Najdlhší hovor so psychológom trval 90 minút.
Národnú linku na podporu duševného zdravia využilo od leta takmer 900 ľudí. Odborníci riešia predovšetkým duševné problémy v súvislosti s pandémiou ochorenia covid-19. Linka poskytuje poradenstvo nielen pre verejnosť, ale aj pre zdravotníkov, na ktorých je v súčasnosti extrémny tlak. V utorok o tom informovalo Ministerstvo zdravotníctva SR.
Psychológovia sa na linke zameriavajú napríklad na obavy z nakazenia sa koronavírusom, vyrovnanie sa so smrťou príbuzných, ohrozenie sociálnych istôt, nútenú karanténu, osamelosť, stratu kontaktov, depresiu, beznádej, úzkostné stavy, nedostatok terapeutických denných skupín a stacionárov, ale aj nedostupnosť pomoci duševne chorým.
Linka funguje v pracovných dňoch od 14.00 do 22.00 h a počas víkendov od 10.00 do 18.00 h. Keďže najväčší nápor na psychiku je počas sviatkov, ministerstvo rozširuje čas prevádzky počas týchto dní. Na Štedrý deň bude linka fungovať od 10.00 do 22.00 h a počas Silvestra od 10.00 do 24.00 h. Volať môže každý, kto potrebuje rady a usmernenie od skúseného psychológa.
Jeden hovor trvá podľa MZ SR priemerne 30 minút. Najdlhšie trvali 75 až 90 minút, najkratší hovor mal 4 minúty.
„Linka zahŕňa poskytovanie informácií a nasmerovanie volajúceho k dostupnej psychologickej, resp. psychiatrickej starostlivosti v jeho okolí, ale aj krízovú intervenciu pri zvládaní akútnej stresovej reakcie či príznakoch oneskorenej reakcie na mimoriadne intenzívnu stresovú udalosť,“ vysvetľuje jeden zo psychológov poskytujúcich poradenstvo na linke.