Po nasadení okuliarov posádka vidí pohľad na reálne okolie a cestu, súčasne má v zornom poli plasticky pôsobiace informácie a interaktívne prvky.
Po konceptoch Skysphere, Grandsphere a Urbansphere Audi ukázalo nový Activesphere, ktorým automobilka uzatvára kvarteto svojich štúdií radu Sphere. Ide o crossover s karosériou pripomínajúcou kupé, ktorého zväčšená svetlá výška a veľké 22" kolesá umožňujú jazdu aj mimo spevnených ciest. Pozornosť si zaslúži najmä splývajúca zadná časť karosérie, ktorá sa dá stlačením tlačidla transformovať na otvorené nákladnú plochu. Tá je ideálna na prepravu športového vybavenia, či už ide o elektrobicykle, lyže, alebo snowboardy.
Nový druh crossovera tak vystupuje ako ideálny univerzál, ktorý inteligentne kombinuje eleganciu bežných modelov, všestrannosť SUV a schopnosti jazdy v teréne – vzduchové odpruženie umožňuje svetlú výšku vozidla navýšiť až na úroveň takmer 25 cm. Svojimi rozmermi (4,98 × 2,07 × 1,60 m) sa koncept prezentuje ako zástupca vyššej strednej triedy, rázvor až 2,97 metra navyše zabezpečuje všetkým členom posádky veľký priestor na nohy.
S tým súvisiace krátke previsy karosérie prispievajú k oveľa kompaktnejšiemu vzhľadu. Activesphere pritom pôsobí z každej perspektívy monoliticky, ako vyrobené z jedného kusa. Disky kolies obsahujú pohyblivé segmenty, ktoré sa pri jazde v teréne otvoria kvôli optimálnemu chladeniu bŕzd a pri jazde po ceste sa zatvoria kvôli optimálnej aerodynamike. K nízkemu odporu vzduchu prispievajú aj elegantné kamery na predných dverách, nahrádzajúce vonkajšie spätné zrkadlá.
Ešte zásadnejšiu revolúciu so sebou prináša mimoriadne futuristický interiér, kde došlo k rozsiahlej adaptácii rozšírenej reality pre mobilitu. Activesphere nemá žiadne fyzické ovládacie prvky či displeje, ústredným prvkom sa totiž stávajú okuliare – po ich nasadení posádka vidí pohľad na reálne okolie a cestu, súčasne má však zobrazené plasticky pôsobiace informácie a interaktívne prvky.
Všetky údaje relevantné pre jazdu sú tak zobrazené v okuliaroch. V interiéri síce sú k dispozícii ovládacie polia a ďalšie virtuálne zobrazenia, nie sú však viditeľné voľným okom. Pomocou optiky kombinovanej reality sa dá realizovať presná interakcia s týmito reálne existujúcimi, no neviditeľnými zónami citlivými na dotyk. Okuliare zobrazia funkcie a ich stav reaktívne a v reálnom čase po dotyku príslušnej plochy rukou.
Z technickej stránky využíva štúdia platformu PPE (Premium Platform Electric), ktorá vznikla v spolupráci so značkou Porsche. Auto je elektromobil. Jeho akumulátor má kapacitu približne 100 kWh, pričom dva elektromotory majú systémový výkon 325 kW/442 koní a 720 Nm. Vďaka prítomnej 800 V technike je možné dobiť batériu vo veľmi krátkom čase s výkonom až do 270 kW na rýchlonabíjacích staniciach s jednosmerným prúdom.
Technológia tak umožňuje dosahovať časy nabíjania, ktoré sa približujú k bežným zastávkam na tankovanie konvenčných vozidiel. Iba 10 minút stačí na dobitie elektrickej energie umožňujúcej dojazd vyše 300 kilometrov. Za menej ako 25 minút sa dá úroveň nabitia batérie s kapacitou 100 kWh zvýšiť z 5 na 80 percent. Celkový dojazd je pritom na úrovni 600 km.