Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 26. 5. 2020 meniny má Dušan

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
9
Martin Mičuda
19. apríl 2020, 15:13
Čas čítania: 5:54
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Je nový Mercedes-Benz GLS kráľom najväčších luxusných SUV? Zisťovali sme v podrobnom teste

Do rúk sa nám dostalo novučičké GLS v mimoriadne atraktívnej výbave a konfigurácii.

Martin Mičuda
19. apríl 2020, 15:13
Čas čítania: 5:54
Je nový Mercedes-Benz GLS kráľom najväčších luxusných SUV? Zisťovali sme v podrobnom teste
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
9
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Mercedes-Benz GL bol dlhé roky v podstate neohrozeným najväčším SUV z dielne nemeckej značky, ktorému sa darilo nielen u nás, ale najmä na ruskom, čínskom a americkom trhu. Za ostatné mesiace sme ale spoznali viacero zástupcov z radov konkurencie, ktoré začali okliešťovať dominantnosť najväčšieho medveďa.

 

Automobilka zo Stuttgartu tak najprv priniesla facelift druhej generácie s novým menom, no a minulý rok sme spoznali novú vlajkovú loď v úplne novom podaní. Nám sa novučičké GLS dostalo do rúk v mimoriadne atraktívnej výbave a konfigurácii, preto sme zisťovali, aké je vlastne najväčšie SUV na našom trhu.

 

Exteriér

Pri teste nového GLE si možno postrehol, že na margo exteriérového dizajnu sme boli tak trochu zdržanliví. A vlastne, doteraz si k nemu hľadáme cestu. Nová, v poradí 3. generácia GLS je však už trošku iný príbeh, najmä ak sme tentokrát svedkami podstatne atraktívnejšej konfigurácie – optický AMG Line (agresívnejšie nárazníky a vytiahnuté blatníky), biely lak (Designo s perleťovým efektom), Night paket (čierne detaily) a 21” disky.

 

 

GLS dokonca vôbec po prvýkrát môže obúvať až 23” disky, ktoré by vyzerali ešte lepšie, otázkou však je, do akej miery to ovplyvní komfort. Čo musíme ale určite spomenúť sú úchvatné Multibeam LED svetlomety, ktoré nielenže podľa nás vyzerajú oveľa lepšie ako v spomínanom GLE, no hlavne pre GLS sú štandardom.  

 

Ich kúzlo tkvie v až 224 svetelných diódach, ktoré dokážu v diaľkovom režime zaručiť rekordný, až 650-metrový dosvit, čo je úplný strop toho, čo momentálne dovoľujú európske normy. Inými slovami, lepšie a dôkladnejšie pracujúce predné adaptívne svetlá sa hľadajú veľmi ťažko. I keď pravdou je, že po dizajnovej stránke sú tie zadné LED-ky, ktorých grafiku v rámci SUV-čiek Mercedes postupne zjednotil, občas terčom kritiky.

 

Je nový Mercedes-Benz GLS kráľom najväčších luxusných SUV? Zisťovali sme v podrobnom teste
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Osobne oceňujeme to, že i keď GLS medzigeneračne citeľne narástlo de facto vo všetkých smeroch, vďaka oblejším a modernejším tvarom to v porovnaní s predchodcom nie je na prvý pohľad badať. Okrem toho, automobilka uvádza, že aerodynamický koeficient odporu vzduchu má hodnotu len 0,32, čo je na takýto autobus parádny výsledok a svoje ovocie to prinesie nielen formou úžasného ticha na palube.

 
Predovšetkým zozadu na nás nová generácia pôsobí tak trochu americkým robustným dojmom. A vlastne, s dĺžkou až 5,2 metra, čo je o necelých 8 centimetrov medzigeneračne viac, ide o vôbec najväčšie SUV na našom trhu. Teda, pokiaľ nerátame ultra-luxusný Rolls-Royce Cullinan.

 

Z veľkých koncoviek by ste emisie určite nenamerali, keďže sú zaslepené, prednosťou GLS-ka je ale predovšetkým kufor – ak je vyložený aj 3. rad sedadiel, batožinový priestor má úctyhodných 470 litrov, ak ale zložíte 3. aj 2. rad tak vznikne až 2 400 litrov, čo je neskutočné. Toto je ideálne festivalové auto pre mladého. Teda, keby nestalo vyše 110-tisíc €, všakže... 

 

Je nový Mercedes-Benz GLS kráľom najväčších luxusných SUV? Zisťovali sme v podrobnom teste
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Interiér

Stalo sa už zvykom, že práve interiér okamžite prezradí, o akú značku ide. Nenarážame tým teraz len na skutočnosť, že obdobný dizajn, detaily či technológie nenájdeme u iných značiek, ale i na fakt, že v Stuttgarte jednoducho vedia, ako verejnosť opantať interiérom a nepotrebujú na to ani napríklad svetlú kožu. Stačí, keď si začneš iba všímať jednotlivé detaily, ich dielenské vypracovanie, skladbu použitých materiálov alebo rozloženie prvkov.

 

 

Ostatne, toto všetko je za posledné roky už akýmsi štandardom, v prípade nového GLS je ale cítiť, že ide o S-ko, medzi SUV-čkami s hviezdou v znaku. Ak sme si pri teste GLE všimli nejaké menšie nedostatky po stránke spracovania, tu to neplatí. 

 

Je nový Mercedes-Benz GLS kráľom najväčších luxusných SUV? Zisťovali sme v podrobnom teste
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA


Aj v GLS vládne mimoriadne moderne a hodnotne pôsobiaca atmosféra, s ktorou ide ruka v ruke niekoľkostranová príplatková výbava. Jej spoločným znakom je kvalita a dobre známy cit pre detail, a to či už ide o to, ako fungujú prítomné špičkové technológie alebo do akého obalu sú zabalené.

 

Celý ten wow efekt majú na starosti dve 12,3” obrazovky zaliate v lepenom skle, ktoré sú v GLS štandardne. S tým súvisí revolučný systém Mercedes-Benz User Experience, teda MBUX, ktorý je aj po pár rokoch stále to najlepšie na trhu. Samozrejme, do veľkej miery je to vec osobných preferencii, ale dovolíme si tvrdiť, že iba v Stuttgarte stále chápu, že autu sa nemá prispôsobiť vodič, ale vodičovi sa má prispôsobiť auto.

 

 

Narážame tým hlavne na ten obrovsky rozsah individualizácie, ktorý celý tento systém ponúka. Obzvlášť ak ide o budíky, kde si určite nájde tu ideálnu voľbu aj ten, kto žije v tom, že v roku 2020 by chcel analógové riešenie. 

 

Je nový Mercedes-Benz GLS kráľom najväčších luxusných SUV? Zisťovali sme v podrobnom teste
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Zásadným rozdielom GLS-ka od GLE-čka je však priestrannosť, a to si povedzme, že nové GLE je vo svojej triede azda najpriestrannejšie. GLS ale zachádza ešte ďalej. Áno, aj GLE vie byť 7-miestne, v 3. rade ale rozhodne nečakaj toľko priestoru ako v GLS, kde si takmer úplne komfortne sadne aj cca 180 centimetrov vysoká osoba.

 

Pravdou ale je, že v takej X7-čke od BMW je 3. rad sedadiel ešte o čosi komfortnejší (viac miesta, pohodlnejšie nastupovanie, vlastné panoramatické okno). 2. rad sedadiel je už ale iná pesnička – i keď sme mali k dispozícii klasickú verziu (nie vyhotovenie s dvomi osobitnými kreslami), komfort a priestor je úžasný. Navyše, aj zadné sedadlá sú plne elektricky ovládané, v pozdĺžnom smere v rozsahu až 10 centimetrov.

 

Je nový Mercedes-Benz GLS kráľom najväčších luxusných SUV? Zisťovali sme v podrobnom teste
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Motor & Jazda

Ak máme povedať pravdu, tak na tento test sme sa tešili najmä preto, lebo opäť sme sa mali možnosť stretnúť s novým radovým 2,9-litrovým naftovým šesťvalcom, ktorý v silnejšej verzii v ponuke značky dlhé roky chýbal. V rukách sa nám totiž neocitla dobre známa verzia 350d, ale 400d, čo je za nás jeden z najlepších motorov súčasnosti.

 
Na rovinu povieme, že za studena nás prekvapil trošku hrubší chod, ktorý sme pri testoch nového CLS či triedy S nepostrehli. A to sme čakali, že tu bude tou masou motor ešte viac odhlučnený. To sa ale bavíme fakt o detailoch, takže naďalej platí, že ten motor je doslova fantastický. 

 
V dvakrát preplňovanom 400d-čku sa teda bavíme o výkone 243 kW / 330 koni a 700 Nm. Za nás ide rozhodne o ten najlepší motor v GLS a hneď ti povieme prečo. V tejto konfigurácii auto váži cez 2,6 tony, takže 350d-čko by si asi zbytočne silil a s benzínovým osemvalcom to musí byť po stránke spotreby smrť. S GLS 400d je možné z dlhodobého pohľadu jazdiť so spotrebou okolo 8 l/100 kilometrov a zároveň si užívať nadštandardnú dynamiku.

 

Je nový Mercedes-Benz GLS kráľom najväčších luxusných SUV? Zisťovali sme v podrobnom teste
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Náš dlhodobý priemer bol síce na úrovni takmer 10 litrov, do tohto údaju ale počítame prevažne mestskú prevádzku, ako aj čas na fotenie a natáčanie, kedy zrovna nejde o klasické podmienky. Tak či onak, aj to je stále skutočne parádny výsledok v kontexte veľkosti, váhy a dynamiky. Ba čo viac, výrobca udáva papierovú spotrebu na úrovni 7,6 až 7,9 l/100 km, no a nám sa ju neraz pri pokojnej jazde podarilo aj podliezť. To sme za ostatné roky zažili len veľmi zriedkavo.


Veľkú zásluhu na tom má aj štandardne dodávaný 9-stupňovy automat, ktorý, dovolíme si tvrdiť, s naftovou 2,9-kou spolupracuje ešte lepšie ako s benzínovým šesťvalcom, ktorý sme mali v GLE. Akoby bol viac optimalizovaný na vyšší krútiaci moment a hlavne, vyzdvihnúť musíme aj takmer okamžitú reakciu na plynový pedál, čo je v súčasnosti skrz emisné normy stále vzácnejšie.

 

Prevodovka proste vie, že všetky tie newtonmetre má k dispozícii už od 1 200 ot./min, preto motor ani zbytočne nemusí vytáčať. Dáš podlahu, automat sa dá okamžite do pozoru, podradí o niekoľko stupňov a motor ťahá a ťahá. Na stovku sa tak z pokoja dostaneš len za 6,3 sekundy.

 

Je nový Mercedes-Benz GLS kráľom najväčších luxusných SUV? Zisťovali sme v podrobnom teste
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Najúžasnejšia vec na GLS-ku je úroveň odhlučnenia a to, ako ťa všetko odizoluje od reality. Vlastne, ani nevieme či to je tým, že sedíte tak vysoko alebo že GLS má dvojité okná. Avšak inak tomu nie je ani v X7-čke, no ani tam sme neboli až tak odstrihnutí od okolia. Inými slovami, ak nerátame Rolls-Royce, ešte sme nezažili auto, ktoré by tak skresľovalo reálnu rýchlosť – pri 90-ke máš pocit, že ideš tak 60 a na diaľnici pokiaľ človek nejde 160 km/h, akoby ani nebol na diaľnici. Niečo neopísateľné...

 

Za citeľný mínus oproti X7-čke považujeme absenciu riadenej zadnej nápravy. Opäť zopakujeme, že Mercedes-Benz vie brutálne vytočiť predné kolesá, preto v takom GLE nám riadená zadná náprava vyslovene nechýbala. Tu už ale áno – cítiť, ako vozíš za sebou zvyšok auta a najmä v rýchlych zákrutách nie je GLS až tak obratné, lebo zadok sa tak nevykrajuje, len ho vlečieš za sebou.


Čo sa samotného podvozku týka, to asi pri aute, ktoré má v názve písmeno S netreba veľmi o čom debatovať. Je naladený skôr plavne a teda, nie je tu taká istota ako pri X7-čke – na nerovnostiach sa vie na vzduchovom podvozku karoséria decentne zavlniť, inak ide ale o mimoriadne komfortné a pohodlné auto, ktoré dokáže bravúrne filtrovať nerovnosti bez buchotov náprav. 

 

Zobraziť galériu 12 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINANáhľadový obrázok: REFRESHER / MARTINZMARTINA Tagy: mercedes-benz, automobilovy test, 4Matic, GLS, GLS 400d
Ohodnoť článok
7
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.