V úvode predaja bude nový rad 5 k dispozícii výhradne s 2-litrovými štvorvalcami alebo ako elektrický derivát i5 v dvoch výkonnostných verziách.
BMW odhalilo svoju najväčšiu novinku tohto roka – úplne nový rad 5, ktorý nám ukázali aj v čisto elektrickom vyhotovení i5. Novinka je opäť medzigeneračne väčšia, na dĺžku má 8. generácia až o 97 mm viac, takže presahuje magickú 5-metrovú hranicu (5 060 mm). Rázvor náprav má 2 995 milimetrov, čo je rekord v triede, z ktorého majú profitovať najmä cestujúci vzadu. Z vizuálnej stránky kombinuje estetické prvky menšieho radu 3 a väčšieho radu 7.
Biznis sedan nabral viac dynamické línie, o čom svedčí väčšia predná maska, užšie predné aj zadné svetlá či ostrejšie a prísnejšie tvary. Na oboch koncoch sú pochopiteľné full-LED svetlomety, za príplatok s adaptívnou Matrix-LED technológiou. Vo voliteľnej výbave sú osvetlené ľadvinky Iconic Glow. Práve maska je jedinou zásadnou optickou odlišnosťou konvenčného radu 5 a elektrického i5.
Novinkou je nielen špecifický svetelný podpis, ale aj zapustené kľučky a inak lomená línia v oblasti okien zadných dverí. Exteriéru dominujú výrazné čierne lesklé plochy, ktoré zoštíhľujú veľkú karosériu. Kolesá môžu mať až 21".
Rad 5 sa inšpiroval novou vlajkovou loďou značky – centrom palubnej dosky je štandardne veľký klenutý displej, ktorý združuje 12,3" digitálne budíky a 14,9" displej multimediálneho prostredia iDrive 8.5. Z kokpitu sa tak vytratila väčšina fyzických ovládacích prvkov. Stredový tunel prichádza o fyzickú páku prevodovky, ktorú nahrádza malý volič shift-by-wire.
Cez celú palubnú dosku sa tiahne výrazný pás interaktívneho náladového osvetlenia. Úplne nový je nielen volant, ale aj značne modernejšie sedadlá. Batožinový priestor má 490 litrov. Samozrejmosťou je plejáda nových asistenčných systémov, ktoré majú vodičovi uľahčiť vedenie vozidla. V USA, Kanade a na vybraných úsekoch na nemeckej diaľnici je možné pri rýchlosti 130 km/h zložiť ruky z volantu, pretože diaľničný asistent odbremení vodiča od riadenia vozidla.
BMW upriamuje pozornosť aj na nový aktívny asistent zmeny jazdného pruhu, ktorý je možné ovládať očami – pokiaľ si to vyžaduje situácia, systém navrhne vodičovi možnosť zmeny jazdného pruhu na diaľnici, a keď vodič tento úkon potvrdí pohľadom do príslušného vonkajšieho spätného zrkadla, asistent zmení pruh.
V úvode predaja bude nový rad 5 k dispozícii výhradne s 2-litrovými štvorvalcami (520i a 520d) alebo ako elektrický derivát i5 v dvoch výkonnostných verziách. Budúci rok sa paleta motorizácií rozšíri o dva plug-in hybridy, ktoré majú 19,4 kWh akumulátor a elektromotor s výkonom 135 kW a 250 Nm. V slabšom vyhotovení 530e je elektrická sústava spojená so štvorvalcom (el. dojazd 87 – 101 km), zatiaľ čo pri silnejšom M550e xDrive ide o šesťvalec (el. dojazd 79 – 90 km). Žiaľ, v oboch prípadoch vstavaná batéria podporuje len 7,4 kW nabíjanie, takže nabíjanie bude trvať minimálne 3 hodiny.
V USA bude 5-ka k dispozícii aj vo verziách 530i (xDrive) a 540i xDrive, v Európe si tak šesťvalec bude možné zadovážiť len ako plug-in hybrid. BMW však informuje, že budúci rok chystá predstaviť nový naftový šesťvalec, dá sa teda predpokladať, že skôr či neskôr prídu aj tradičné vyhotovenia 530d a 540d. Aktuálna európska ponuka je však nasledujúca:
- 520i – 2.0 R4, 153 kW/208 k a 330 Nm, 0 – 100 km/h za 7,5 s
- 520d (xDrive) – 2.0 R4, 145 kW/197 k a 400 Nm, 0 – 100 km/h za 7,3 s
- 530e – 2.0 R4 + el., 220 kW/229 k a 450 Nm, 0 – 100 km/h za 6,4 s
- M550e xDrive – 3.0 R6 + el., 360 kW/490 k a 700 Nm, 0 – 100 km/h za 4,3 s
- i5 eDrive40 – el., 250 kW/340 k a 430 Nm, dojazd 477 – 582 km
- i5 M60 xDrive – dva el., 442 kW/601 k a 820 Nm, dojazd 455 – 516 km
Čisto elektrické verzie majú akumulátor s využiteľnou kapacitou 81,2 kWh, systém pritom podporuje 22 kW AC nabíjanie a až 205 kW DC nabíjanie. Okrem štandardného podvozka má zákazník možnosť siahnuť po adaptívnych tlmičoch Professional, zníženom športovom M podvozku o 8 milimetrov alebo adaptívnom M podvozku s aktívnymi stabilizátormi. V ponuke nechýba ani riadená zadná náprava, vychýlenie zadných kolies je v rozsahu 2,5 stupňa. Na záver dodajme, že BMW opäť vyzdvihuje ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami 50 : 50.