Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
16. júna 2024 o 12:21
Čas čítania 0:52
Vincenc Novák

Aplikácia populárneho e-shopu Temu by mohla byť len skrytý malware alebo spyware. Odborníci ju odporúčajú odinštalovať

Aplikácia populárneho e-shopu Temu by mohla byť len skrytý malware alebo spyware. Odborníci ju odporúčajú odinštalovať
EKONOMIKA ČÍNA FAST FASHION SPRÁVY ZO SVETA
Uložiť Uložené

Čínsky e-shop Temu, ktorý je populárny najmä vďaka nízkym cenám, sa dostal do centra pozornosti Národného úradu pre kybernetickú a informačnú bezpečnosť (NCIS). Dôvodom sú obavy, že mobilná aplikácia zhromažďuje množstvo údajov a odosiela ich do Číny.

Podľa spoločnosti Grizzly Research by mobilná aplikácia obchodu Temu mohla byť len skrytý malware alebo spyware. Aplikácia online trhoviska zhromažďuje meno, adresu alebo telefónne číslo nakupujúceho.

Podľa webovej stránky Mobilizujeme.cz ľudia pri registrácii poskytujú aj dátum narodenia, fotografie v galérii alebo prístup k svojim profilom na sociálnych sieťach. Spoločnosť tiež sleduje operačný systém, verziu zariadenia, IP adresu alebo polohu GPS.

Okrem obáv o bezpečnosť je pre Temu problémom aj kvalita predávaných produktov, čo sa odráža na ich nízkej cene. Výnimkou nie sú ani prípady, keď zákazníci dostali úplne iný výrobok, než aký si objednali.

Podľa odborníkov môžu byť nízke ceny výrobkov Temu lákavé, ale bezpečnostné riziká s tým spojené za nákup nestoja. Preto je lepšie aplikáciu Temu vôbec nepoužívať.

Aplikáciu má len v EÚ približne 75 miliónov ľudí 

Ako uvádza portál iRozhlas.cz, obchod Temu v Európskej únii využíva každý mesiac približne 75 miliónov ľudí. Martin Pitron z právneho oddelenia organizácie dTest pre Radiožurnál uviedol, že jedným z problémov spoločnosti je aj nízka informovanosť zákazníkov o pôvode tovaru.
 

„Spravidla sa dozviete len nejakú adresu sídla (predajcu) v Číne. A v momente, keď by ste chceli napríklad reklamovať tovar, museli by ste to teoreticky riešiť v centrále v Číne, čo pre spotrebiteľov nie je možné. Je tu aj problém s údajmi, pretože nevieme, aké údaje zhromažďuje a ako s nimi nakladá,“ povedal Pitron. 

temu
Zdroj: Flickr, Temu
Domov
Zdieľať
Diskusia