Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Vyskúšaj REFRESHER+ len za 1 €
29. júna 2023, 13:00
Čas čítania 0:52
Martin Mičuda

Nové BMW M5 príde aj ako kombi s dodatkom Touring, staví na plug-in hybridný pohon

Nové BMW M5 príde aj ako kombi s dodatkom Touring, staví na plug-in hybridný pohon
Zdroj: BMW
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY BMW
Uložiť Uložené

Po posledných dvoch generáciách, v ktorých M5 figurovalo len ako sedan, sa portfólio opäť rozšíri aj o verziu kombi.

Nemecký prémiový výrobca minulý mesiac predstavil úplne novú, v poradí 8. generáciu radu 5. Teraz zverejnil aj prvé informácie o jej najsilnejšej verzii. Nová M5 sa na trhu ukáže aj v praktickejšom balení s dodatkom Touring. Kombi verzie pritom nie sú pre model M5 žiadnou novinkou, pretože ich ponúkala v generácii E34 a následne E61. Posledné dve generácie však vznikli výhradne ako sedan.

Odporúčané
Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné 2. januára 2022, 9:30

Zaujímavosťou je, že BMW o novom M5 Touring informuje ešte skôr, ako sme karosársky variant spoznali v prípade bežných verzií. Zatiaľ novú generáciu ukázali len ako sedan, kombi majú predstaviť do konca roka. Pokiaľ ide o M5 Touring, ten sa ukáže až budúci rok. O pohon vrcholnej verzie sa postará naďalej 4,4-litrový benzínový osemvalec, doplnený však bude o hybridnú technológiu – podľa vzoru nového XM bude totiž vo veci plug-in hybrid, ktorý kombinuje motor V8 s elektromotorom.

BMW, M5 Touring,BMW, M5 Touring,BMW, M5 Touring,
Zobraziť galériu
(3)

Samozrejmosťou bude pohon všetkých štyroch kolies M xDrive, zatiaľ čo prevodovku zastúpi 8-stupňový automat. BMW svoju veľkú pozornosť už tradične upriamuje aj do naladenia podvozkových komponentov, ktoré majú jazdnú dynamiku aj príslušný zážitok opäť posunúť na vyššiu úroveň. Pôjde však o veľkú výzvu, pretože práve elektrifikovaný pohon, a teda prítomná batéria a dodatočné komponenty sa negatívne podpíšu na výslednej hmotnosti – zatiaľ čo aktuálna generácia sa pohybovala s váhou tesne okolo hranice dve tony, nová M5 bude približne o 200 kilogramov ťažšia.

Domov
Zdieľať
Diskusia