Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
16. februára 2022 o 19:30
Čas čítania 1:42
Martin Mičuda

Mercedes-AMG láka pri nových športových verziách EQE na extrémny výkon, vrcholom je až 687 koní

Mercedes-AMG láka pri nových športových verziách EQE na extrémny výkon, vrcholom je až 687 koní
Zdroj: Mercedes-Benz
TECH ELEKTROMOBILY MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Elektromobil EQE rozšíri svoje ponúkané portfólio verzií o dve športovo ladené vyhotovenia od AMG.

Automobilka Mercedes-Benz v septembri minulého roka v rámci elektrickej modelovej ofenzívy predstavila ďalší počin, ktorý ide tentoraz v šľapajach luxusného EQS. Ako naznačuje jeho samotný názov, EQE je o triedu menšie a zastupuje elektrickú alternatívu pre konvenčnú triedu E. Teraz, približne pol roka nato, spoznávame v zmysle tradícií vrcholné športové vyhotovenie z oddelenia AMG, ktoré zaujme predovšetkým masívnou porciou sily.

Odporúčané
EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? 14. februára 2022 o 16:30

Divízia Mercedes-AMG navyše predstavuje hneď dve výkonnostné verzie, ktoré nesú označenie EQE 43 4Matic a EQE 53 4Matic+. Z vizuálnej stránky je ich spoločným menovateľom tzv. Panamericana Grill, teda maska s vertikálne orientovanými lamelami. Samozrejme, v tomto prípade ide len o efekt, pretože maska je zaslepená a neslúži na prívod vzduchu. Okrem toho pribudlo pár ozdobných plakiet, dodatočná lišta na veku batožinového priestoru a voliteľné až 21" AMG disky, pod ktorými sa môžu za príplatok schovávať karbón-keramické brzdy so 440-milimetrovými prednými kotúčmi.

Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, EQE, EQE 53,
Zdroj: Mercedes-Benz

Interiéru dominujú karbónové dekóry, športový volant s dodatočnými tlačidlami na nastavenie techniky, koža Nappa, plochy s brúseným materiálom pripomínajúcim Alcantaru a červené prešívanie. Okrem toho multimediálne prostredie MBUX získalo pozmenené grafické prostredie s monitoringom techniky. Prejdime teda k nej.

Odporúčané
Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii? Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii? 16. februára 2022 o 9:30

Pre obe AMG verzie je zdrojom elektrickej energie lítium-iónový akumulátor s využiteľnou kapacitou 90,6 kWh, čo v zmysle metodiky WLTP má zaručiť predpokladaný dojazd 533 kilometrov pre verziu AMG 43 a 518 km pre variant AMG 53. Palubný systém dokáže podporovať až 22 kW AC nabíjanie alebo 170 kW DC nabíjanie na rýchlonabíjačkách. To znamená, že za ideálnych podmienok stačí 15-minútové nabíjanie na zvýšenie dojazdu o cca 180 kilometrov.

Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, EQE, EQE 53,
Zdroj: Mercedes-Benz

Najpodstatnejšie je však v tomto prípade pohonné ústrojenstvo. To v oboch verziách tvorí dvojica elektromotorov, vo veci je teda pohon oboch náprav. Presné parametre sú nasledujúce:

  • EQE 43 4Matic – 350 kW/476 k a 858 Nm, 0 – 100 km za 4,2 s, maximálka 210 km/h
  • EQE 53 4Matic+ – 460 kW/626 k a 950 Nm, 0 – 100 km za 3,5 s, maximálka 220 km/h

Tým sa to však ešte nekončí, pretože model EQE 53 4Matic+ je možné osadiť príplatkovým paketom AMG Dynamic Plus, ktorý celkový výkon navýši až na úroveň 505 kW/687 koní a krútiaci moment rovných 1 000 Nm. Tým sa zlepšia aj rýchlostné parametre – akcelerácia na stovku trvá len 3,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 240 km/h. Tieto parametre sú k však k dispozícii len v režimoch Sport+ a Race a pri dostatočne nabitom akumulátore.

Odporúčané
Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné 2. januára 2022 o 9:30

Obe novinky štandardne počítajú s prepracovaným vzduchovým podvozkom AMG Ride Control+, tuhšími stabilizátormi a riadenou zadnou nápravou, ktorá podporuje 3,6-stupňové natáčanie zadných kolies. Mercedes-AMG následne informuje, že športovo ladené vyhotovenia elektromobilu EQE majú zaručiť aj pôsobivý zvukový zážitok vďaka špeciálne navrhnutej zvukovej symfónii.

Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, EQE, EQE 53,Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, EQE, EQE 53,Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, EQE, EQE 53,Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, EQE, EQE 53,
Zobraziť galériu
(24)
Domov
Zdieľať
Diskusia