Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 5. 6. 2020 meniny má Laura

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Móda - Doplnky
0
Richard Balog
19. január 2020, 19:30
Čas čítania: 3:30
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Stroje na peniaze alebo módne domy, ktoré ovládajú odevný priemysel

5 svetoznámych značiek, ktoré sa držia svojich tradícií, ale zároveň určujú trendy a vykazujú dych vyrážajúce zisky.

Richard Balog
19. január 2020, 19:30
Čas čítania: 3:30
Stroje na peniaze alebo módne domy, ktoré ovládajú odevný priemysel
Zdroj: Gucci
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Módny priemysel je na vrchole. Túto vetu sme síce v článkoch použili už niekoľkokrát, avšak ide o fakt, ktorý stále pretrváva a všetko nasvedčuje tomu, že pokles tržieb firmám nehrozí. Luxusom opradené módne domy sú pre majiteľov doslova stroj na peniaze, čoho dôkazom je umiestnenie Bernarda Arnaulta (LVMH) na 3. priečke medzi najbohatšími ľuďmi sveta.

 

V rámci dnešného článku sa však zameriame na značky z radov high fashion, ktoré už dlhé desaťročia diktujú trendy a zároveň sú mimoriadne výnosným biznisom. Skĺbiť spomínané aspekty pritom vôbec nie je jednoduché a dokážu to naozaj len tí najlepší.

 

Nemusíš byť práve odborníkom na módu či obchod, aby si vedel, že v nasledujúcich riadkoch bude určite figurovať Louis Vuitton. Kto ďalší avšak patrí do skupiny, ktorej celková hodnota podľa portálu Business Insider presahuje 80 000 000 000 €?

 

 

Gucci

Stroje na peniaze alebo módne domy, ktoré ovládajú odevný priemysel
Zdroj: Gucci

 

Taliansky módny dom je symbolom luxusu už takmer 100 rokov, počas ktorých zažíval nielen úspechy, ale taktiež množstvo pádov. Inak tomu nebolo ani začiatkom 21. storočia a zlom nastal až s príchodom Alessandra Micheleho. 

 

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 987 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VYSKÚŠAŤ BEZPLATNE
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Upozorníme ťa 2 dni pred prvou platbou
Prvý týždeň 0 €, potom 3.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš čitať aj tieto články
Zbili ho, vyzliekli a vláčili za autom, pokiaľ nebol mŕtvy a bez hlavy. 5 najhorších útokov na černochov v USAZbili ho, vyzliekli a vláčili za autom, pokiaľ nebol mŕtvy a bez hlavy. 5 najhorších útokov na černochov v USA
16-ročná Sandra za 4 minúty utopila svoju mamu. Na súde sa pri fotkách obete spoločne so sestrou smiali16-ročná Sandra za 4 minúty utopila svoju mamu. Na súde sa pri fotkách obete spoločne so sestrou smiali
Trikrát si zlomil penis, Madonna mu ponúkla 20 000 za dieťa a v mladosti bol bezdomovcom. 10 zaujímavostí o Dennisovi RodmanoviTrikrát si zlomil penis, Madonna mu ponúkla 20 000 za dieťa a v mladosti bol bezdomovcom. 10 zaujímavostí o Dennisovi Rodmanovi
VIAC

Rodák z Ríma nastúpil do funkcie kreatívneho riaditeľa pred 5 rokmi a za toto obdobie sa Gucci opätovne dostalo na vrchol módneho priemyslu. Či už číslami alebo obľúbenosťou. Kolekcie, respektíve prehliadky zrazu dostali „šťavu“. Návratu sa dočkali monogram GG a retro dizajny s odkazom na históriu značky, ale úspech zožali aj spolupráce s Dapper Danom, alebo Gucci Ghostom. 

 

Menší problém vedenie zaznamenalo v úvode minulého roka, kedy do predaja uviedlo rolák znázorňujúci karikatúru černošskej tváre, za čo sa muselo hneď ospravedlniť a produkt stiahnuť z pultov vštekých predajní. Ani táto nepríjemnosť avšak nezapríčinila prepad hodnoty ikony high fashion. 

 

Prada

Stroje na peniaze alebo módne domy, ktoré ovládajú odevný priemysel
Zdroj: Prada

 

Na Apeninskom polostrove má pevne položené základy aj tento módny dom, ktorého vznik sa datuje do roku 1913 a v jeho vedení stále figuruje člen rodiny Prada, konkrétne Miuccia. 

 

V minulosti obchod s koženým tovarom, neskôr dodávateľ odevov pre taliansky kráľovský dvor a v súčasnosti jeden z lídrov odevného priemyslu s množstvom progresívnych nápadov. Ikonický výrobca je v kurze prakticky neustále, a to najmä vďaka vnučke pôvodného zakladateľa, ktorá už viac ako 40 rokov drží zástavu vlajku na vrchole spoločne s manželom Patriziom Bertellim. 

 

Prada pritom trendy neudržiava len v oblasti „Haute Couture“ či prehliadkových kolekciách, ale taktiež v oblasti športovej módy, ktorú produkuje v rámci divízie „Linea Rossa“.

 

Dior 

Stroje na peniaze alebo módne domy, ktoré ovládajú odevný priemysel
Zdroj: Dior

 

Opúšťame Taliansko a aspoň virtuálne sa presúvame do krajiny galského kohúta, ktorej hlavné mesto považujú návrhári za mekku módy. Paríž je domovom desiatok popredných značiek odevného a obuvného priemyslu a Dior je jednou z nich. 

 

Luxusom opradený výrobca uviedol svoju vôbec prvú kolekciu tesne po konci 2. svetovej vojny a ihneď si získal širokú verejnosť. Samotný Christian Dior stihol svetu predstaviť množstvo nadčasových návrhov, z ktorých dizajnéri čerpajú inšpiráciu dodnes.  Bohužiaľ, rodák z francúzského mestečka Granville dostal vo veku 52 rokov infarkt a nemohol nás svojou prácou tešiť dlhší čas. 

 

Sila jeho práce a mena však stále žije a pod záštitou obchodnej skupiny LVMH patrí medzi lídrov vo svojom obore. Návrhy módneho domu Dior sú aj vďaka spoluprácam s Rimowa, KAWS a pod. zaujímavé aj pre mladšie ročníky a o budúcnosť ikony, ktorú má aktuálne pod palcom Kim Jones, nemáme obavy. 

 

 

Chanel 

Stroje na peniaze alebo módne domy, ktoré ovládajú odevný priemysel
Zdroj: Chanel

 

Akonáhle sa povie Chanel, tak väčšine ľudí ihneď napadne parfém s označením „N°5“. Dielo zakladateľky a návrhárky menom Gabrielle Bonheur Chanel, však toho ponúka oveľa viac. 

 

Symbol sofistikovanosti a elegancie za 111 rokov svojej existencie vytvoril okolo seba auru výnimočnosti, po ktorej túži každá žena milujúca módu bez ohľadu na vek.  Obrovskú zásluhu má na tom okrem už spomínanej Coco najmä Karl Lagerfeld stojaci na čele francúzskej značky od roku 1983.

 

Nemecký módny mág s osobitou charizmou vdýchol módnemu domu nový život a častokrát prichádzal z návrhmi, ktoré šokovali širokú verejnosť. V skúške časom však obstál na výbornú a aj na sklonku života vo veku 85 rokov tvoril jedinečné modely oblečenia. Najbližšie obdobie ukáže, či si nové tváre dokážu poradiť s vysoko nastavenou latkou a či sa Chanel dokáže udržať na vrchole.  

Louis Vuitton 

Stroje na peniaze alebo módne domy, ktoré ovládajú odevný priemysel
Zdroj: Louis Vuitton

 

Ako sa zvykne hovoriť, to najlepšie prichádza až na koniec, čo v prípade najstaršieho módneho domu v dnešnom článku platí. Značka Louis Vuitton vznikla v roku 1854 a prioritne išlo o firmu venujúcu sa výrobe kvalitnej batožiny, respektíve kufrom. To v podstate platí aj dnes, len v širšom merítku.  

 

Aktuálne sa totiž francúzsky gigant sústredí na výrobu všetkého, čo súvisí s odevným priemyslom a robí to skvelo, o čom svedčia hlavne čísla. Podľa údajov na webe Business Insider je totiž jeho hodnota na úrovni 30 000 000 000 € a pre Bernarda Arnaulta tak ide o doslova zlatú baňu. 

 

Značnú časť úspechu na tom nesie napríklad aj spolupráca so streetwear značkou Supreme alebo angažovanie Virgila Abloha na pozíciu šéfa pánskej sekcie odevov a doplnkov. Vedenie sa tak priblížilo aj mladšiemu publiku, ktoré baží po móde a bez problémov nechá v predajni tisíce eur za modely s rukopisom známeho návrhára. 

 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Foto: Gucci, Dior, Prada, Louis Vuitton, ChanelNáhľadový obrázok: Gucci Tagy: Móda Refresher, Christian Dior, Miuccia Prada, Louis Vuitton (LVMH), Gucci (Kering), Chanel (House of Chanel)
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
28
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.