Pondelok 10. 12. 2018 meniny má Radúz

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Tech - Autá
1
Martin M.
2. december 2018, 16:01

Nová 600-koňová M5-ka je dokonalé auto, akých na trhu veľa niet. Prečo?

Supersedan od BMW dokáže vyrážať dych.

Martin M.
2. december 2018, 16:01
Nová 600-koňová M5-ka je dokonalé auto, akých na trhu veľa niet. Prečo?
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Na svete je málo supersedanov s takou siahodlhou históriou ako v prípade mníchovskej strely BMW M5. Trojpriestorový manažérsky sedan vyššej strednej triedy odjakživa spájal luxus, pohodlie a športové vlastnosti, ktoré dokázali v danej dobe vždy potrápiť nielen na okruhu aj tie najväčšie superšporty.

 

Inak tomu nie je ani v prípade úplne novej, v poradí už šiestej generácie (F90), ktorá prišla na trh s revolučným pohonom M xDrive. V úvode spôsobil trochu rozporuplné reakcie, keďže vôbec poprvýkrát v histórii ide o M5-ku s pohonom všetkých štyroch kolies. Nám sa naskytla exkluzívna možnosť toto vskutku nenápadne monštrum vyskúšať, preto sa usaď a my ti predstavíme jedno z mála dokonalých áut na trhu.

 

 

Mohli by sme sa tu rozplývať nad značne agresívnejším bodykitom, väčšími otvormi, čiernymi 20" diskami či perfektnými full-LED svetlometmi, ktoré podčiarkujú prísny zovňajšok a svojou svetelnou technológiou patria k špičke na trhu. Prejdime však k podstatnejším veciam, ostatne, nie je to obyčajný päťkový bavorák

 

Vôbec po prvýkrát v histórii M5-ky technici použili karbónovú strechu, čím bola dosiahnutá nielen lepšia tuhosť karosérie, ale zároveň došlo značnou mierou aj k zníženiu ťažiska. Všimnúť si následne môžeš nádherné športové spätné zrkadlá s aerodynamicky vyladeným tvarom či príplatkové karbón-keramické brzdy. Tie pri vozidle tohto kalibru a váhy (1855 kg) začínajú byť viac-menej nutnosťou, a to aj napriek tomu, že niekto nemá vyslovene okruhové ambície.

 

Ako je už zvykom, vnútro povestných ľadviniek sa mení vzhľadom k aktuálnym potrebám, keďže ich súčasťou sú aktívne klapky, ktoré sofistikovanou mierou privádzajú vzduch k motoru. Tradície neobchádzajú ako koncovky výfuku – naďalej sú štyri a každá z nich je plne funkčná v závislosti od polohy klapky. Stále platí, že po zvukovej stránke sa BMW veľmi nechytá na konkurenčné AMG, nič to ale nemení na tom, že je to slušná nálož.

 
Nová 600-koňová M5-ka je dokonalé auto, akých na trhu veľa niet. Prečo?

 

Interiér novej 5-ky už poznáme nejaký ten mesiac, navyše, neraz sme ti ho predstavili podrobnejšie. Opäť tak zopakujeme, že vnútrajšok vyzerá veľmi obstojne aj v tých najzákladnejších verziách, v tomto prípade sa ale pozeráš na úplný vrchol. Inými slovami, toto BMW je už v interiéri trošku iná káva.

 

Použité materiály a ich vzájomné zosúladenie a zapracovanie sú na skutočne vysokej úrovni. Nechýba ovládanie gestami, rozmerný head-up displej, veľmi kvalitné audio Harman/Kardon a viaceré detaily naznačujúce, že BMW najmä posledné roky kope najvyššiu ligu. Samozrejme, gro palubovky stále tvorí výborný 10,25" displej multimediálneho prostredia iDrive, ktorý vyniká perfektnou intuitívnosťou, grafikou a celkovo prvotriednym ovládaním.

 

Nová 600-koňová M5-ka je dokonalé auto, akých na trhu veľa niet. Prečo?

 

Pochvalu si zaslúži aj rozloženie jednotlivých ovládacích prvkov, ich ergonómia a štýl ovládania. Síce to nepovažujeme za negatívum, spomenúť treba, že plne digitálne budíky paradoxne neponúkajú možnosť zobrazenia mapy (len pri aktívnej navigácii a vypnutom head-up displeji) a v prípade M5-ky ani zmeny štýlov. Navyše, miestami sa môže zdať, že sú trochu preplnené a horšie čitateľné, to však ide ruka v ruke s rozsiahlym nastavením vozidla. 

 

Čerešničkou na torte interiéru sú elektricky nastaviteľné športové sedadlá (dokonca s podsvieteným logom), no hlavne excelentný športový volant s ideálne hrubým vencom a dvomi výraznými červenými tlačidlami. Na čo slúžia? Poďme pekne poporiadku.

 

Nová 600-koňová M5-ka je dokonalé auto, akých na trhu veľa niet. Prečo?

 

Najväčšou revolúciou M5-ky je sofistikovaný pohon všetkých štyroch kolies M xDrive. Pointou sú 3 rôzne nastavenia – 4WD, 4WD Sport a 2WD, čiže pohon výhradne zadnej nápravy. Vo všetkých prípadoch ide o náväznosť k nastaveniu stabilizácie – režim 2WD  je možné aktivovať len pri plne vypnutom DSC.

 

S tým súvisí aj komplexné nastavenie auta – okrem voľby typu pohonu a stabilizácie sa osobitne nastavuje motor, podvozok a riadenie. M5-ka totiž nemá všeobecné profily, ktoré v globále zmenia vozidlo, ale osobitné nastavenia pre jednotlivé sekcie. V poslednom rade tu je 8-stupňová prevodovka M Steptronic, ktorá ponúka ďalších 6 nastavení rýchlosti odozvy – 3 pre klasické nastavenia a 3 pre sekvenčný režim.

 

Teraz už asi tušíš, na čo sú tie červené motýliky. Nová M5-ka disponuje tak širokým nastavením, že jej autori prišli s riešením, ako rýchlo upraviť vozidlo podľa svojich preferencií. Pod červené tlačidlá M1 a M2 na volante si tak vieš uložiť vlastné nastavenia a bez toho, aby si zložil ruky z volantu si vieš behom jednej sekundy úplne zmeniť podobu auta. Napríklad z komfortnej štvorkolky na zadokolku v režimoch Sport Plus.

 
Nová 600-koňová M5-ka je dokonalé auto, akých na trhu veľa niet. Prečo?

 

Po prvých kilometroch ťa uchváti, že v klasickom komfortnom režime ide na pomery športového vozidla o mimoriadne pohodlnú jazdu, navyše aj na 20" diskoch vie tuhý podvozok bravúrne filtrovať nerovnosti.

 

Stále sa tak bavíme o luxusnom biznis sedane, s ktorým nie je problém na diaľnici jazdiť za 10 l/100 km, navyše okrem pohonu všetkých štyroch kolies ťa chráni aj plejáda asistenčných systémov. Inými slovami, ak si za volant sadne osoba s teplým vodičským preukazom, pokiaľ neobjaví červené tlačidlá, je veľký predpoklad, že auto v jej rukách ostane pokope. 

 

V momente, keď však aktivuješ jedno z červených tlačidiel, M5-ka sa v zlomku sekundy zmení v superšport. O slovo sa totiž plnými dúškami prihlási opäť vylepšená, dvakrát preplňovaná 4,4-litrová V8-čka s výkonom 440 kW / 600 koní a 750 Nm.

 

Za všetko hovoria údaje zrýchlenia – z 0-100 km/h vyšprintuje sedan za 3,4 sekundy, pričom hranicu 200 km/h ručička atakuje už za 11 sekúnd! Maximálna rýchlosť je pritom 305 km/h. Ako tušíš, za tieto údaje možno ďakovať hlavne pohonu všetkých štyroch kolies, ktorý priniesol svoje ovocie. 

 

Nová 600-koňová M5-ka je dokonalé auto, akých na trhu veľa niet. Prečo?

 

Samozrejme, papierové údaje sú jedná vec, teória druhá. Už v rámci športového režimu všetkých štyroch kolies začína prevládať zadný pohon, stabilizácia však veľmi predvídavo plní svoju úlohu.

 

Akonáhle zvolíš výhradne zadný pohon, začnú sa diať neskutočné veci. Relatívne nenápadný sedan presviedča vodiča na pretáčavý šmyk snáď v každej menšej či väčšej zákrute, zďaleka pritom nemusíš plynový pedál tlačiť k podlahe.

 

Obrovskou mierou pritom treba vyzdvihnúť čitateľnosť a ovládateľnosť vozidla, a to aj v rámci driftu. Jednoducho presné a tuhe riadenie s výbornou spätnou väzbou umožňuje s ľahkosťou nasmerovať vozidlo tam, kam chceš, a to aj napriek tomu, že ideš práve dverami napred. Odozva na plyn je okamžitá, nečakaj teda žiadne niekoľkosekundové opozdenie, aké je zvykom v niektorých súčasných autách.

 

 

Nová 600-koňová M5-ka je dokonalé auto, akých na trhu veľa niet. Prečo?

 

Nová M5-ka sa už spolieha na 8-stupňový automat s hydrodynamickým meničom, no a úprimne povedané, ide o najlepšiu prevodovku, akú sme doteraz v aute zažili.

 

Zmena stupňov je aj pod plným plynom extrémne rýchla, hladká a plynulá, navyše v manuálnom režime nielenže za teba nepreradí smerom nahor, ale vo väčšine prípadov (okrem nízkych rýchlosti) nepodradí ani smerom nadol. Kapitolou samou o sebe sú účinné brzdy, ktoré s takmer 2-tonovým autom nemajú najmenší problém a vädnutie je prakticky neznámy pojem.

 

Ak by sme to mali zhrnúť, nová generácia M5-ky je doslova dokonalé auto. Nevýhodou síce je, že jej nádrž má len 68 litrov, čo je na 600-koňový osemvalec žalostne málo, inak ale ponúka mimoriadne vydarený balík.

 

Vyzerá reprezentatívne, je pohodlná a komfortneá zaujme prvotriednymi technológiami a luxusnými prvkami a zároveň v športových režimoch predvádza také divoké divadlo, aké málokto čaká a vlastne aj znesie.

 

Nepochybne, Mníchovčania svoj klenot, ktorý pozoruhodným štýlom skracuje rovinky medzi zákrutami, nedávajú zadarmo. Základná cena je 122-tisíc €, testovaný kúsok stál 163-tisíc €.

 

 

Zobraziť galériu 8 galeria
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINA Tagy: BMW, M5, M xDrive
Ohodnoť článok
6
Zdieľaj článok
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol ohodnotiť článok.
Prihlásiť sa
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.