Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
6. septembra 2021 o 7:57
Čas čítania 2:08
Martin Mičuda

Elektrická modelová ofenzíva značky Mercedes-Benz pokračuje. Úplne nové EQE sľubuje dojazd 660 kilometrov

Elektrická modelová ofenzíva značky Mercedes-Benz pokračuje. Úplne nové EQE sľubuje dojazd 660 kilometrov
Zdroj: Daimler
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY ELEKTROMOBILY MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Po stále horúcej novinke EQS prichádza na scénu jej o čosi kompaktnejší derivát.

Tesne predtým, ako sa otvorili samotné brány autosalónu v Mníchove, automobilka Mercedes-Benz vyrukovala hneď s niekoľkými veľkými novinkami naraz. Azda tou najzásadnejšou je ohlasované EQE, ktoré rozširuje elektrické portfólio EQ.

Ako naznačuje samotné označenie, vo veci je elektrický ekvivalent triedy E, ktorý výraznou mierou nadväzuje na nedávno odhalené EQS. Práve s ním má spoločný základný tvar karosérie, i keď najmä zadný previs je o čosi kratší.

Odporúčané
Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur Kráľ je len jeden. Vyskúšali sme nové S-ko za takmer 200 000 eur 20. januára 2021 o 14:30

Aj napriek tomu elektromobil meria 4 946 x 1 961 x 1 512 milimetrov, čím ide o slušne veľký kolos. Zaujímavosťou je, že EQE je prvým modelom z rodiny EQ, ktorého predné svetlá nie sú prepojené svetelným pásom.

Ide pravdepodobne o zámer, ktorým sa výrobca snaží viac vizuálne odčleniť EQE od väčšieho EQS. Laická verejnosť si však bude oba modely dozaista mýliť, pretože i keď ide o dva odlišné modely, na prvý pohľad akoby si z oka vypadli a rozdiely sú len v detailoch.

Mercedes-Benz, EQE
Zdroj: Daimler

Dôkazom toho je aj maska združená do čierneho panela, ktorý tiež dostal efektné hviezdičkové spracovanie. Aj EQE prichádza s revolučnou technológiou svetlometov Digital Light, ktorá umožňuje premietanie rôznych symbolov na vozovku – každý svetlomet obsahuje modul s tromi extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikrozrkadiel. Rozlíšenie oboch svetiel je teda 2,6 milióna pixelov.

Odporúčané
Z nového X6 M Competition nám padla sánka. 625-koňové BMW popiera fyzikálne zákony Z nového X6 M Competition nám padla sánka. 625-koňové BMW popiera fyzikálne zákony 10. apríla 2021 o 9:30

Charakteristická bočná silueta EQS je v tomto prípade premietnutá v decentne kompaktnejšom balení a inak to nie je ani vzadu. Tam sú už opäť ledky vzájomne prepojené, majú pritom veľmi pôvabnú prepletenú grafiku.

EQE je možné postaviť na 19 až 21" diskoch, štandardne má zapustené kľučky a na rozdiel od väčšieho súrodenca nie je k dispozícii dvojfarebné lakovanie karosérie. Platí však, že zákazník má možnosť zvoliť si klasický elegantný optický balík alebo športovo strihnutý AMG line.

Z vlajkovej lode značky Mercedes-Benz si elektromobil zároveň prepožičiava technológiu riadenej zadnej nápravy – okrem pomerne štandardného 4,5-stupňového vychýlenia zadných kolies je možné siahnuť aj po vyhotovení, kde sa zadné kolesá dokážu natáčať až o 10 stupňov, čo na trhu iná značka stále neponúka. 

Mercedes-Benz, EQE
Zdroj: Daimler

Ešte viac sa EQE ponáša na EQS v interiéri. Aj menší z dvojice totiž za príplatok ponúkne MBUX Hyperscreen, čiže spleť troch rozmerných displejov: 12,3" digitálne budíky, 17,7" centrálny displej a 12,3" obrazovka pred spolujazdcom. Jednotlivé obrazovky sú zaliate do jedného zahnutého skleneného panela s celkovou šírkou viac ako 141 centimetrov a s celkovou plochou 2 432,11 štvorcového centimetra.

Odporúčané
Vyskúšali sme najslávnejšie superkombi na svete. V čom vyniká 600-koňové RS 6 za 166-tisíc eur? Vyskúšali sme najslávnejšie superkombi na svete. V čom vyniká 600-koňové RS 6 za 166-tisíc eur? 23. marca 2021 o 14:30

Ide teda prekvapivo o identické parametre ako v EQS a inak to nie je ani v dizajne a technologickej výbave ako takej. Kokpit EQE je síce o čosi menší, vizuálne sa však nesie v takmer totožnom duchu. Prejdime teda k odlišnostiam, ktoré sa schovávajú pod povrchom.

Sprvoti nám výrobca servíruje výhradne verziu EQE 350, ktorú poháňa jeden elektromotor umiestnený vzadu. Jeho výkon je 215 kW/292 koní a 530 Nm. Zdrojom energie je akumulátor s využiteľnou kapacitou 90 kWh, automobilka pritom deklaruje dojazd v zmysle WLTP na úrovni 660 kilometrov.

Palubný systém podporuje 22 kW AC nabíjanie a 170 kW DC nabíjanie, vďaka ktorému stačí 15-minútové nabíjanie na zvýšenie dojazdu o 250 kilometrov. Už teraz Mercedes-Benz ohlásil, že skôr či neskôr príde na trh aj vysokovýkonná verzia s výkonom okolo 500 kW. Cenové relácie zverejnené zatiaľ neboli, k prvým zákazníkom by sa nové EQE malo dostať začiatkom budúceho roka.

Mercedes-Benz, EQEMercedes-Benz, EQEMercedes-Benz, EQEMercedes-Benz, EQE
Zobraziť galériu
(15)
Domov
Zdieľať
Diskusia