Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
10. septembra 2017 o 19:42
Čas čítania 0:00
Matúš Majer

Z Londýna až do Tokia. Nový vlak precestuje takmer 14 000 kilometrov a prekoná aj 45 kilometrov dlhé more

ZAUJÍMAVOSTI LONDÝN
Uložiť Uložené

Transsibírska magistrála sa pravdepodobne dočká obrovského rozšírenia až do Japonska.

Už čoskoro sa budú prepisovať knihy rekordov. Výstavba nového nepretržitého železničného spojenia je potvrdená. Rusko totiž plánuje rozšíriť svoju majestátnu Transsibírsku železnicu. Tá je dnes dlhá 9 288 kilometrov, no Rusko momentálne rokuje s Japonskom, pretože chce trať potiahnuť až do Tokia. Začínalo by sa pritom už v Londýne. Trať teda pretne celý eurázijský kontinent, a to dĺžkou 13 500 kilometrov.

Z Londýna až do Tokia. Nový vlak precestuje takmer 14 000 kilometrov a prekoná aj 45 kilometrov dlhé more
Zdroj: pexels.com


Medzi Ruskom a Japonskom už o najdlhšej stavbe sveta prebieha búrlivá diskusia. Stačí len vyriešiť cestu do Japonska a problémy v Európe, kde sú však trate už dávno vybudované. Táto časť ešte nie je oficiálne potvrdená, no predpokladá sa, že z Londýna by vlaky pokračovali cez Francúzsko, Nemecko a Poľsko až do Ruska. Najväčším orieškom pritom bude samotné prepojenie Japonska s Ruskom. O to sa má postarať masívny most z ruského ostrovu Sakhhalin na japonský ostrov Hokkaido, dlhý vyše 45 kilometrov, pretínajúci Japonské more, za 4,38 milardy eur. Po stavbe by jazdili vlaky, no i autá. Pre Japonsko by išlo o prvé cestné i železničné spojenie s pevninou, doteraz sa museli spoliehať len na lode a lietadlá. Rusko navyše ponúka finančnú pomoc aj na vybudovanie železnice na japonských ostrovoch.

Transsibírska magistrála dnes

Z Londýna až do Tokia. Nový vlak precestuje takmer 14 000 kilometrov a prekoná aj 45 kilometrov dlhé more
Zdroj: Stefan Ertmann & Lokal Profil | wikimedia

Cestujúci Transsibírskou magistrálou a jej novými prípojkami si tak o niekoľko rokov vychutnajú kultúru obrovských európskych miest, pusté Rusko, zasnežené hory Sibíre i unáhlené Tokio. Navyše, takéto prepojenie medzi Japonskom a Ruskom má aj historický podtón, tieto dva štáty sa totiž sami od seba od druhej svetovej vojny ešte na ničom nedohodli, odkedy si v roku 1945 Stalin bez okolkov privlastnil vtedy japonské súostrovie Kurily. Rusko plánuje posilniť hospodárstvo vo východnej časti krajiny a práve obrovská vlaková trať je perfektnou príležitosťou, ktorá navyše prináša tisícky turistov.

Domov
Zdieľať
Diskusia