SkinCeuticals, La Mer, Tata Harper a ďalšie značky za stovky eur môžeš nahradiť dostupnejšími produktmi.
Drahšie neznamená vždy lepšie. O kozmetike to platí dvojnásobne. Neznamená to, že ak z nákupov odchádzaš s lacnejšími produktmi, tak s nimi dosiahneš horšie výsledky. Do cien kozmetiky sa započítava všeličo a veľkou položkou je práve marketing.
Kozmetika, ktorá sa v lekárňach či v drogériách na Slovensku predáva, je bezpečná a mnohé aj cenovo dostupné produkty dokážu dobre splniť svoj účel. Spolu s kozmetickou chemičkou a blogerkou Katarínou Balabánovou sme preto hľadali alternatívy populárnych, celebritami často odporúčaných kozmetických produktov.
Balabánová zdôrazňuje, že značky, ktoré sa od začiatku profilujú na bohatšiu klientelu, budú tento štandard udržiavať naprieč celou líniou. Reálne však ich produkty nemusia byť lepšie alebo výnimočné vo výkone, nemusia ani obsahovať patentované látky. Cena je jednoducho súčasťou marketingu.
„Niekedy sú lacnejšie alternatívy dokonca aj lepšie. Majú lepšiu formuláciu, a preto sú medzi zákazníkmi obľúbenejšie. Určuje to nielen cena, ale aj výsledky, ktoré produkt prinesie,“ vraví Balabánová, ktorá sa testovaniu kozmetiky venuje roky a v súčasnosti pracuje na vývoji produktov novej línie pre slovenskú značku ENVY Therapy.
O kozmetike a beauty témach píšeme často aj kriticky, oslovujeme pri tom odborníkov a snažíme sa vyvracať najväčšie mýty a prinášať overené informácie. Ak sa ti naša práca páči, podporiť nás môžeš vstupom do klubu Refresher+.
Prečo stoja niektoré krémy aj 500 eur?
Do ceny produktu sa pretavujú nielen suroviny, ale aj obaly, distribúcia a náklady na marketing, vysvetlila pre Refresher kozmetická chemička Katarína Balabánová. Cenu ovplyvňujú aj patenty na zložky alebo na technológie. „Sú za nimi roky práce v laboratóriu, ide o originálne látky, ktoré majú za sebou klinické štúdie. To vždy zvyšuje cenu produktu, pretože sa platí nielen za tie roky výskumu.“ Záleží aj na tom, či hovoríme o malej značke alebo masívnom výrobcovi.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Dokážu lacnejšie alternatívy, ktoré sú podobné zložením, nahradiť drahé produkty na trhu? Ak tieto drahé produkty ešte nepoužívaš, tak lacnejšie alternatívy ťa potešia. Ľuďom, ktorí si už na luxusnú kozmetiku zvykli, však lacnejšie alternatívy nemusia stačiť. „Ten produkt sa celkovo môže správať inak: senzorický zážitok aj roztierateľnosť sa môžu líšiť,“ vysvetľuje Balabánová.
Vraví, že dokonalé kópie v kozmetickom priemysle nevznikajú. Keďže presný podiel ingrediencií nie je verejne známy, vývojári sa môžu usilovať priblížiť sa trebárs populárnemu produktu od konkurencie, no nikdy nevytvoria niečo úplne rovnaké. „Nie je to nikdy iba o aktívnych látkach. Ľuďom môže vyhovovať vôňa, konzistencia, to, aký pocit produkt zanecháva na koži.“
Nasledujúce produkty preto ber naozaj len ako alternatívy. Nie sú to kópie drahých produktov. Lacnejšie varianty ti však ponúkajú podobný účinok za zlomok ceny. Či ti sadnú, už musíš vyskúšať na sebe.
Dr. Barbara Sturm Hyaluronic Serum vs. Vichy Minéral 89 Probiotic Fractions alebo The INKEY List 2 % Hyaluronic Acid Serum
Pravdepodobne najdrahšie sérum s kyselinou hyalurónovou pochádza z dielne nemeckej dermatologičky Barbory Sturm. Obsahuje viaceré molekulárne veľkosti kyseliny hyalurónovej, ktorá podporuje hydratáciu v koži a zmierňuje jemné vrásky, a výťažok z buriny menom portulaka zeleninová, ktorá má antioxidačné účinky.
Flakónik s objemom 30 ml kúpiš za 250 € až 450 €. Cena závisí od toho, či trváš na nákupe zo slovenských e-shopov alebo si počkáš na doručenie spoza veľkej mláky.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Čím sa dá nahradiť hydratačné sérum za niekoľko sto eur.
- Ktoré luxusné sérum sa dá nahradiť dostupnou alternatívou od kórejskej značky.
- Tip na exfoliant, ktorý stojí len desatinu ceny populárnej kyseliny mliečnej od Sunday Riley.
- Čím nahradiť hydratačné krémy luxusných značiek La Mer (180 €) a La Prairie (490 €).