Ak máš v šatníku oblečenie adidas v hodnote viac než 23 €, môžeš ho vymeniť za poukážky na nákup nových kúskov.
Recyklovanie bude už onedlho povinnou súčasťou výrobného procesu každej firmy, ktorá sa zaoberá módou. Aktuálne však svetové giganty ešte potrebujú pomoc od start-upov a neziskových organizácií, vďaka ktorým sa pomaly adaptujú na systém cirkulárnej ekonomiky.
adidas už pracuje na koncepte recyklácie a cirkulácie niekoľko rokov a vo svojej kategórii patrí medzi najvyspelejšie značky. Či už hovoríme o materiáloch vyrobených z morského odpadu, 100% recyklovaných teniskách alebo podrážkach z 3D tlačiarne, ich firemná filozofia jednoznačne ráta s tým, že bez recyklácie a inovatívneho prístupu sa naša planéta v budúcnosti neobíde.
Ako to funguje?
Najnovšou iniciatívou adidasu je projekt v spolupráci s britským start-upom Stuffstr, vďaka ktorému bude môcť svojim zákazníkom ponúkať možnosť vykupovania starého oblečenia. V skratke to funguje tak, že svoje nechcené oblečenie nahádžeš do aplikácie Creator’s Club a ak bude jeho hodnota vyššia než £20 (23 €), adidas ti ju vyrovná v darčekových poukážkach. Logistiku bude zabezpečovať start-up Stuffstr, ktorý príde tvoje oblečenie po schválení cez aplikáciu buď vyzdvihnúť, alebo ti vygeneruje poštovú sprievodku a tú stačí následne nalepiť na balík a zaniesť na poštu.
Čo sa stane s oblečením?
Stuffstr je niečo ako reseller a second hand v jednom. Oblečenie, ktoré od teba dostane pretriedi a následne ho bude resellovať na rôznych predajných platformách ako napr. eBay. Tým pádom v podstate predá staré oblečenie za teba, ale vyplatí ťa dopredu poukážkami od adidasu.
Kedy sa dostane Creator’s Club na Slovensko?
Podobný koncept už začal adidas testovať v roku 2012 v Brazílii a následne v roku 2016 v Kanade. Aplikácia Creator’s Club by mala byť najnovšie prístupná pre ľudí vo Veľkej Británii, no v roku 2O2O by sa mala rozšíriť aj do iných krajín Európy.