Nie tak celkom pravdivý príbeh o comebacku hluchého dídžeja.
Hudobné snímky trpia, podobne ako ich športové náprotivky, úzkostlivým pridržiavaním sa klišé a prevarených námetov. Štandardná formula pozostáva z krátkej expozície o náročnom detstve či dospievaní, tvrdo vydretého vzostupu k úspechu, osobných problémov, strmého pádu, zváženia životných hodnôt a návratu na výslnie. Okrem prvého bodu sa všetkého dočkáme aj v komédií It’s All Gone Pete Tong. Žiadne obavy, film režiséra Michaela Dowsa z roku 2004 je totiž veľmi zábavná jazda uťahujúca si z nudných životopisov.
Frankie Wilde (Paul Kaye) je na Ibize boh. Angličan sa vypracoval na miestnu hudobnú špičku a pravidelne vystupuje v najvychýrenejšom tanečnom klube. Letovisko je vo filme vykreslené ako rozprávkový kraj, v ktorom je muž spiaci o jednej poobede na ulici vo vlastných zvratkoch predmetom obdivu a kráľom nadrogovaných poddaných je práve muž za mixážnym pultom. Keďže na ostrove nie je o párty chtivých turistov núdza, Frankie má dosť peňazí na luxusnú vilu, luxusnú manželku, ale v prvom rade na luxusnú spotrebu kokaínu a whisky. V tomto ohľade zahanbuje aj Al Pacina zo Scarface. Zhýralý životný štýl a každodenný nával decibelov si vyberajú svoju daň a dídžej postupne prichádza o sluch. Svoj zhoršujúci sa hendikep najprv maskuje, po incidente v nahrávacom štúdium (pri tejto scéne si možno sami chytíte uši) hluchne úplne. Manželka spolu s nevlastným synom ho opúšťajú, producent nad ním zalamuje rukami a Frankie sa na rok zatvára do svojej vily a prepadá hlboko do depresie a drogovej závislosti. Zmysel života mu vracia až vytriezvenie a zoznámenie sa s učiteľkou odčítavania z pier. A možno príde aj comeback.
Hoci snímku otvára obligátny titulok o pravdivých udalostiach, ušetríme vás od vyhľadávania mena Frankie Wilde na internete – postava a dej sú dielom fikcie. „Dokumentárnu“ formu rámcujú hrané výpovede dídžejových priateľov či reálnych žánrových legiend ako Paul van Dyk, Tiësto alebo Carl Cox. Deväťdesiat minút si však pre seba kradne Paul Kaye v hlavnej úlohe. Komik je známy najmä na britských ostrovoch a jeho televízna postava Dennis Pennis bola akýmsi predchodcom Aliho G. Vidieť ho môžete aj v Hre o Tróny, kde účinkuje ako Thoros z Myru. Frankieho Wildea stvárnil prehnaným a karikaturistickým spôsobom, ale uveríte mu aj emočne silné scény. Skvelo sa dopĺňa s režisérom a scenáristom Dowsom, ktorého zjavným úmyslom bolo balansovať na pomedzí biografickej paródie a plnohodnotným komentárom na životný štýl spätý s produkciou tanečnej hudby. Aj temné motívy sú preto spracované zábavným a hravým spôsobom. V pamäti vám jednoznačne utkvie zobrazenie kokaínovej závislosti ako veľkého besného jazveca v obleku víly alebo rakúske metalové duo a ich výsledná nahrávka pod taktovkou už takmer hluchého Frankieho.
It’s All Gone Pete Tong môžeme s čistým svedomím odporučiť, aj keď tanečná hudba nefiguruje na vašom dennom playliste alebo tento žáner dokonca nenávidíte. Toto bol prípad herca v hlavnej úlohe. V scénach užívania si hudby musel mať Paul Kaye v slúchadlách pustený punk. Hoci si film z inšpirujúcich životopisov v prvom rade uťahuje, na konci prichádza s katarziou minimálne rovnou niektorým oceňovaným drámam. A popritom sa ešte aj výborne zabavíte.