4. októbra 2019, 7:30
Alexandra Murajdová

Takto znie Mars. NASA vyslala na červenú planétu sondu, ktorá skúma jej aktivity

ZAUJÍMAVOSTI NASA ZEMETRASENIE

Vedci vďaka marstraseniu lepšie rozumejú planéte.

Agentúra NASA zverejnila niekoľko nahrávok z Marsu. Na záznamoch sú počuť otrasy pôdy zachytené seizmometrom. Vedci sú nahrávkami fascinovaní, pomáhajú im lepšie pochopiť vnútornú štruktúru planéty, informuje NASA.

Marstrasenie je presne to, čo si pod názvom predstavuješ. Zemetrasenie, ale na Marse. Vesmírna agentúra NASA skúma marstrasenia, otrasy pôdy červenej planéty.  Funguje to asi tak, akoby si si ľahol na zem a počúval, čo sa vnútri deje. Normálnym uchom by to síce nešlo, no NASA na to má riešenie. Špeciálny seizmometer, ktorý sa volá Seizmický experiment pre štruktúru interiéru (SEIS).

NASA vyslala na Mars sondu, ktorá má skúmať aktivitu planéty. Tá späť poslala zvláštne zvuky, ktoré zachytávajú „zemetrasenie“ Zdroj: NASA

Seizmometer skúma aktivitu na Marse od apríla a odvtedy na Zem poslal už desiatky zachytených udalostí. Vedci sú si skoro istí, že až 21 zachytených udalostí predstavuje seizmickú aktivitu.

„Ľudstvo možno nie je na objav života na Marse pripravené," tvrdí vedec z NASA „Ľudstvo možno nie je na objav života na Marse pripravené," tvrdí vedec z NASA 1. októbra 2019, 16:36

Odborníci tvrdia, že štruktúra Marsu je niečo medzi Zemou a Mesiacom. Mars je však omnoho suchší než Zem, preto otrasy trvajú dlhšie, no oproti Mesiacu omnoho kratšie. Na oboch záznamoch počujeme nízke a stabilné zvuky marstrasenia. Pre lepší zážitok odporúčame počúvať cez slúchadlá.