Nové BMW radu 5 rozširuje svoju paletu motorizácií o dva plug-in hybridné varianty.
BMW už v čase predstavenia úplne nového radu 5 hlásilo, že jednotlivé motorické verzie budú na trh prichádzať postupne. Aj preto je aktuálne možné novú päťku zatiaľ objednať len so štvorvalcovými verziami 520i a 520d, respektíve v čisto elektrických variantoch i5 40 alebo i5 M60. To sa však ešte pred koncom roka zmení, pretože z Mníchova práve prichádza správa o dvoch nových motorických jednotkách. V oboch prípadoch ide o plug-in hybridnú technológiu, ktorej základom je 19,4 kWh akumulátor a elektromotor integrovaný priamo v 8-stupňovej prevodovke ZF.
V prípade novej verzie 530e ide o kombináciu benzínového štvorvalca s elektromotorom, ktorý disponuje výkonom až 135 kW. Systémový výkon celej sústavy je tak až 220 kW/299 koní a 450 Nm. Plug-in hybridné 530e dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a uháňať maximálnou rýchlosťou 230 km/h (140 km/h v elektrickom režime). Na čisto elektrický pohon pritom v zmysle metodiky merania WLTP zvládne tento variant absolvovať 93 až 103 kilometrov.
Väčšia pozornosť sa však sústredí na verziu 550e xDrive, ktorej základ tvorí 3-litrový benzínový šesťvalec. Aj tu konvenčnej jednotke sekunduje elektromotor s výkonom 135 kW a 250 Nm, vďaka čomu je systémový výkon až 360 kW/489 koní a masívnych 700 Nm. V tomto prípade vie akcelerovať na stovku len za 4,3 sekundy, maximálna rýchlosť je pritom limitovaná na 250 km/h. V čisto elektrickom režime zvládne 550e xDrive za ideálnych podmienok absolvovať 83 až 90 kilometrov. Žiaľ, v prípade oboch nových verzií vstavaná batéria podporuje len 7,4 kW nabíjanie, takže nabíjanie bude trvať vždy minimálne 3 hodiny.
Práve silnejší z dvoch nových plug-in hybridov je o to zaujímavejší, že podľa posledných informácii práve 550e xDrive bude jediná možnosť, ako sa dostať k benzínovému šesťvalcu v prípade nového radu 5 na našom trhu. Šesťvalcová verzia 540i bez plug-in hybridnej techniky už totiž zjavne na európsky trh nepríde. Budúci rok však BMW plánuje predstaviť novú generáciu 3-litrového naftového šesťvalca, je teda dosť pravdepodobné, že 530d či 540d sa dostanú aj na európsky trh.