Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 13. 6. 2021 meniny má Anton

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá

Nové EQS je prvou elektrickou limuzínou na svete. Mercedes-Benz uvádza dojazd až 770 km

EQS má nanovo definovať luxus medzi elektrickými automobilmi.

Martin Mičuda
16. apríl 2021, 11:10 Čas čítania: 2:42
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Nové EQS je prvou elektrickou limuzínou na svete. Mercedes-Benz uvádza dojazd až 770 km
Zdroj: Daimler
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
16. apríl 2021, 11:10
Čas čítania: 2:42

Nové EQS je prvou elektrickou limuzínou na svete. Mercedes-Benz uvádza dojazd až 770 km

EQS má nanovo definovať luxus medzi elektrickými automobilmi.

Martin Mičuda
16. apríl 2021, 11:10
Čas čítania: 2:42
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Nové EQS je prvou elektrickou limuzínou na svete. Mercedes-Benz uvádza dojazd až 770 km
Zdroj: Daimler

Elektrický modelový rad EQ značky Mercedes-Benz sa za posledné obdobie začal slušne rozrastať a inak to nebude ani nasledujúce mesiace. Čerešničku na torte však predstavili v uplynulých hodinách. Nie je ňou nič iné ako EQS, teda akási elektrická trieda S, čo už veľa napovedá. Vlajkový elektromobil s hviezdou v znaku automobilka dokonca označuje za prvú čisto elektrickú prémiovú limuzínu na svete.

 

Príchod EQS bol ostro sledovaný niekoľko mesiacov, napokon, i sám Mercedes-Benz posledné týždne začal odkrývať jednotlivé časti vozidla. Najnovší elektromobil zo Stuttgartu meria na dĺžku 5,21 x 1,92 x 1,51 metra, čím netají svoju segmentovú príbuznosť a písmeno S v názve. Treba však podotknúť, že dizajn EQS bol ostro podriadený aerodynamike, čo prinieslo svoje ovocie – s hodnotou súčiniteľa aerodynamického odporu vzduchu Cd = 0,20 ide o najaerodynamickejšie sériové auto na svete.

 

Zdroj: Daimler

 

Ruka v ruke s týmto údajom sa nesú aj samotné tvary karosérie, ktoré sú veľmi zaoblené, pričom predný aj zadný stĺpik sú pod čo najmenším uhlom. Aj vďaka tomu má EQS ľahko rozpoznateľnú siluetu strechy s krátkym zadným previsom a prednou kapotou. Tá sa dokonca nedá ani otvárať (jedine v servise), preto za predným kolesom na vodičovej strane nájdeš šikovný otvor na doliatie kvapaliny do ostrekovačov.

 

Samozrejme, ako je pre EQ modely už zvykom, maska je združená do čierneho panela, ktorý v tomto prípade dostal efektné hviezdičkové spracovanie. Azda ešte viac však zaujme grafika svetlometov, najmä tých zadných, kde sa nachádzajú akési prepletené trubice.

 

 

Opomenúť nemožno ani prevratnú technológiu svetlometov Digital Light, ktorá umožňuje premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku – každý svetlomet obsahuje modul s tromi extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikrozrkadiel. Rozlíšenie oboch svetiel je teda 2,6 milióna pixelov.

 

Medzi technické prednosti exteriéru patrí možnosť plne elektricky otvoriť nielen veko batožinového priestoru, ale aj všetky štyri bočné dvere. Chýbať nemôže ani riadená zadná náprava. Štandardom je natáčanie zadných kolies pod uhlom 4,5°, za príplatok však aj EQS po vzore novej triedy zdedilo natáčanie zadných kolies až pod uhlom 10°. O mimoriadne bohatej sústave asistenčných systémov by sme mohli písať dlho, spomeňme aspoň to, že v závislosti od výbavy EQS monitoruje až 350 snímačov. Batožinový priestor má 610 litrov.

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 2073 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 2.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš čitať aj tieto články
Toto je 5 silných extrémistických skupín strednej Európy. Nenávidia liberálov, utečencov, LGBT a systém. Ako veľmi sú nebezpeční?Toto je 5 silných extrémistických skupín strednej Európy. Nenávidia liberálov, utečencov, LGBT a systém. Ako veľmi sú nebezpeční?
Sex až po svadbe, pred prehliadkou drastická diéta. Adriana Lima oslavuje 40, toto si o nej možno nevedelSex až po svadbe, pred prehliadkou drastická diéta. Adriana Lima oslavuje 40, toto si o nej možno nevedel
Slováci lejú do kryptomien milióny eur, aký bol priemerný nákup? Toto musíš vedieť o trhu s mincamiSlováci lejú do kryptomien milióny eur, aký bol priemerný nákup? Toto musíš vedieť o trhu s mincami
VIAC

 

Zdroj: Daimler

 

Jedným z highlightov novinky je napokon interiér. Ten sme spoznali už v predstihu, pripomeňme teda, že na výber budú dve koncepcie palubnej dosky. V základnej konfigurácii má nové EQS rovnaké rozloženie displejov ako nové esko – pred vodičom voľne stojace 12,3” digitálne budíky, zatiaľ čo zo stredového tunela priamo vystupuje 12,8” displej infotainmentu.

 

V prípade príplatkovej výbavy však EQS získava MBUX Hyperscreen, čiže spleť troch rozmerných displejov – 12,3” digitálne budíky, 17,7” centrálny displej a 12,3” obrazovka pred spolujazdcom. Jednotlivé obrazovky sú zaliate do jedného zahnutého skleneného panela s celkovou šírkou viac ako 141 centimetrov a s celkovou plochou 2 432,11 štvorcového centimetra.  

 

 

Druhý variant teda nemá ozdobný dekór a nahrádza ho skleneným povrchom. Krycie sklo sa v procese tvarovania trojrozmerne ohýba pri teplotách približne 650 °C – to umožňuje neskreslený pohľad na displej v celej šírke vozidla nezávisle od uhla pohľadu. Ohnuté sklo pozostáva z kremičitanu hlinitého, ktorý je mimoriadne odolný proti poškriabaniu. Okrem toho dve vrstvy krycieho skla znižujú odrazy a zjednodušujú čistenie. Pod povrchom klenutej hyperobrazovky sa nachádza osem jadier procesorov, 24 GB RAM, pričom prenosová rýchlosť pamäte je 46,4 GB za sekundu. 

 

Zdroj: Daimler

 

Samozrejme, najväčšia pozornosť sa upriamuje na pohonné ústrojenstvo. Mercedes-Benz zatiaľ predstavil dve výkonnostné verzie s nasledujúcimi parametrami:

 

  • EQS 450+ – 245 kW/333 koní a 568 Nm, z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy
  • EQS 580 4Matic – 385 kW/524 koní a 855 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy

 

Prvý spomenutý variant má pohon výhradne zadných kolies, zatiaľ čo druhý pohon všetkých štyroch kolies. Spoločným znakom je maximálna rýchlosť 210 km/h a obrovská batéria s využiteľnou kapacitou až 107,8 kWh, ktorá má za ideálneho predpokladu v zmysle metodiky WLTP zaručiť dojazd až 770 kilometrov. S EQS sa začína nová generácia akumulátorov s výrazne vyššou energetickou hustotou.

 

 

Neskôr sa v ponuke objaví menší akumulátor s využiteľnou kapacitou 90 kWh, naopak, už teraz Mercedes-Benz potvrdil aj príchod AMG verzie s výkonom 560 kW/762 koní. Vskutku prekvapivé je, že EQS pracuje „len“ so 400 V elektrickou sieťou a podporuje „len“ 200 kW nabíjanie jednosmerným prúdom (napr. Taycan až 270 kW). AC nabíjanie je štandardne s výkonom 11 kW, za príplatok 22 kW. Z 0 na 80 % je možné na rýchlonabíjačke dobiť akumulátor za 31 minút.

 

Cenové relácie ani presný dátum vstupu na náš trh ešte nie sú známe, stať by sa tak malo ešte v priebehu tohto roka.

 

Zobraziť galériu 22
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: daimler.comFoto: DaimlerNáhľadový obrázok: Daimler
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť