Elektromobil EQE rozšíri svoje ponúkané portfólio verzií o dve športovo ladené vyhotovenia od AMG.
Automobilka Mercedes-Benz v septembri minulého roka v rámci elektrickej modelovej ofenzívy predstavila ďalší počin, ktorý ide tentoraz v šľapajach luxusného EQS. Ako naznačuje jeho samotný názov, EQE je o triedu menšie a zastupuje elektrickú alternatívu pre konvenčnú triedu E. Teraz, približne pol roka nato, spoznávame v zmysle tradícií vrcholné športové vyhotovenie z oddelenia AMG, ktoré zaujme predovšetkým masívnou porciou sily.
Divízia Mercedes-AMG navyše predstavuje hneď dve výkonnostné verzie, ktoré nesú označenie EQE 43 4Matic a EQE 53 4Matic+. Z vizuálnej stránky je ich spoločným menovateľom tzv. Panamericana Grill, teda maska s vertikálne orientovanými lamelami. Samozrejme, v tomto prípade ide len o efekt, pretože maska je zaslepená a neslúži na prívod vzduchu. Okrem toho pribudlo pár ozdobných plakiet, dodatočná lišta na veku batožinového priestoru a voliteľné až 21" AMG disky, pod ktorými sa môžu za príplatok schovávať karbón-keramické brzdy so 440-milimetrovými prednými kotúčmi.
Interiéru dominujú karbónové dekóry, športový volant s dodatočnými tlačidlami na nastavenie techniky, koža Nappa, plochy s brúseným materiálom pripomínajúcim Alcantaru a červené prešívanie. Okrem toho multimediálne prostredie MBUX získalo pozmenené grafické prostredie s monitoringom techniky. Prejdime teda k nej.
Pre obe AMG verzie je zdrojom elektrickej energie lítium-iónový akumulátor s využiteľnou kapacitou 90,6 kWh, čo v zmysle metodiky WLTP má zaručiť predpokladaný dojazd 533 kilometrov pre verziu AMG 43 a 518 km pre variant AMG 53. Palubný systém dokáže podporovať až 22 kW AC nabíjanie alebo 170 kW DC nabíjanie na rýchlonabíjačkách. To znamená, že za ideálnych podmienok stačí 15-minútové nabíjanie na zvýšenie dojazdu o cca 180 kilometrov.
Najpodstatnejšie je však v tomto prípade pohonné ústrojenstvo. To v oboch verziách tvorí dvojica elektromotorov, vo veci je teda pohon oboch náprav. Presné parametre sú nasledujúce:
- EQE 43 4Matic – 350 kW/476 k a 858 Nm, 0 – 100 km za 4,2 s, maximálka 210 km/h
- EQE 53 4Matic+ – 460 kW/626 k a 950 Nm, 0 – 100 km za 3,5 s, maximálka 220 km/h
Tým sa to však ešte nekončí, pretože model EQE 53 4Matic+ je možné osadiť príplatkovým paketom AMG Dynamic Plus, ktorý celkový výkon navýši až na úroveň 505 kW/687 koní a krútiaci moment rovných 1 000 Nm. Tým sa zlepšia aj rýchlostné parametre – akcelerácia na stovku trvá len 3,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 240 km/h. Tieto parametre sú k však k dispozícii len v režimoch Sport+ a Race a pri dostatočne nabitom akumulátore.
Obe novinky štandardne počítajú s prepracovaným vzduchovým podvozkom AMG Ride Control+, tuhšími stabilizátormi a riadenou zadnou nápravou, ktorá podporuje 3,6-stupňové natáčanie zadných kolies. Mercedes-AMG následne informuje, že športovo ladené vyhotovenia elektromobilu EQE majú zaručiť aj pôsobivý zvukový zážitok vďaka špeciálne navrhnutej zvukovej symfónii.