Spoločnosť ročne spotrebuje viac než miliardu slamiek.
Americký reťazec kaviarní Starbucks sa rozhodol prísť s radikálnym krokom. Do roku 2020 má totiž v pláne postupne úplne odstrániť všetky plastové slamky zo svojich prevádzok a nahradiť ich inou biologicky udržateľnou alternatívou. Týmto sa pripája k viacerým ďalším spoločnostiam, ktoré skoncovali s predajom jednorazových plastov, ako napríklad Lidl, Kaufland či IKEA.
Starbucks by údajne mal na svoje poháre používať nové veko s vyvýšenými okrajmi, z ktorých je možné piť, na rozdiel od predchádzajúcich dizajnov, vyžadujúcich slamku. Nové kryty by sa mali prvotne začať používať vo Vancouveri v Kanade a v Seattle v Spojených štátoch. Pri pohároch, kde su slamky nutné (ako napríklad pri ľadových nápojoch), chce na ich výrobu spoločnosť používať ekologický materiál z papiera alebo kompostovateľného plastu. Tie už dokonca testuje v niektorých britských prevádzkach.
Kaviarenská sieť ročne spotrebuje viac než miliardu slamiek v približne 28000 prevádzkach po celom svete. Cieľom revolučného kroku spoločnosti je najmä chrániť životné prostredie a znížiť množstvo plastového odpadu, ktorý znečisťuje oceány a ubližuje morským živočíchom. Reťazec má taktiež v pláne prostredníctvom iniciatívy "prines si vlastný pohár" znížiť výrobu plastových pohárov.