Srdcom najvýkonnejšieho variantu je 300-koňový štvorvalec.
Aktuálna generácia najmenšieho SUV od BMW sa práve dočkala svojej najvýkonnejšej verzie, ktorá doposiaľ v jej ponuke chýbala – M35i xDrive. Model X1 tak dostal o 15 milimetrov znížený podvozok s adaptívnymi tlmičmi, športové riadenie s variabilným a priamym prevodom či voliteľné M Compound brzdy s až 385-milimetrovými kotúčmi vpredu. Brzdové kotúče majú vnútorné chladenie a sú ľahšie, takže má auto nižšiu neodpruženú hmotnosť.
Verzia M35i xDrive sa od bežnej X1-ky so športovým optickým paketom veľmi nelíši – tvar oboch nárazníkov je takmer identický, nová je však výplň masky so zdvojeným rebrovaním, full-LED svetlomety dostali čierny podklad, celok stojí až na 20" efektných diskoch, zatiaľ čo vzadu sú 4 reálne koncovky výfuku. Všetky exteriérové detaily sú v lesklom čiernom laku, nechýba ani rozmernejší strešný spojler. V interiéri sú športové sedadlá s výrazným bočným vedením, upravený volant a veľké pádla za ním.
Pointou nového X1 M35i xDrive je však motor. Dvojlitrový benzínový štvorvalec M TwinPower Turbo sa hrdí výkonom až 221 kW/300 koní a 400 Nm. Má upravené sacie otvory, zmenilo sa jeho časovanie a vedenie výfukových plynov. Nový má byť aj kľukový mechanizmus v robustnejšom vyhotovení. Ložiská pritom pochádzajú z aktuálnej generácie radového šesťvalca. Štvorvalec má optimalizovaný prívod oleja a variabilné časovanie ventilov, spárovaný je štandardne s pohonom všetkých štyroch kolies xDrive a so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou Steptronic.
Novinka zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy, jej maximálna rýchlosť je 250 km/h. Samozrejmosťou je mechanický samosvorný diferenciál, novinkou je však funkcia M Sport Boost – po podržaní ľavého pádla prevodovky pod volantom viac ako jednu sekundu sa všetky nastavenia vozidla prepnú do tej najšportovejšej polohy. Cenové relácie BMW zatiaľ nezverejnilo, k prvým zákazníkom by sa však športové SUV malo dostať ešte pred koncom tohto roka.