Tretí Cayenne tak po stránke dizajnu prichádza ako akási evolúcia než revolúcia.
Nemusíme si ťahať medové motúziky popod nos, keďže dobre vieme, že bol to práve Cayenne, ktorý začiatkom milénia predstavoval odvolávajúc sa na históriu značky neskutočnú utópiu, no nebyť jeho príchodu v roku 2002, Porsche ako také by tu už asi nebolo. Legendárne 911-tky by predajnú hru totiž neutiahli, takže Nemci boli nútení okúsiť vstup do nových vôd. Sci-fi príbeh zakladajúci si na vozidle, ktoré bolo postavené na platforme Volkswagenu a počítalo dokonca s naftovým motorom pochádzajúcom od Audi, nemal v tom čase obdobu, a práve Cayenne bolo jedným z prvých SUV-čiek, ktoré búralo predošlé limity a tradície, len aby prinavrátilo značku k ziskom.
Prvotný šok, cez ktorý sa doteraz nepreniesla nemalá skupina ľudí však vystriedala senzácia, a to až v takom rozsahu, že prakticky všetky tradičné športové a luxusné automobilky po vzore Porsche do portfólia odstupom času začlenili SUV alebo tak spravia čoskoro. Cayenne totiž doslova vystrelil a stal sa predajne najúspešnejší vozidlom značky - druhá generácia sa predala v počte viac ako 760-tisíc kusov! Ruky však rýchlo plynnú a práve koncom tohtoročného augusta nadišiel najvyšší čas na medzigeneračnú obmenu, a teda príchod tretieho pokračovania.
Mohlo by sa zdať, že dokopy sa vlastne nič nezmenilo, čo je na prvý pohľad veruže aj pravda. V Porsche si zjavne povedali, že čo je dobré, netreba meniť, a výsledok to naozaj naznačuje. Pri pohľade na oficiálne fotografie by málokto tvrdil, že sa pozeráme na niečo úplne nové, a keď už, tak že ide len o facelift. Realita je na pohľad skutočne taká, pravdou ale je, že naozaj je vo veci od základov nanovo vyvinuté SUV. Tretí Cayenne tak po stránke dizajnu prichádza ako akási evolúcia než revolúcia.
Najviditeľnejším znakom sú zadné ledkové svetlomety, ktoré sú po vzore Panamery navzájom prepojené. Zvyšok karosérie vyzerá prakticky totožne, i keď jednotlivé detaily naznačujú, že ide o nové auto. Predku dominujú výrazné otvory s horizontálnymi lamelami, full-LED svetlomety decentne pozmenili tvar a grafiku, zatiaľ čo pohľad z profilu prináša o čosi športovejší look a výraznejší zadný spojler. Ani interiér veľa radikálnych zmien neprináša, i keď áno, širokouhlá 12,3″ dotyková obrazovka, podstatne menej tlačidiel na novej stredovej konzole či digitálne kruhové budíky jasne hlásajú, že zmien je viac než dosť. Nepochybne, zmenami prešiel i 3-ramenný volant, kokpitu vládnu kvalitnejšie a ušľachtilejšie materiály, na čele s kožou a drevom, respektíve hliníkom.
Tretia generácia luxusno-športového SUV stojí na koncernovej platforme MLB Evo, no a nie je žiadnym tajomstvom ani prekvapením, že zdieľa viacero technológií s novou Panamerou. Je jasné, že skôr či neskôr nájdeme v ponuke skutočne rôznorodé motorické vyhotovenia, vrátane V8-čkovej verzie, plug-in hybrid a rovnako tak aj o dieselový variant, v úvode však novinka prichádza len v dvoch vyhotoveniach. Základný Cayenne poháňa 3-litrová V6-ka s výkonom 250 kW / 340 koní a 450 N.m, vďaka čomu dokáže akcelerovať na stovku za 6,2 sekundy (s paketom Sport Chrono za 5,9 s), zatiaľ čo maximálna rýchlosť je 245 km/h.
Druhým v poradí je variant Cayenne S, pod jeho kapotou však nájdeme už nový, dvakrát preplňovaný agregát 2.9 V6 s výkonom až 324 kW / 440 koní a 550 N.m. S-ko vystrelí z pokoja na rýchlosť 100 km/h len za 5,2 sekundy (s paketom Sport Chrono za 4,9 s) a vie dosiahnuť maximálnu rýchlosť 265 km/h. O sprevodovanie sa stará nová 8-stupňová prevodovka Tiptronic S, nechýba vzduchový podvozok a viaceré jazdné režimy do rôznych podmienok. Nové SUV od Porsche štartuje na nemeckom trhu s čiastkou od 75-tisíc €, výkonnejšie S-ko bude stáť minimálne 92-tisíc €. Ako sa pritom povrávalo už dlhšie, jeho výroba sa bude finalizovať v Bratislave - základ novej montážnej haly v rámci Volkswagen Slovakia bol totiž položený už v roku 2015 a momentálne je pripravený na produkciu.