Novinka príde s dvojicou benzínových, naftových a hybridných jednotiek, ktoré dopĺňa čisto elektrické iX1.
Automobilka z Mníchova začala v poslednom období slušnú modelovú ofenzívu, na ktorú aktuálne nadväzuje ďalšou zásadnou novinkou. V uplynulých hodinách totiž svetlo sveta uzrela úplne nová, v poradí 3. generácia najmenšieho SUV – model X1, ktorý zároveň prichádza aj v čisto elektrickej verzii iX1. Podľa vzoru nového radu 7 a odvodeného i7 aj v tomto prípade ide de facto o totožné autá, akurát ich technika je odlišná. BMW tak dáva zákazníkom na výber jednotný dizajn s možnosťou výberu pohonu podľa preferencií.
Už na prvý pohľad je nové X1 značne dospelejšie a zároveň dynamickejšie. Dôkazom toho je sebavedomejší postoj, prísnejšie tvarované línie a početnejšie zastúpené hrany, vďaka čomu sa nová generácia viac približuje k väčším súrodencom X3 a X5. Novinka je okrem toho citeľne väčšia než predchodca – s rozmermi 4 500 mm × 1 845 mm × 1 642 mm je dlhšia až o 53, širšia o 24 a vyššia o 44 milimetrov. Ruka v ruka s nárastom rozmerov ide aj príchod väčších kolies, pretože pod masívnejšími blatníkmi sa po novom môžu schovávať až 20" disky.
Súčasťou štandardnej výbavy sú full-LED svetlomety na oboch koncoch, pričom grafikou korešpondujú s nedávno modernizovaným radom 3. Poznávacím znakom elektrickej verzie iX1 sú najmä modrasté elementy po celej časti karosérie, tvar veľkých ľadviniek sa však v porovnaní s konvenčným vyhotovením prakticky nemení. Aj napriek väčším rozmerom BMW docielilo výborný aerodynamický koeficient odporu vzduchu, ktorý má hodnotu len 0,26. Za lepším obtekaním karosérie vzduchom stoja nielen aktívne klapky, sofistikované usmerňovače vzduchu v prednom nárazníku či zadný spojler, ale aj zapustené kľučky dverí.
Zásadnou zmenou prešiel aj interiér, ktorý sa hrdí podstatne modernejším dizajnom. Dominantou palubnej dosky je štít displejov, ktorý tvoria 10,25" digitálne budíky a 10,7" obrazovka nového infotainmentu iDrive 8 s bezkáblovou podporou Apple Carplay aj Android Auto. Samotný tvar palubovky vychádza z nového radu 2 Active Tourer, evidujeme teda elegantnejšie tvary, viac priestoru a odkladacích miest, no a malý kompaktný volič automatickej prevodovky.
Batožinový priestor novinky narástol o 35 litrov na hodnotu až 540 litrov, z väčších rozmerov však má profitovať aj zadná časť posádky. Tá môže vyťažiť z posuvnej zadnej lavice, ktorá je delená v pomere 40 : 20 : 40, pričom najmä v oblasti nôh má poskytnúť X jednotka medzigeneračne viac priestoru.
Spolu s odhalením úplne novej generácie spoznávame aj najnovšiu paletu pohonných jednotiek, ktoré ponúknu vskutku široký zásah. Okrem najzákladnejšieho vyhotovenia s výhradne predným pohonom sú všetky zvyšné motorizácie automaticky vybavené pohonom všetkých štyroch kolies xDrive (s primárne predným pohonom), inú ako 7-stupňovú automatickú prevodovku Steptronic už nová X jednotka nemá. Aktuálne portfólio počíta s nasledujúcimi verziami:
- X1 sDrive18i – 1.5 R3, 100 kW136 koní a 230 Nm
- X1 xDrive23i – 2.0 R4, 150 kW/204 koní a 320 Nm
- X1 sDrive18d – 2.0 R4, 110 kW/150 koní a 360 Nm
- X1 xDrive23d – 2.0 R4, 155 kW/210 koní a 400 Nm
- X1 xDrive25e – 1.5 R3 + el., 180 kW/245 koní a 477 Nm
- X1 xDrive30e – 1.5 R3 + el., 240 kW/326 koní a 477 Nm
- iX1 xDrive30 – 2 elektromotory , 230 kW/312 koní a 494 Nm
Plug-in hybridné vyhotovenia (xDrive25e a xDrive30e) sú vybavené dodatočným elektromotorom s výkonom 80, respektíve až 130 kW (!), pričom na čisto elektrický pohon majú zvládnuť absolvovať až 89 kilometrov. Ešte zaujímavejšími parametrami disponuje výsostne elektrická verzia iX1, ktorej akumulátor s využiteľnou kapacitou 64,7 kWh ponúkne dojazd približne 438 kilometrov. Palubná nabíjačka poskytuje najvyšší nabíjací výkon na úrovni 130 kW, takže dobitie akumulátora z 10 na 80 % ma trvať menej ako 30 minút.
Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, prvé exempláre by sa mali k zákazníkom dostať ešte tento rok.