Luxusné GLE sa dočkalo plug-in hybridnej verzie, ktorá zaujme svojimi parametrami.
Začiatkom roka 2020 sme sa prvýkrát stretli s úplne novou generáciou GLE, ktoré tvorí jeden z najdôležitejších pilierov značky Mercedes-Benz. Výsledkom bol náš podrobný test, kde sme ti ukázali prednosti i slabšie stránky luxusného SUV s hviezdou v znaku. Medzičasom sa nám ale podarilo dostať k druhému exempláru, avšak s hybridnou technikou, ktorá nás veľmi pozitívne prekvapila.
Ide o plug-in hybridnú verziu GLE 350de 4Matic, ktorá kombinuje naftový agregát s elektromotorom a veľkou batériou. Na prvý pohľad sa môže zdať, že v kontexte dnešnej doby ide o pomerne paradoxné spojenie, faktom ale je, že tento počin právom označujeme za najlepší plug-in hybrid, aký je momentálne na trhu.
Pointou tohto testu teda nie je predstavenie GLE ako takého, pretože to sme už spravili pri teste verzie GLE 450, teraz sa zameriame na samotnú techniku.
Exteriér
Po vizuálnej stránke sa plug-in hybridné GLE nijak nelíši od konvenčných variantov. Prítomnosť elektrickej sústavy naznačí len dvojica plakiet za predným nárazníkom a dve viečka – na vodičovej strane totiž pribudol slot s konektormi na nabíjanie.
V našom prípade určite zaujme atraktívny tmavomodrý lak, nechýbal Night Packet (čierne doplnky) a príplatkový AMG Line, teda športovejšie nárazníky, prahy a vytiahnuté blatníky. V nich sa schovávajú 20" disky so špecifickym dizajnom – vďaka širokej obruči by si asi nepovedal, že ide až o 20" obutie. Ako sme už spomínali pri teste 450-ky, aj tu platí, že dané hviezdicové kolesá vyznejú relatívne utopeným dojmom, preto by sme siahli po väčších kolesách. Jazdný komfort to kvôli veľmi pohodlne naladenému podvozku negatívne neovplyvní.
V exteriéri sa ešte pristavme pri svetlách. Náš testovaný exemplár disponoval najvyššou svetelnou technikou, ktorú zastrešujú perfektné Multibeam LED-svetlá. Tie po stránke svetelných schopností, dosvitu a plynulo pracujúcej adaptívnej technike radíme medzi tú najväčšiu špičku na trhu.
Interiér
Ani v interiéri nebadať rozdiel v prítomnosti plug-in hybridnej verzie. Najmä v tomto prípade ale vodič ocení štandardne dodávané veľké displeje. Dva 12,3" displeje zaliate v lepenom skle totiž umožňujú veľmi efektne, prehľadne a jasne monitorovať hybridnú technológiu. Priamo pred seba si tak vieš v jeden moment zobraziť nielen aktuálnu spotrebu paliva i elektrickej energie, ale aj oba priemerné údaje.