Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
17. septembra 2017, 2:24
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť

TECH
Uložiť Uložené

Vybrali sme desiatku tých najväčších zaujímavostí z najrozsiahlejšieho autosalónu v Európe.

Rok s rokom sa stretol a my tu máme opäť jesenný autosalón, no a ako je zvykom, po tom minuloročnom v Paríži prichádza rad na ten nemecký, čiže Frankfurt. V piatom najväčšom meste Nemecka sme svedkami v poradí už 67. ročníka medzinárodnej motor show alebo ak chcete IAA, nutné je pritom podotknúť, že síce najväčším automobilovým sviatkom roka je veľtrh v Ženeve, čo sa veľkosti/rozlohy týka, Frankfurt je jednoznačne väčším autosalónom. Navyše, nachádza sa v Nemecku a keďže práve odtiaľ pochádza nespočetné množstvo automobilových značiek, nemožno sa čudovať tomu, že predsa len má i trošku iné grády - domáce značky prichádzajú s obrovskými stánkami a veľkolepými prezentáciami.

Poďme ale k veci. Heslom tohto ročníka je "Future now", a teda každému je jasné, že pointou je najmä plejáda novučičkých technológií, na čele so stále modernejšími a inteligentnejšími systémami, ktoré zaručujú masívnu digitalizáciu. V úvode týždňa sa už tradične odohrali novinárske dni, 14. septembra sa ale brány otvorili pre verejnosť, ktorá bude môcť veľkolepý autosalón navštíviť do 24.9. Cena vstupeniek ostávajú prakticky bez zmien, úplne nové sú však automobily, preto sme si pre vás pripravili desiatku tých najväčších zaujímavostí.


Audi A8

Iste, v týchto dňoch sa v stánku Audi po prvýkrát ukazuje najmä novučičká RS4-ka Avant či revolučná R8-čka RWS, jednoznačne najväčšou a najočakávanejšou novinkou značky tohto roka je nová vlajková loď. Tá si vo Frankfurte odkrúca svoju autosalónovú premiéru, nakoľko kompetentní nám ju síce ukázali už v lete, široká verejnosť si ju môže pozrieť naživo až tu. Ako sme si už zvykli, po stránke dizajnu badať skôr evolúciu než revolúciu, i keď štvrtá generácia vyzerá podstatne atraktívnejšie a hlavne štíhlejšie. Vpredu dominujú HD Matrix-LED svetlá s laserovou technológiou diaľkových svetiel, zatiaľ čo vzadu nachádzame navzájom prepojené svetlomety s efektnou OLED technikou.

Najväčší progres nastal v interiéri, kde dominujú obrovské displeje (12,3" Audi Virtual Cockpit a dve 10,1" obrazovky), minimum tlačidiel a úplne nová koncepcia dizajnového návrhu a rozloženia. Motorová paleta počíta s agregátmi 3.0 TDI, 3.0 TFSI, 4.0 TDI, 4.0 TFSI a 585-koňovou W12-kou. Časom sa dočkáme varianty S8 a plug-in hybridu A8 L e-tron quattro. Jedinou prevodovkou je novo vyvinutý 8-stupňový automat tiptronic s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu. Spomenúť treba rozhodne aj elektromechanicky ovládaný systém pruženia či skutočnosť, že nová generácia je vlastne mild-hybridom - súčasťou je elektrická sieť s napätím 48 V, ktorá zásobuje energiou aj vedľajšiu elektrickú sieť s napätím 12 V. Viac tu.

10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com

Bentley Continental GT

Ikona Grand Tourerov prichádza vo svojom treťom pokračovaní, a to vskutku vo veľkolepom štýle. Briti si totiž dali patrične záležať nielen na estetickej, ale i technickej stránke. Exteriér bol značne inšpirovaný pôvabným konceptom EXP 10 Speed 6, vďaka čomu sme svedkami podstatne atraktívnejších tvarov a zároveň menej ťažkopádneho dojmu. Štýlový a zároveň značne športovejší kabát schováva interiér, ktorý je prakticky od základov nový. Za 3-ramenným volantom nájdeme plne digitálne budíky, stred palubnej dosky následne tvori otočný panel s 12,3″ displejom Bentley Rotating Display. Pochopiteľne, do popredia sa hlásia kvalitné materiály a prvotriedne spracovanie.

Pod kapotou tróni vynovený 6-litrový agregát W12. Výsledný výkon je na úrovni 635 koní a 900 N.m, vďaka čomu je možné dosahovať maximálnu rýchlosť až 333 km/h. Akcelerácia z 0 na 100 km/h zaberie luxusnému GT-čku s váhou 2244 kilogramov (medzigeneračne - 80 kg) len 3,7 sekundy. Prenos sily má na starosti 8-stupňová dvojspojková prevodovka, ktorá ma zaručovať rýchle a hladké radenie. Možno ešte väčšie haló než samotný dizajn či výkon predstavuje 48-voltový systém Dynamic Ride, teda podvozok fungujúci na báze elektromotorov. Docielená je tak výrazná eliminácia nakláňania karosérie. Viac tu.

10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com

BMW M5

Aj mníchovský stánok je preplnený všakovakými novinkami, či už ide o koncept novej 8-čky alebo X7-čky. Najzaujímavejším sériovým počinom je ale nová M5-ka, teda ikonický vrcholný variant. Ako je už zvykom, vrcholná päťka opticky nabrala na svaloch a ešte viac pritvrdila svoje tvary. Štandardom sú 19" kolesá, za príplatok je možné siahnuť po karbón-keramickej brzdovej sústave s tradičnou zlatou farbou. Dôkladným vyšperkovaním prešiel aj vnútrajšok, kde pribudol najmä karbónový dekór, nová radiaca páka či ešte športovejší M-kový volant s výraznými tlačidlami M1 a M2. Pod ne si môže vodič nastaviť v zmysle svojich preferencií individuálne nastavenia vozidla.

Srdcom novinky je 4,4-litrová V8-čka M TwinPower Turbo s výkonom 441 kW / 600 koní a krútiacim momentom 750 N.m už od 1 800 otáčok. M5 akceleruje z 0-100 km/h iba za 3,4 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je až na úrovni 305 km/h. Do nemalej miery sa pod famózne parametre podpísala špeciálne upravená 8-stupňová prevodovka M Steptronic s technológiou Drivelogic. Azda najzásadnejšou informáciou je to, že M5-ka vôbec prvýkrát v histórií disponuje pohonom všetkých štyroch kolies. M xDrive sľubuje nové dimenzie dynamiky - vlastnosti pohonu sa dajú nastaviť podľa potrieb, nakoľko na výber sú režimy 4WD, 4WD Sport, 2WD. Viac tu.

10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com

Dacia Duster

Prvá generácia lacného SUV sa stala obrovským hitom a i našom trhu sa jej mimoriadne darí. Nemalý úspech zjavne rozhodol, že druhá generácia nemá dôvod na radikálnu zmenu dizajnu, preto vo Frankfurte spoznávame Duster, ktorý je síce úplne nový, navonok to tak absolútne nevyzerá. Dacia so svetlou výškou slušných 21 centimetrov prichádza s prepracovanými svetlometmi a s uhladenejšími detailmi, najviac sa toho ale zmenilo v interiéri. Údajne značne lepšie odhlučnený kokpit dostal modernejšiu palubnú dosku s kvalitnejšími materiálmi. Za plus možno označiť displej Media Nav, ktorý je už umiestnený vyššie, či efektné otočné ovládače klimatizácie.

Batožinový priestor ponúka 445 litrov, v prípade verzie s pohonom všetkých kolies to je 376 litrov. Základným motorom je 1.6 SCe 115 s výkonom 85 kW / 115 koní, ďalej je v ponuke preplňovaný agregát 1.2 TCe 125 s výkonom 92 kW / 125 koní a chýbať nebude ani turbodiesel dCi 90 s výkonom 66 kW / 90 koní, respektíve 81 kW / 110 koní vo verzii dCi 110. Ceny nepoznáme, meniť by sa ale razantne nemali.

10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com

Ferrari Portofino

Talianský výrobca športových automobilov nás krátko pred autosalónom pomerne prekvapil, keďže v podstate z ničoho nič predstavil nástupcu modelu California T. Vo Frankfurte je tak v stánku Ferrari upriamená väčšinová pozornosť do úplne nového krásavca, ktorý prichádza s novým dizajnom. Je síce badateľné, že nahradzuje doterajšiu Californiu, pôvabnejšie a modernejšie tvary dávajú jasne najavo, že vo veci je od základov nový počin. Úplne nový je aj kokpit, kde dominuje 10,2" obrazovka centrálneho infotainmentu, spomenúť ale treba napríklad aj to, že novinka s pevnou skladacou strechou stojí na celo-hliníkovom podvozku. Pod kapotou nájdeme 3,9-litrový osemvalec s výkonom 441 kW / 600 koní a krútiacim momentom 760 N.m. Rýchlostné parametre hovoria nasledovné - Portofino vyšprintuje na stovku za 3,5 sekundy, pričom rozbehnúť sa vie až na rýchlosť 320 km/h

10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com

Mercedes-AMG Project One

Stánok Mercedesu je azda najbohatší na novinky - nová trieda X, facelift triedy S kupé/kabrio, hybrid S560e, elektrický kompakt EQA, vodíkové GLC F-Cell a v neposlednom rade Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet. Highlight je ale len jeden. Nemeckú P1-ku sme si skutočne podrobne rozobrali v našom nedávnom článku, preto nemá veľmi význam sa opakovať, ak by sme ale do tohto zoznamu nezradilo Project One, výber by jednoducho stratil význam. Hyperšport z dielne AMG totiž zastupuje rozhodne najväčšiu senzáciu tohtoročného autosalónu vo Frankfurte, navyše ide o "auto", ktoré tu nemá obdoby a vo veľkom šokuje automobilový svet. Takže v skratke - preplňovaný 1,6-litrový šesťvalec z F1-ky a štvorica elektromotorov s výsledným výkonom cez 1000 koní. Jedinečný pohon všetkých štyroch kolies, sekvenčná 8-stupňová prevodovka s jednou spojkou akcelerácia z 0 na 200 km/h pod 6 sekúnd a maximálka cez 350 km/h. Vyrobených bude 275 kusov, cena približne 2,25 milióna € bez dane. Viac tu.

10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com

Seat Leon Cupra R

Nedá sa uprieť, že Seat jednoducho trafil s poslednou generáciou Leona do čierneho, obzvlášť v prípade verzie Cupra. Pomer ceny a výkonu je jednoducho perfektný a v rámci koncernu ide o veľmi zaujímavú ponuku voči ikonickému GTI (respektíve R) či u nás dobre známej Octavii RS. Španieli ale zachádzajú ďalej, nakoľko vo Frankfurte spoznávame najvýkonnejší a najexkluzívnejší sériový model v histórii značky - Leon Cupra R. 799-kusová edícia sa pýši vyšperkovaným dizajnom s množstvom karbónových doplnkov, pričom na výber budú tri odtiene karosérie - Midnight Black, Pyrenees Grey a Matte Grey. Hot-hatch z dieľne Seat dostal upravený adaptívny podvozok DCC, pričom jeho 2-litrový motor TSI bude v prípade 6-stupňového DSG disponovať výkonom 300, respektíve 310 koní v prípade 6-stupňového manuálu. Poháňané sú výhradne predné kolesá.

10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com

Porsche Cayenne (Turbo) 

Predajne najúspešnejšie vozidlo značky Porsche sa dočkalo svojej tretej generácie, ktorá chce nadviazať na obrovský úspech predchodcu. Aj v tomto prípade je vo veci skôr evolúcia než revolúcia, teda minimálne po stránke exteriéru. Jeho tvary sú totiž takmer identické, najvýraznejšou odlišnosťou sú prepojené zadné svetlomety. O poznanie viac zmien nájdeme v interiéri, kde už dominuje širokouhlá 12,3″ dotyková obrazovka, podstatne menej tlačidiel na novej stredovej konzole či digitálne kruhové budíky. Nový Cayenne sme však spoznali ešte pred autosalónom, Porsche si pre nás ale na veľtrhu predstavilo ďalšiu novinku - výkonnú verziu Turbo

Všetky štyri kolesá roztáča dvakrát preplňovaná 4-litrová V8-čka s výkonom 404 kW / 550 koní. Papierová akcelerácia hovorí o údaji 4,1 sekundy (s balíkom Sport Chrono 3,9 sekundy) a napokon maximálna rýchlosť je 286 km/h. O sprevodovanie sa stara výhradne 8-stupňový Tiptronic S, novinkou je aj 48 V elektrická sústava, ktorá ma na starosť okrem iného aj ovládanie sofistikovanej stabilizácie. Zaujímavou novinkou pritom je, že strešný spojler disponuje výklopnou časťou pre zaručenie lepšej aerodynamiky. 

10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com

Renault Mégane RS

Povestný hot-hatch z Francúzska konečne uzrel svetlo sveta vo svojom najnovšom pokračovaní. To bolo už nejaký ten mesiac dlho očakávaným artiklom, nemecký autosalón však všetky plachty sťahuje. Exteriér prešiel značným progresom, evidovať tak môžeme rozšírené blatníky vpredu o 60 a vzadu o 45 milimetrov. Agresívnejší predný nárazník dostal efektné prvky s LED-kami, na opačnom konci vozidla nechýba difúzor a uprostred umiestnená koncovka výfukov. Štandardom sú špecifické 18″ disky, za príplatok je možné siahnuť po 19″ obutí, no a pokiaľ sa pýtate na paletu farebných lakov, chýbať nebude tradičný odtieň Liquid Yellow, novinkou je Volcanic Orange. Kokpit dostal značne športovejší nádych, ktorý trefne okoreňujú športové sedadlá, kontrastné prešívanie, hliníkové pedále či karbónové dekóry, no a interiér sa nevyhne ani použitiu Alcantary.

O pohon sa stará 1,8-litrový štvorvalec s výkonom 205 kW / 280 koní a 390 N.m, už teraz ale vieme, že časom príde približne 300-koňové Trophy. O prenos sily na výhradne predné kolesá sa stará buď 6-stupňová manuálna prevodovka, alebo 6-stupňový dvojspojkový automat EDC. RS-ko navyše dostáva Launch Control a systém Multi-Change Down, teda možnosť podradenia hneď o niekoľko stupňov. Rýchlostné parametre zatiaľ nepoznáme, asi najväčším ťahákom však bude riadenie zadnej nápravy, teda 4Control.

10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com

Volkswagen T-Roc

Stánok domáceho Volkswagenu počíta najmä s početne zastúpenou generáciou nového Pola, ešte väčšia pozornosť sa ale upriamuje do úplne nového modelu značky. Malé SUV, alebo lepšie povedané crossover stojí na platforme MQB, zaujme svojím vskutku netypickejším dizajnom, ako aj možnosťou zvoliť dvojfarebné vyhotovenie karosérie. Široká a expresívne pôsobiaca predná maska prichádza s full-LED technológiou, nezvyčajne široká škála individualizácie ale pokračuje aj v interiéri. Tam okamžite badať naozaj rozsiahlu digitalizáciu a nanovo definované tvary - farebné dekóry či 11,7″ digitálne budíky Active Info Display druhej generácie. Silnou stránkou novinky je vnútorná priestrannosť a až 445-litrový kufor. Oceniť treba rozhodne aj prítomnosť pohonu 4Motion, príjemne pritom prekvapí aj široká škála motorizácii - 1.0 TSI, 1.5 TSI, 2.0 TSI, respektíve 1.6 TDI a 2.0 TDI. Viac tu.

10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
10 najzaujímavejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte, vďaka ktorým sa ho oplatí navštíviť
Zdroj: www.netcarshow.com
Anketa:
Ktorá z noviniek ťa najviac zaujala?
Audi A8
Bentley Continental GT
BMW M5
Dacia Duster
Ferrari Portofino
Mercedes-AMG Project One
Porsche Cayenne (Turbo)
Renault Mégane RS
Seat Leon Cupra R
Volkswagen T-Roc
iná...
Audi A8
12 %
140 Hlasov
Bentley Continental GT
13 %
155 Hlasov
BMW M5
13 %
147 Hlasov
Dacia Duster
5 %
54 Hlasov
Ferrari Portofino
7 %
82 Hlasov
Mercedes-AMG Project One
27 %
317 Hlasov
Porsche Cayenne (Turbo)
5 %
54 Hlasov
Renault Mégane RS
4 %
48 Hlasov
Seat Leon Cupra R
6 %
68 Hlasov
Volkswagen T-Roc
6 %
67 Hlasov
iná...
2 %
26 Hlasov
Domov
Zdieľať
Diskusia