Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
28. júna 2014 o 19:18
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

CLS 63 AMG v podaní Brabusu: 850-koňový black on black

TECH BRABUS MERCEDES-BENZ TUNING
Uložiť Uložené

Brabus sme tu dlhšiu dobu nemali, to však neznamená, že popredný úpravca práve prokrastinuje, to rozhodne nie.

CLS 63 AMG v podaní Brabusu: 850-koňový black on black

Brabus sme tu dlhšiu dobu nemali, to však neznamená, že popredný tuningový úpravca práve prokrastinuje, to rozhodne nie. Verím tomu, že čoskoro budem písať článok o tom, ako upravil najnovšiu generáciu triedy C, respektíve faceliftovanú krasotinku, triedu CLS. A práve pri CLS-ku by som sa chcel zastaviť tentokrát. Je pravda, že nemecký úpravca nám už dávnejšie ukázal svoje prevedenie Brabus 850 v podaní modelu CLS 63 AMG Shooting Brake, teda odvodené štýlové kombi, klasickú, menej praktickú variantu sme tu ale predstavenú ešte nemali. Keďže nám Brabus najnovšie odprezentoval model Brabus 850 vychádzajúci z brutálneho CLS 63 AMG na nových fotografiách, poďme si toto monštrum dodatočne predstaviť.

V prvom rade prejdime k tomu najpodstatnejšiemu. Tým je vyladený motorový priestor, kde doteraz trónil 5,5-litrový osemvalec. Ten však prešiel výraznou úpravou, vďaka ktorej došlo k navýšeniu objemu na 5,9 l a zdvihnutím výkonu na naozaj úctyhodných 625 kW / 850 k! Podpísalo sa pod to prevŕtanie motora, väčšie turbá, kované piesty, ojnice, športový výfukový systém a samozrejme, úprava elektroniky. Krútiaci moment narástol na hodnotu 1450 N.m, avšak kvôli ochrane samotného motora a ponechaniu záruky je opäť elektronicky obmedzený na 1150 N.m. Tým pádom sme sa dostali na rýchlostné parametre, ktoré z pohodlného a štýlového vozidla pre 4 pasažierov robia konkurenciu tým najznámejším športovým automobilom, ako je Porsche 911 Turbo S, Nissan GT-R, či Ferrari F12berlinetta. S posledným spomenutým modelom zdieľa napríklad čas, ktorý je potrebný na zdolanie rýchlosti 100 km/h, keďže ide o hodnotu len 3,1 sekundy! Maximálna rýchlosť i v tomto prípade upresnená nebola, no dobre vieme, že sa pohybuje na hodnote okolo 350 km/h a to všetko pri 3-ročnej záruke od úpravcu.


Po exteriérovej stránke sa pozeráme na starý známy aerodynamický paket, ktorý Brabus testoval aj vo svojom aerodynamickom tuneli. Na predvádzacích fotografiách sa nachádza exemplár v trendy black on black prevedení, kedy čiernemu laku perfektne sekundujú čierne, 20'' disky od samotného úpravcu. Osobne by som ešte zapracoval na výmene, respektíve prekrytí lesklých povrchov, konkrétne elegantných líšt a prednej maske, inak nie je naozaj čo vytknúť.

CLS 63 AMG v podaní Brabusu: 850-koňový black on black
CLS 63 AMG v podaní Brabusu: 850-koňový black on black
CLS 63 AMG v podaní Brabusu: 850-koňový black on black
CLS 63 AMG v podaní Brabusu: 850-koňový black on black
CLS 63 AMG v podaní Brabusu: 850-koňový black on black
CLS 63 AMG v podaní Brabusu: 850-koňový black on black
CLS 63 AMG v podaní Brabusu: 850-koňový black on black
Domov
Zdieľať
Diskusia