bolo v prípade požiarmi "preslávenej", najnovšej GT3-ky. Prejdime však k radostnejším správam a to k legendárnej 911-tke, ktorá práve dostala novú športovú verziu Carrera GTS. Tá už tradične predstavuje akýsi medzník medzi klasickými 911-tkami (Carrera (S), Carrera 4(S)) a špičkovými vyhotoveniami (Turbo (S) a GTx). Opäť je teda vo veci najvýkonnejšia 911-tka nesúca označenie Carrera, ktorá sa i tentokrát predstavila naraz v oboch karosárskych variantoch a navyše, dostupná bude aj s pohonom všetkých kolies, čiže ako už tušíte, ako Carrera 4 GTS.
Za zadnou nápravou sa veľké zmeny samozrejme neodohrali, stále tam tróni šesťvalcový boxer s objemom 3,8-litra, ktorý ale narozdiel od Carrery S ponúka o 30 koní navyše. Suma summarum, celkový výkon poskočil na 316 kW / 430 koní, vďaka čomu Porsche garantuje vo všetkých verziách maximálnu rýchlosť, ktorá sa prehupne cez hodnotu 300 km/h. Ďalej uvádza, že najlepšie je na tom GTS-ko vo verzii kupé so zadným pohonom a manuálnou prevodovkou, ktoré dokáže uháňať rýchlosťou až 306 km/h. Naopak, špičková, dvojspojková automatická prevodovka sa zíde pri akcelerácií, nakoľko automobilka tvrdí, že najlepšie je na tom GTS-ko so spomínaným sedemstupňovým automatom PDK, ktoré vyšprintuje na stovku len za 4 sekundy (kabriolet 4,2 s.). Kombinovaná spotreba by sa pritom nemala vyšplhať na viac ako 10 l/100 km.
Navonok verzie GTS rozoznáme najmä vďaka bi-xenónovým svetlometom so zatmaveným pozadím, decentne rozšíreným zadným blatníkom či zadným, tradičným mriežkam chladenia, ktoré dostali rovnako čiernu farbu. Koncovky výfukov dostali chrómový povrch, kolesá narástli už v základe na 20'' jednotky, pričom v ich strede nájdeme centrálnu maticu. Samozrejmosťou je paket Sport Chrono a adaptívne tlmiče PASM so zníženou svetlou výškou o 10 mm. Interiér dostal atraktívnejší výzor, všade nájdeme kombináciu klasickej kože a alcantary, tú navyše evidujeme aj v priestoroch strechy. Carreru (4) GTS na autosalóne v Paríži nenájdete, svoju premiéru bude mať až na autosalóne v Los Angeles. Cenové relácie začínajú na čiastke od okolo 117-tisíc €.