Zapôsobiť na ľudí vyžaduje niekoľko prefíkaných trikov.
V dnešnej dobe je veľkou súčasťou našich životov aj svet sociálnych sietí. To, čo zdieľaš na Instagrame, môže byť čoskoro pokojne predmetom najbližšej konverzácie s tvojou kamarátkou, a tak niet pochýb, že aj správanie sa na internete môže ovplyvniť sympatie niektorých ľudí k nám. Na internete sa zjavilo niekoľko štúdií zozbieraných portálom BI, ktoré, aj keď každá naráža na niečo iné, spoločne tvoria pomerne solídny zoznam toho, ako môžeš niekoho otravovať a tým pádom stratiť jeho sympatie.
Zdieľaš veľa fotiek na Facebooku. Ak si ten typ človeka, čo ide na dovolenku a spraví si osem fotiek ešte len pri maďarských alebo rakúskych hraniciach a všetky putujú na nejakú sociálnu sieť, kde už sú obrázky tvojho obeda, susedinho bábätka a psa v halloweenskom kostýme, pouvažuj nad tým, že niečo možno robíš zle. Štúdia z roku 2013 tvrdí, že zdieľanie prílišného množstva fotiek môže poškodzovať aj reálne vzťahy, a to špeciálne, ak máš zverejnené množstvo fotiek rodiny, no nie kamarátov. Práve tí sú totiž na Facebook najháklivejší.
Máš príliš málo alebo príliš veľa priateľov na Facebooku. Znie to ako malichernosť, no povedzme si na rovinu. Keď narazíš na cudzí profil a daný človek má napríklad len dvadsaťosem priateľov, nezačuduješ sa? Mnoho ľudí áno a aj keď na to do dvoch sekúnd zabudne, je to prvá informácia získaná o danom človeku. Problémoví sú však aj ľudia s príliš vysokým počtom priateľov, ideálny počet je okolo tristo, tvrdí štúdia z roku 2008 zisťujúca, ktoré facebookové profily sa ľuďom najviac zapáčili na prvý pohľad.
Riešiš vážne veci príliš skoro. Prezrádzanie tajomstiev a riešenie intímnych záležitostí je dobrá cesta, ako budovať pevné priateľské vzťahy, najmä v neskorších častiach života. Treba ale nájsť ten správny pomer. Čím dlhšie sa poznáte, tým väčšie podrobnosti môžeš odhaliť. Rozprávať na prvom pracovnom pohovore o tvojej novej vyrážke na chrbe fakt nie je dobrý nápad, tvrdí štúdia z roku 2013. Výskum zároveň dodáva, že takmer každý človek rád počúva zábavné príhody z detstva, pretože sa z nich ľahkou cestou dozvedá informácie o tebe, ktoré môže neskôr využiť.
Riešiš len toho druhého. Tá istá štúdia tiež prezrádza, že byť len poslucháčom nie je správny prístup. Ak sa ti niekedy do rúk dostala kniha od autorov ako Robert Greene, Neil Strauss alebo Dale Carnegie, určite vieš, že počúvať treba viac než rozprávať, no ideálne je popretkávať otázkami aj užitočnými informáciami o tebe, aby mohla druhá strana kedykoľvek zmeniť tému.
Máš profilovku príliš blízko tváre. Aspoň to vadí ľuďom podľa tejto štúdie z Kalifornského technologického inštitútu. Fotografie tvári cvaknuté zo vzdialenosti 45 centimetrov a menej sú ľuďmi považované za menej dôveryhodné než tie odfotené z väčšej diaľky.
Neusmievaš sa. Opäť, ak si čítal nejakú z kníh od vyššie spomenutých autorov, vieš, že tvoj úsmev je v dnešnom urýchlenom svete ako zjavením. Každý si ide na ulici pod zamračenou oblohou len svoje a sledovať niekoho usmievať sa je priam nezvyčajné. Nezáleží pritom na tvojom postoji, môžeš stáť otvorene i nedostupne, najdôležitejšie je, že sa stále usmievaš, tvrdí University of Wyoming.
Ťažko vyslovuješ meno druhého. Poslednýkrát odkážeme na autorov kníh. Ak sa ti niekedy v rukách ocitli stránky fenomenálneho bestselleru How to Make Friends and Influence People, možno si spomenieš na príbeh muža predávajúceho pre určitú firmu. Jeho klient mal nekonečné a zložité priezvisko, no on si ako jediný dal z celej konkurencie tú prácu naučiť sa vysloviť celé priezvisko bez chyby. Následne sa spolu dostali do vrelého rozhovoru a zákazku vyhral spomedzi obrovskej konkurencie. To, s akým menom sa niekto narodí, je nefér, no my sa môžeme trošku posnažiť, aby sa cítil medzi ostatnými lepšie.