Veľké SUV od Audi prešlo veľkou modernizáicou.
Q7-čka patrí dlhodobo k najúspešnejším modelom značky Audi, preto je jej atraktívnosť viac než dôležitá. Keďže je však súčasná generácia na trhu už nejaký rôčik a konkurencia z Mníchova a Stuttgartu nedávno predstavila nové zbrane, je čas, na tradičné vylepšenia v rámci faceliftu. Ten prichádza práve teraz a môžeme ho označiť za vskutku veľkolepý, a to či po stránke dizajnu alebo techniky samotnej.
Druhá generácia veľkého SUV nebola sprvoti prijatá veľmi pozitívne, za čo mohol značne hranatejší exteriér. Ten po novom automobilka trochu zaoblila, dokonca podstatnou mierou skrášlila zadnú časť, ktorá bola doteraz zväčša terčom kritiky. Tradičný single frame je naďalej osemuholníkového tvaru, je ale trochu oblejší a má zvýraznených šesť vertikálnych lamiel. Bočné otvory na vstup vzduchu v nárazníku majú expresívnejšie vyhotovenie, rovnako ako prahy karosérie, ktoré zvýrazňujú svetlú výšku veľkého SUV.
Svetelnú technológiu už nezastrešujú len ledky, ale za príplatok systém HD Matrix LED s laserovými diaľkovými svetlami, pričom svojou svetelnou grafikou zvýrazňujú šírku modelu. Na citeľne prepracovanej zadnej časti karosérie vytvára výrazná chrómová lišta vizuálne prepojenie medzi nízkymi zadnými skupinovými svetlami. Dizajnéri využili čisté, rovné plochy, ktoré sa na dverách batožinového priestoru tiahnu po celej šírke.
Zásadnou zmenou prešiel kokpit – palubná doska je úplne nová a mení takmer všetko, čo sme doposiaľ v súčasnej generácii mohli vidieť. Do interiéru sa totiž nasťahovali displeje z Q8-čky – stredový 10,1" displej Black Panel, 8,6" dotykový displej určený prioritne na ovládanie klimatizácie a vylepšené 12,3" digitálne budíky Audi Virtual Cockpit.
Pri stlačení ikony na stredových obrazovkách, funkcia touch response poskytuje haptickú a akustickú spätnú väzbu. Vo vypnutom stave horný dotykový displej takmer úplne splýva s veľkým čiernym dekoračným obkladom prístrojového panelu. Všetky prvky sú navzájom logicky usporiadané, od úzkeho pásu mriežok ventilácie až po širokú konzolu na stredovom tuneli.
Na želanie Audi montuje do Q7 rozličné komfortné prvky ako napríklad štvorzónovú automatickú klimatizáciu, Bang & Olufsen Advanced Sound System s trojrozmerným (3D) priestorovým ozvučením alebo Air Quality Paket s aromatizáciou a ionizátorom. Vrchol ponuky voliteľných sedadiel predstavujú ergonomické predné sedadlá so všestranne nastaviteľným profilom a športové sedadlá S plus, obidve na želanie s klimatizáciou a masážnou funkciou.
Motoricky sa okrem nového označenia nič nemení. Pod kapotou tak naďalej ostávajú minimálne šesťvalcové jednotky – naftový 3-liter V6 vo verzii 45 TDI disponuje výkonom 170 kW / 231 koní a 500 Nm, zatiaľ čo silnejšia verzia 50 TDI má až 210 kW / 286 koní a 600 Nm. Akcelerácia druhého menovaného vyhotovenia na stovku má papierovo trvať 6,3 sekundy.
V ponuke nechýba ani benzínový agregát 55 TFSI, teda vidlicový šesťvalec s výkonom 250 kW / 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Táto verzia bude u nás po ruke v krátkom závese za naftovými alternatívami. O obľúbenej SQ7-čke sa zatiaľ nehovorí, je ale viac než isté, že skôr či neskôr sa opäť vráti do portfólia, ostatne, Audi naftový 4-liter pred pár dňami nasťahovalo aj pod kapotou odvodenej SQ8-čky.
Všetky motory sa štandardne kombinujú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou tiptronic a permanentným pohonom všetkých kolies quattro. K vysokej účinnosti motorov prispieva aj sériová technológia mild-hybrid. V reálnej premávke prináša úsporu do 0,7 litra na 100 kilometrov. Hlavným prvkom je štartovací generátor RSG, pripojený k motoru drážkovaným remeňom, ktorý napája kompaktná lítiovo-iónová akumulátorová batéria prostredníctvom 48-voltovej hlavnej elektrickej siete.
Pri spomaľovaní tak generátor dokáže rekuperovať energiu výkonom až do 8 kW. Keď vodič v pásme rýchlosti od 55 do 160 km/h uvoľní plynový pedál, Q7-čka rekuperuje s motorom odpojeným od prevodovky alebo dobieha zotrvačnosťou až do 40 sekúnd s vypnutým motorom. Pri opätovnom stlačení pedála akcelerátora RSG znova naštartuje motor – rýchlejšie a mäkšie ako bežný spúšťač. Režim štart-stop sa začína už pri rýchlosti pod 22 km/h. Vo výbave Q7-čky naďalej nechýba vzduchový podvozok či riadená zadná náprava, ktorá zlepšuje stabilitu a manévrovateľnosť.