K luxusnému EQS s dojazdom do 770 kilometrov sa pridáva všestrannejší derivát pod označením EQS SUV.
Mercedes-Benz ukazuje rodinnú a všestrannú verziu elektrickej limuzíny EQS. EQS SUV chce konkurovať BMW iX, na rozdiel od neho však stavil na podstatne usadlejší dizajn, hoci na prvý pohľad novinka opäť len recykluje známe estetické riešenia.
EQS SUV totiž zdedilo niekoľko rokov známy dizajnový jazyk modelov EQ (najmä EQC, EQE a EQS), takže i keď ide o úplnú novinku v portfóliu značky, nič prevratné navonok neprináša. Najväčšie elektrické SUV od Mercedesu meria 5 125 x 1 959 x 1 718 milimetrov, čím je o 20 centimetrov vyššie ako klasické EQS, pričom má identický rázvor náprav – 3 210 milimetrov. Prednej časti dominuje obrovská a tradične zaslepená maska s efektnými hviezdičkami, ktorá nadväzuje na špičkové svetlomety s technológiou Digital Light.
Zaujímavé sú aj zadné úzke a vzájomne prepojené svetlá s trubicovou grafikou. Okrem klasickej elegantnej exteriérovej línie je na výber aj príplatkový športovejšie orientovaný AMG paket, no napríklad obrovská panoramatická strecha je v štandardnej výbave.
Interiér automobilka ukázala už pred niekoľkými týždňami, takže vieme, že EQS SUV bude mať tzv. MBUX Hyperscreen, teda tri obrazovky zaliate do jedného zahnutého skleneného panela s celkovou šírkou viac ako 141 centimetrov a s celkovou plochou 2 432,11 štvorcového centimetra.
Ide o 12,3” digitálne budíky, 17,7” centrálny displej a 12,3” obrazovku pred spolujazdcom. Ohnuté sklo pozostáva z kremičitanu hlinitého, ktorý je mimoriadne odolný proti poškriabaniu. Okrem toho dve vrstvy krycieho skla znižujú odrazy a zjednodušujú jeho čistenie.
EQS SUV v základnej 5-miestnej konfigurácii ponúkne 645-litrový batožinový priestor, ak sa však elektronicky posuvný druhý rad sedadiel posunie smerom k prvému, bude mať až 880 litrov. Na rozdiel od konkurenčného iX od BMW, EQS SUV môže byť aj 7-miestne. Pokiaľ je tretí rad sedadiel zložený, kufor má stále úctyhodných 800 litrov.
EQS SUV príde na trh v troch výkonnostných verziách. Ich spoločným znakom je akumulátor s kapacitou až 107,8 kWh, ktorý je možné nabíjať maximálnym nabíjacím výkonom 200 kW. Na takejto výkonnej rýchlonabíjačke je teda možné batériu nabiť na 80 percent v priebehu 31 minút. V závislosti od verzie má pritom elektrické SUV buď jeden elektromotor vzadu, alebo dva elektromotory, každý na jednej náprave. Parametre sú nasledujúce:
- EQS 450+ – 265 kW/360 koní a 568 Nm, dojazd 536 až 660 km
- EQS 450 4Matic – 265 kW/360 koní a 800 Nm, dojazd 507 až 613 km
- EQS 580 4Matic – 400 kW/544 koní a 858 Nm, dojazd 507 až 613 km
Štandardom je nielen vzduchové odpruženie na oboch nápravách, ale aj riadená zadná náprava s možnosťou vychýliť jej kolesá o 4,5 stupňa. Vo voliteľnej výbave je až 10-stupňové natáčanie zadných kolies.