Na rozdiel od väčšieho EQS SUV, novinka prichádza premiérovo hneď v dvoch AMG vyhotoveniach.
Po predstavení elektrického modelu EQS SUV, ktorý je odvodený od klasického EQS, bolo jasné, že obdobný recept zopakuje Mercedes-Benz aj v o triedu nižšom segmente s EQE. V uplynulých hodinách sme tak spoznali úplne nové EQE SUV, ktoré je odvodené od elektrického sedanu. Ako sa predpokladalo, po vizuálnej stránke opätovne zažívame akési déjà vu. Nemecký výrobca totiž znova recykloval už neraz použitý dizajn, a teda tak, ako sa navzájom podobá EQE a EQS, rovnako sa podobá aj EQE SUV a EQS SUV.
Mercedes-Benz tak pristúpil na ešte radikálnejšiu unifikáciu, ako sme boli zvyknutí pri nemeckých prémiových automobilkách, a zrejme vytvára filozofiu, podľa ktorej si zákazník zvolí len príslušný veľkostný segment a typ karosérie, pretože vizuál je vždy takmer identický. Pre lepšiu predstavu, nové EQE SUV sa s rozmermi 4 863 x 1 940 x 1 686 milimetrov a rázvorom 3 030 milimetrov môže porovnať s obdobne veľkým BMW iX. Aj tento elektrický EQ model dostal zaslepenú masku, voliteľnú svetelnú technológiu Digital Light a 19 až 22" disky s aerodynamickým dizajnom.
Na rozdiel od väčšieho EQS SUV, novinka prichádza premiérovo hneď v dvoch AMG vyhotoveniach, ktoré charakterizuje maska s vertikálnymi lamelami – tzv. Panamerica Grill. Práve o čosi kompaktnejšie rozmery predurčujú EQE SUV skôr na dynamickejšiu jazdu, dôkazom čoho je súčasný príchod verzií 43 a 53 AMG.
K úplnej unifikácii dochádza v interiéri, kde EQE SUV je po EQE, EQS a EQS SUV už v poradí štvrtým modelom značky, kde sa (za príplatok) nachádza identická palubná doska. Reč je o riešení MBUX Hyperscreen, teda o troch displejoch zaliatych do jedného skleneného panelu s celkovou šírkou viac ako 141 centimetrov a plochou 2 432,11 štvorcových centimetrov. Ide o dizajnovo a dokonca aj o rozmerovo identické riešenie, teda 12,3” digitálne budíky, 17,7” centrálny displej a 12,3” obrazovka pred spolujazdcom.
Ohnuté sklo pozostáva z kremičitanu hlinitého, ktorý je mimoriadne odolný proti poškriabaniu. EQE SUV s 5-miestnym interiérom ponúkne 520-litrový batožinový priestor, no na rozdiel od EQS SUV 7-miestna konfigurácia v ponuke nebude. Zaujímavosťou je, že v rámci výbavy Electric Art sa v interiéri vôbec nepoužíva koža, ale výhradne recyklované materiály.
Hneď pri predstavení ďalšieho elektromobilu značky Mercedes-Benz spoznávame jeho relatívne širokú škálu verzií. Základné vyhotovenie má pohon výhradne zadných kolies, zvyšné verzie majú štandardne pohon 4Matic. Spoločným znakom všetkých variantov je akumulátor s využiteľnou kapacitou 90,6 kWh, samotný palubný systém pritom podporuje 22 kW AC, respektíve 170 kW DC nabíjanie.
- EQE SUV 350+ – 1 el., 215 kW/292 k a 565 Nm, dojazd 480 – 590 km
- EQE SUV 350 4Matic – 2 el., 215 kW/292 k a 765 Nm, dojazd 459 – 558 km
- EQE SUV 500 4Matic – 2 el., 300 kW/408 k a 858 Nm, dojazd 460 – 547 km
- EQE SUV 43 4Matic – 2 el., 350 kW/476 k a 858 Nm, dojazd 431 – 488 km
- EQE SUV 53 4Matic – 2 el., 460 kW/626 k a 900 Nm, dojazd 375 – 470 km
Najvýkonnejšiu verziu je možné osadiť voliteľným AMG Dynamic Plus paketom, ktorý umožňuje krátkodobý nárast výkonu až na úroveň 505 kW/686 koní a 1 000 Nm. Vďaka tomu dokáže Mercedes-AMG EQE SUV 53 4Matic akcelerovať na stovku len za 3,5 sekundy, maximálna rýchlosť je 240 km/h.
Ako súčasť príplatkovej výbavy je k dispozícii riadenie zadnej nápravy s maximálnym uhlom natočenia kolies až o 10 stupňov či vzduchové pruženie s kontinuálne nastaviteľným tlmením. Na dosiahnutie ešte lepšej svetlej výšky možno zvýšiť výšku vozidla až o 3 centimetre. Cenové relácie zatiaľ špecifikované neboli.