EQS má nanovo definovať luxus medzi elektrickými automobilmi.
Elektrický modelový rad EQ značky Mercedes-Benz sa za posledné obdobie začal slušne rozrastať a inak to nebude ani nasledujúce mesiace. Čerešničku na torte však predstavili v uplynulých hodinách. Nie je ňou nič iné ako EQS, teda akási elektrická trieda S, čo už veľa napovedá. Vlajkový elektromobil s hviezdou v znaku automobilka dokonca označuje za prvú čisto elektrickú prémiovú limuzínu na svete.
Príchod EQS bol ostro sledovaný niekoľko mesiacov, napokon, i sám Mercedes-Benz posledné týždne začal odkrývať jednotlivé časti vozidla. Najnovší elektromobil zo Stuttgartu meria na dĺžku 5,21 x 1,92 x 1,51 metra, čím netají svoju segmentovú príbuznosť a písmeno S v názve. Treba však podotknúť, že dizajn EQS bol ostro podriadený aerodynamike, čo prinieslo svoje ovocie – s hodnotou súčiniteľa aerodynamického odporu vzduchu Cd = 0,20 ide o najaerodynamickejšie sériové auto na svete.
Ruka v ruke s týmto údajom sa nesú aj samotné tvary karosérie, ktoré sú veľmi zaoblené, pričom predný aj zadný stĺpik sú pod čo najmenším uhlom. Aj vďaka tomu má EQS ľahko rozpoznateľnú siluetu strechy s krátkym zadným previsom a prednou kapotou. Tá sa dokonca nedá ani otvárať (jedine v servise), preto za predným kolesom na vodičovej strane nájdeš šikovný otvor na doliatie kvapaliny do ostrekovačov.
Samozrejme, ako je pre EQ modely už zvykom, maska je združená do čierneho panela, ktorý v tomto prípade dostal efektné hviezdičkové spracovanie. Azda ešte viac však zaujme grafika svetlometov, najmä tých zadných, kde sa nachádzajú akési prepletené trubice.
Opomenúť nemožno ani prevratnú technológiu svetlometov Digital Light, ktorá umožňuje premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku – každý svetlomet obsahuje modul s tromi extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikrozrkadiel. Rozlíšenie oboch svetiel je teda 2,6 milióna pixelov.
Medzi technické prednosti exteriéru patrí možnosť plne elektricky otvoriť nielen veko batožinového priestoru, ale aj všetky štyri bočné dvere. Chýbať nemôže ani riadená zadná náprava. Štandardom je natáčanie zadných kolies pod uhlom 4,5°, za príplatok však aj EQS po vzore novej triedy zdedilo natáčanie zadných kolies až pod uhlom 10°. O mimoriadne bohatej sústave asistenčných systémov by sme mohli písať dlho, spomeňme aspoň to, že v závislosti od výbavy EQS monitoruje až 350 snímačov. Batožinový priestor má 610 litrov.