Rovnako ako súrodenecký model X1, aj X2 bude k dispozícii aj v čisto elektrickej podobe.
Bolo len otázkou času, kedy BMW po odhalení úplne novej generácie svojho najmenšieho SUV predstaví aj jeho štýlovejší derivát. Reč je o modeli X2, ktorý už tradične zastupuje vizuálne atraktívnejší počin odvodený od klasickej X1-ky, no inak to nebude ani tentokrát. Dokonca druhá generácia prichádza ešte s expresívnejším vzhľadom, ktorý je inšpirovaný veľkými SUV značky, či už modernizovaným modelom X6, alebo plug-in hybridom XM. Svedčí o tom najmä predná maska na čele s veľkými ľadvinkami, v tomto prípade však BMW nesiahlo po rozdelených svetlách.
Svetelnú techniku už, samozrejme, zastupujú výhradne LED-ky, za príplatok v Matrix-LED podobe so špecifickým svetelným podpisom v tvare dvoch šípok. Pointou X2-ky je však zadná časť, ktorá tvarom strechy pripomína vozidlá typu kupé. Práve zadné partie zaujmú svojimi nevšednými líniami, či už ide o tvar horizontálne orientovaných svetiel, výrazne členený nárazník, alebo vskutku netypicky spojler. Nové BMW X2 tak nadobudlo viac športovejšie krivky, pod čo sa podpisujú aj opticky svalnatejšie boky a ich blatníky. To, že ide už o kus relatívne veľkého auta, potvrdzuje aj fakt, že v porovnaní s predchodcom je novinka až vyše 19 (!) centimetrov dlhšia – 4 554 milimetrov.
S tým súvisí aj veľkosť batožinového priestoru, ktorý má pri verziách s konvenčným pohonom po novom až 560 litrov a ako elektromobil 525 l. Podľa vzoru novej X1-ky totiž aj tu platí, že BMW aj X2 ponúkne nielen s klasickými spaľovacími motormi, respektíve ako plug-in hybrid, ale aj v čisto elektrickej alternatíve ako iX2. Tá sa na pohľad líši len zaslepenou maskou a absenciou koncoviek výfuku. Verzia M35i xDrive ich má dokonca až štyri. Štýlové SUV-kupé sa navyše hrdí aj zapustenými kľučkami, pričom to, že ide o fyzicky podstatne väčšie auto, naznačuje aj obutie – k dispozícii budú až 21" disky kolies.
Zásadnou zmenou prešiel aj interiér, ktorý má podstatne modernejší dizajn. Dominantou palubnej dosky je štít displejov – 10,25" digitálne budíky a 10,7" obrazovka nového infotainmentu iDrive 8 s bezkáblovou podporou Apple Carplay aj Android Auto. Samotný tvar palubovky vychádza zo súčasnej X1-ky, evidujeme teda elegantnejšie tvary, viac priestoru a odkladacích miest, no a malý kompaktný volič automatickej prevodovky.
Spolu s odhalením úplne novej generácie spoznávame aj najnovšiu paletu pohonných jednotiek. Sprvoti budú k dispozícii primárne verzie s výhradne predným pohonom (sDrive20i a sDrive18d), pričom čerešničkou na torte bude športová verzia M35i xDrive, ktorá zvládne akcelerovať z 0 na 100 km/h len za 5,4 sekundy. Všetky spaľovacie verzie majú pritom štandardne 7-stupňovú automatickú prevodovku Steptronic.
- X2 sDrive20i – 1.5 R3, 125 kW170 koní a 280 Nm
- X2 sDrive18d – 2.0 R4, 110 kW/150 koní a 360 Nm
- X2 M35i xDrive – 2.0 R4, 221 kW/300 koní a 400 Nm
- iX2 xDrive30 – 2 elektromotory, 230 kW/313 koní a 494 Nm
Elektrický derivát disponuje 64,8 kWh akumulátorom, ktorý má zaručiť WLTP dojazd v rozmedzí od 417 až 449 kilometrov. Palubná nabíjačka poskytuje najvyšší nabíjací výkon na úrovni 130 kW, takže dobitie akumulátora z 10 na 80 % ma trvať menej ako 30 minút. Podľa vzoru modelu X1 možno očakávať, že časom sa ponuka rozšíri aj o verzie xDrive23i, xDrive23d či plug-in hybridy xDrive25e, respektíve xDrive30e.