
U nás je to kapustnica, ryba, šalát. V Japonsku si na Štedrý deň kupujú fast food s vyprážaným kuraťom
Jednu vec treba uznať: vyprážané krídelká nikdy nie sú zlý nápad.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V Japonsku už roky jedávajú na Vianoce menu zo známeho fast food reťazca KFC. Približne 3,6 milióna japonských rodín si tak na Štedrý deň oblizuje prsty po vyprážanom kurati a hranolkách, píše BBC. Pre nás možno zvláštna tradícia sa v krajine usadila ešte v minulom storočí.
Tradičné vianočné KFC
Čo si predstavíš pod pojmom „tradičná vianočná večera“? Hoci je pravda, že každá krajina má svoje typické jedlá a nápoje, pravdepodobne sa ti s Vianocami spája domáca atmosféra a chutné jedlo z (hádam) kvalitných ingrediencií, ktoré pripravuje spoločne celá rodina.

V Japonsku sa však od konca minulého storočia udomácnila úplne iná tradícia. Vianočné KFC menu. Podľa CNN je 24. decembra pre zamestnancov KFC najrušnejším dňom roka. V priemere predajú 5- až 10-násobok toho, čo v iný deň. Vianočné menu má aj svoju vlastnú reklamu, ktorú nasadia online aj v televíziách. Ľudia si ho môžu objednať vopred – a tí múdrejší tak naozaj urobia, inak musia čakať v rade celé hodiny na svoj „bucket“.
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1643 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOMFast foodovému reťazcu sa darí najmä vďaka tomu, že Japonsko nie je kresťanská krajina. Vianoce tu nikdy neoslavovali tak ako v Európe. Podľa BBC berú niektoré japonské rodiny Vianoce ako bežný deň, iní 24. decembra oslavujú podobne ako Valentína: romantickou večerou vo dvojici. Avšak tí, ktorí sa namotali na kampaň KFC, sa každoročne vracajú a vedú k tomu aj svoje deti.
Ako sa dostal fast food na sviatočný stôl
Podľa BBC vznikol nápad na sviatočné menu v 70-tych rokoch. Takeshi Okawara bol prvým manažérom miestnej pobočky KFC, neskôr sa vypracoval na manažéra KFC Japan. O tzv. Party Barrel sa mu snívalo po tom, čo údajne prepočul rozhovor dvoch cudinzov. Tí sa rozprávali o tom, ako im chýba vianočný moriak. Takeshi veril, že kurča by mohlo byť skvelou náhradou a vymyslel lokálnu reklamnú kampaň. Krátko na to, v roku 1974, spustili kampaň celonárodne so sloganom „KFC na Vianoce“.
Kampaň sa v krajine, v ktorej predtým v podstate neexistovala vianočná tradícia, uchytila výborne. Vianočné balíčky dnes tvoria tretinu celoročných príjmov KFC v Japonsku. Najlacnejšie balíky stoja približne 30 €, za prémiové si rodiny a priatelia zaplatia takmer 50 €.
Podľa BBC je spojenie kuracích krídelok a Vianoc geniálne: v Japonsku je veľmi dôležité, aby spolu rodina trávila čas pri jedle. K tomu im KFC ponúklo známe chute, ktoré nie sú príliš odlišné alebo zvláštne oproti tomu, čo bežne jedia. Sú však pekne zabalené a najmä v minulosti boli čímsi, čo si človek bežne neobjednal. Je to dostupná a chutná večera, ktorú si užívajú spolu s najbližšími.
Na Vianoce je napokon jedno, či spolu s rodinou siahneš na spodok vedierka s krídelkami alebo na dno mise so šalátom, no nie?
View this post on Instagram
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

