Niektoré konšpirácie by mnohé vysvetľovali...
Minulý mesiac sme ti priniesli niektoré z najznámejších fanúšikovských teórií o tvojich obľúbených filmoch, no a dnes budeme v zozname pokračovať.
Zamerali sme sa nielen na nevyriešené filmové záhady, ale aj na rôzne odkazy, referencie či úrovne, na ktorých sa jednotlivé snímky dajú sledovať. Je len a len na tebe, či konšpiráciám uveríš, alebo nad nimi len úsmevne mávneš rukou.
Toy Story 3 je v skutočnosti o holokauste
Čím viac sa nad touto teóriou zamyslíš, tým menej absurdne začne znieť. V treťom filme o živých hračkách má ich majiteľ Andy už 17 rokov. Odchádza na vysokú a svoje hračky plánuje opustiť. Presne tak, ako okolité krajiny nechali poľských židov napospas Nemecku pri vzostupe Tretej ríše.
Kovboj Woody (Tom Hanks) zvolá stretnutie, kde s ostatnými plyšovými kamarátmi diskutuje o ich budúcnosti. Podobná scéna sa odohráva aj v Pianistovi (2002) od Romana Polanskeho. Ale pokračujme. Buzz Lightyear (Tim Allen) navrhne, aby sa nasťahovali do podkrovia. Paralela s osudom Anny Frankovej je viac než očividná.
Ako už iste vieš, hračky nakoniec skončili natlačené v krabiciach na ceste do materskej škôlky Sunnyside Daycare. Čo najprv vyzeralo ako úžasné miesto, kde by si Woody, Buzz a ostatní priatelia našli nový domov, sa neskôr ukázalo ako hotové peklo.
Končili tu nepotrebné hračky, ktoré „spoločnosť” odsudzovala a nemala o ne záujem. Deti v škôlke hračky trhali, ničili a mrzačili. Rovnako sa zachádzalo aj so Židmi v koncentračných táboroch.
Skupinou, ktorá ovládala dianie v škôlke boli zlomyseľné a „nadradené” hračky. Tie sa starali o to, aby nové hračky končili v najhoršej časti škôlky s tými najhoršími deťmi. Hračky sa neskôr stali nepoužiteľnými a boli odhodené medzi odpadky, odkiaľ putovali na skládku a končili v hrôzostrašnej spaľovni. Čo môže znamenať toto si asi vieš domyslieť.
Náš známy kovboj, astronaut, psík, dinosaurus či prasiatko boli v poslednej chvíli zachránení mimozemšťanmi z Pizza Express. Žeby Červená armáda? Hoci môže táto konšpirácia znieť ako pritiahnutá za vlasy, predsa len má niečo do seba.
Doc Brown chcel v Back to the Future spáchať samovraždu
O tom, že doktor Emmet Brown (Christopher Lloyd) je tak trochu vyšinutý, si sa mohol dozvedieť už v prvej časti Back to the Future (1985). Večne nervózny a nezmysly bľabotajúci starec je zároveň géniom, ktorý vynašiel stroj času.
Keď sa spolu s Martym McFlyom (Michael J. Fox) chystajú otestovať špeciálne upravené auto DeLorean DMC-12, schopné cestovať v čase, urobí Doc Brown nepochopiteľný úkon. Auto nasmeruje cez diaľkový ovládač presne na miesto, kde spolu s Martym stoja. Čo na prvý pohľad vyzerá ako do detailov vypočítaný plán, môže byť pokusom o samovraždu.
Emmet Brown totiž spomínal, že sa v minulosti jeho pokusy nestretli s väčším úspechom. V prípade, že by nevyšiel ani jeho záverečný experiment s autom, ktoré dokáže cestovať v čase, je pripravený kariéru vedca zavesiť na klinec a zomrieť. Myslí si teda, že ani tentokrát jeho pokus nevyjde, a preto sa postaví autu priamo do cesty.
Ako už ale iste vieš, všetko klaplo tak, ako malo a spolu s mladíkom Martym sa vydajú hneď na niekoľko dobrodružstiev nielen do ďalekej minulosti, ale aj blízkej budúcnosti. Možno na tejto teórii je kúsok pravdy. Prečo ale doktor stiahol Martyho naspäť k sebe v momente, keď sa snažil autu vyhnúť?
V kufríku z Pulp Fiction je duša Marsellusa Wallacea
S kultom všetkých kultov, Pulp Fiction (1994), sa viaže mnoho teórií. Aspoň čo sa týka mysteriózneho kufríku s tajomným, žiarivým obsahom. Čo sa teda skrýva v hnedom kufríku, ktorý so sebou nosili gangstri Vincent Vega (John Travolta) a Jules Winnfield (Samuel L. Jackson)?
Jedna z teórií tvrdí, že diamanty, čo však spoluscenárista snímky Roger Avary odmietol. Pôvodne mali byť obsahom kufríka práve diamanty, no Tarantinovi sa tento nápad zdal príliš predvídateľný, a tak bol zavrhnutý.
Ďalšou domnienkou je, že sa vo vnútri kufríka nachádza soška Oscara. Malo ísť o vtip spájajúci sa s Tarantinovými ambíciami na odovzdávaniach Cien Akadémie, kde Pulp Fiction mohlo vyhrať v kategórii najlepší film alebo najlepšia réžia. Nakoniec bol ocenený jeho najlepší pôvodný scenár.
Tou najpravdepodobnejšou teóriou je však tá, ktorá tvrdí, že v kufríku sa ukrýva duša Marsellusa Wallacea (Ving Rhames). Boss losangeleského podsvetia a šéf Vincenta a Julesa údajne zapredal svoju dušu diablovi. Dôkazom je napríklad náplasť na zadnej časti Wallaceovho krku. Podľa rôznych legiend a príbehov si diabol vezme ľudskú dušu práve cez zadnú časť krku.
Duša v kufríku by ďalej vysvetľovala, ako sa Vincentovi a Julesovi podarilo vyhnúť sa smrtiacim nábojom bez jediného škrabanca. Samozrejme, kufrík mal aj svoju tajnú číselnú kombináciu. Pamätáš si ako znela? Presne tak, 6-6-6. My sa prikláňame k tomu, že vo vnútri bola len akási lampa. Čo si myslíš ty?
Snowpiercer je pokračovaním Willyho Wonku a továrne na čokoládu
Pamätáš si ešte na snímku Snowpiercer (2013) od juhokórejského režiséra menom Bong Joon-ho? V tomto post-apo filme sa objavili napríklad Chris Evans, Ed Harris, Tilda Swinton či Jamie Bell. Nuž, ďalšia z fanúšikovských teórií sa točí okolo Willyho Wonku, jeho továrničky a Snowpiercera.
Autor menom Rhino Stew vytvoril na YouTube video, v ktorom podrobne túto teóriu rozoberá. Pojednáva v nej primárne o podobnostiach medzi oboma filmami. V oboch prípadoch sa skupinka ľudí snaží dostať skrz veľkú budovu, pričom všetci členovia skupinky jeden po druhom zostávajú v rozličných miestnostiach a iba jedna postava to dotiahne až do konca (v tomto prípade Chris Evans).
Tam protagonista zisťuje, že šlo len o test, aby bohatý magnát našiel svojho nástupcu. Možno ti to začne znieť povedome, no teória tu ešte nekončí. Ed Harris by mal byť dospelým Charliem Buckettom, teda chlapcom, ktorý po Wonkovi prevzal jeho továreň.
Tak, ako Wonka vybudoval loď na čokoládovej rieke, Wonkamobil či sklenený výťah, tak Charlie vyrobil supervlak zo Snowpiercera. A pokračujeme. V oboch filmoch slúžia továrne na výrobu jedla. V obidvoch prípadoch (teraz odkazujeme na našu prvú teóriu vyššie) zisťujeme, že do jedla sa pridávajú záhadné ingrediencie.
Sedelo by dokonca aj logo oboch spoločností, a teda veľké tlačné W. Keď Charlie Buckett prevzal továreň po Willym Wonkovi, bolo by logické, že ponechal názov Wonka, pričom si pokojne mohol zmeniť meno. V sci-fi Snowpiercer znie meno priemyselníka Wilfred, ktoré takisto začína na veľké tlačené W. Z podobností a kontinuít medzi oboma snímkami by mohol byť samostatný článok, preto ťa opäť raz odkazujeme na toto video.
Get Out je pokračovanie filmu V koži Johna Malkovicha
Posledná teória sa viaže k dvom filmom. Tým prvým je minuloročný hit režiséra Jordana Peela, Get Out, no a tým druhým je absurdná komédia z pera Charlieho Kaufmana a pod taktovkou Spikea Jonzeho, V koži Johna Malkovicha (1999).
Jordan Peele je práve na režisérskom vzostupe a ako vieme, má rozrobených hneď niekoľko projektov. Peele má zmysel pre humor, čo dokazoval aj v komediálnej skeč šou Key & Peele. Počas rozhovoru s Vanity Fair priniesol niekoľko zaujímavých teórií, s ktorými za ním prišli fanúšikovia jeho snímky Get Out.
Tou najpútavejšou bola tá, ktorá tvrdila, že Get Out je vlastne pokračovaním absurdnej čiernej komédie V koži Johna Malkovicha. Ak si náhodou snímku z roku 1999 nevidel, tu je synopsa: Craig (John Cusack) je neúspešným bábkohercom. Jedného dňa sa uchádza o zamestnanie v podivnej firme, kde objaví tajné dvierka s tunelom, vedúcim priamo do hlavy slávneho amerického herca Johna Malkovicha.
Keď sa človek cez tajný otvor dostane do Malkovichovej hlavy, dokáže na niekoľko minút úplne ovládať jeho vedomie. Tu vidíme prvú väčšiu podobnosť medzi oboma filmami, keďže v Get Out implantovala rodina Armitageovcov vedomie belochov do tela mladých černochov. Tým sa dostávame k hlavnému prepojeniu, ktorým je herečka Catherine Keener.
Tá totiž účinkovala v oboch počinoch. Pre snímku V koži Johna Malkovicha sa z nej stala Maxine, Malkovichova priateľka, ktorá mala neskôr sex s Craigom aj jeho ženou Lotte (Cameron Diaz). V Get Out si zasa strihla postavu mysterióznej psychologičky Missy, matky Chrisovej priateľky Rose. V tomto netradičnom psycho thrilleri dokázala pomocou hypnózy dostať ľudí do stavu, kedy nevedia ovládať vlastnú myseľ.
V závere V koži Johna Malkovich spolu Maxine a Lotte vychovávajú dieťa, v ktorého mysli je uväznený Craig (podobná situácia ako v Get Out). Keďže sa portál do Malkovichovej mysle uzatvoril, začali ženy hľadať iný spôsob, ako preniesť vedomie z jedného človeka na druhého.
Aby sa vyhli podozreniu, vytvorili si falošné identity bohatej rodiny žijúcej na odľahlej usadlosti. Z ich dieťaťa vyrástla Rose, ktorej sociopatia by sa dala odôvodniť práve skrz Craigovo uväznenie v hlave. Ide o podstatne šialenejšiu teóriu než všetky predchádzajúce.
Je pritom úplne jasné, že ide o čistú náhodu. Aj napriek tomu je ale zábavné brať do úvahy možnosť, že herecká účasť Catherine Keener v Get Out môže byť od režiséra Peela akýmsi pomrknutím na divákov. Koniec koncov, sám režisér teóriu s úsmevom „potvrdil”.
Ako sme už spomínali v prvom článku, všetky dostupné teórie a legendy zo sveta kinematografie treba brať s rezervou, keďže ich primárnym účelom je filmy ešte o kúsok ozvláštniť a prinútiť diváka zamýšľať sa nad nimi ešte o čosi viac. Poznáš aj ty nejaké zaujímavé teórie o tvojich obľúbených filmoch/seriáloch?