Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
1. júla 2016 o 0:48
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!

TECH PORSCHE
Uložiť Uložené

Naozaj dlho očakávaná generačná výmená luxusnej Panamery je realitou a s ňou aj viaceré prvenstvá.

Porsche Panamera je typ automobilu, ktorý okolie buď miluje alebo nenávidí. Teda, minimálne keď berieme do úvahy exteriérový dizajn tejto najšportovejšej limuzíny na trhu, keďže ako sme sa odstupom času dozvedeli, za nie priam atraktívny ho napokon označili aj samotní ľudia priamo z radov automobilky. To sa však malo zmeniť s príchodom novej, v poradí druhej generácie jedného z najúspešnejších modelov značky Porsche, ktorý bol naplánovaný na 28. júna. Samozrejme, kompetentní svoj sľub splnili a tak v uplynulých dňoch z Berlína, teda z miesta, kde došlo k slávnostnej premiére, prichádza na svet po 7 rokoch Panamera s poradovým číslom dva. Hneď v úvode treba povedať, že podľa očakávaní došlo k nárastu rozmerov vo všetkých smeroch - 5 049 x 1 937 x 1 423 milimetrov, čo značí nárast o 34, 6 a 5 milimetrov. Už na pohľad vyzerá limuzína, alebo ak chcete sedan liftback o čosi mohutnejšie, zároveň však miestami budí dojem, že je vozidlo štíhlejšie. Čo je však najpodstatnejšie, i keď predošlú generáciu nepovažujem za škaredú, že novinka vyzerá skutočne podstatne krajšie a vyváženejšie. Misia splnená!

Spredu sa nová Panamera ponáša na najnovšie modely značky, predovšetkým nedávno faceliftnutý Boxster a Cayman. Dominantnou črtou predku sú špičkové LED-kové svetlomety so štvoricou bodových jednotiek, ktoré sú typické pre Porsche posledné roky. Pravdu povediac, pri prvom pohľade na novú generáciu sa neubránite dojmu, že ste čakali väčšie zmeny (na druhú stranu, v porovnaní s generačnými zmenami 911-ky sú zmeny enormné). Silueta strechy sa zmenila na oko len minimálne, pravdou však je, že riešenie C-stĺpika a následná línia strechy tiahnúca sa až ka zadným svetlám sú prakticky úplne nové, čo môžeme považovať za základ úspechu. Vzadu tak nevyzerá Panamera tak bachrato a netypicky, práve naopak, i vďaka úplne novým full-LED svetlám, ktoré sú navyše horizontálne spojené, vystupuje novinka podstatne modernejšie a atraktívnejšie. Pozornosť treba určite upriamiť na riešenie výsuvného spojlera, ktorý sa po vyklopení ešte následne vysunie do strán, a to oveľa viac, ako doteraz (viď video). V závislosti od motorovej verzie sú jednotlivé exempláre opätovne odlíšené inými nárazníkmi, 19-21" diskami či koncovkami výfukov. Koniec koncov, vo výsledku môžeme Panameru, narozdiel od svojho predchodcu, označiť za 911-ku s päticou dverí, keďže ako čelnými partiami, tak i zadnou siluetou a svetlami nezaprú oba modely príbuznosť. 

Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!

Aj napriek prítomnosti skutočne prepracovaného exteriéru predstavuje ešte väčšiu senzáciu podhľad do interiéru. Palubná doska totiž prešla kompletným redizajnom, čo potvrdzuje najmä stredový dotykový displej s uhlopriečkou až 12,3". Stredový tunel sa i tentokrát tiahne pomerne vysoko medzi sedačky, jednou z veľkých odlišnosti je však eliminácia nespočetnej spleti tlačidiel, ktoré sú doménou poršákov. Okolo nového voliča prevodovky tak nájdeme oveľa menej tlačidiel a ovládacích prvkov, ktoré sú navyše zabalené do oveľa hodnotnejšieho a luxusnejšieho vyhotovenia. Pochváliť rozhodne treba i 3-ramenný multifunkčný volant s voličom jazdných režimov Sport Response, či prístrojový panel. Ten sa rovnako drží tradícii a tak zahŕňa päticu budíkov, po novom je však analógový len ten uprostred. Po bokoch centrálneho otáčkomera sa totiž nachádza dvojica 7" palcových obrazoviek. Kokpit limuzíny sa naďalej nesie v rýdzo športovom duchu, preto ide o 4-miestne rozloženie so značne športovejšími sedačkami. Vďaka natiahnutiu rázvoru o 30 milimetrov je interiér priestrannejší, čo ostatne platí i vo vertikálnom smere, nakoľko sedadlá sú ukotvené ešte o čosi nižšie. Batožinový priestor ponúka 495 litrov, po sklopení sedadiel sa údaj zväčší dokonca až na 1304 litrov.

V úvode budu k dispozícii tri verzie. Prvou je Panamera 4S s 2,9-litrovým benzínovým šesťvalcom s dvojicou turbodúchadiel. Ten produkuje výkon 323 kW / 440 koní v 5650 otáčkách a 550 N.m. Akcelerácia tohto vyhotovenia na stovku predstavuje časový údaj 4,4 sekundy (4,2 s paketom Sport Chrono), zatiaľ čo maximálna rýchlosť je 289 km/h. Druhou do partie je Panamera 4S Diesel s osemvalcovým naftovým agregátom, ktorý poskytuje výkon 310 kW / 422 koní a masívny krútiaci moment 850 N.m. Najmä ten zabezpečí zrýchlenie z 0-100 km/h za 4,5 sekundy (4,3 s paketom Sport Chrono), pričom pozoruhodný je najmä údaj o maximálnej rýchlosti, ktorý hovorí o čísle 285 km/h. Inými slovami, Porsche hovorí o Panamere 4S Diesel ako o najrýchlejšom sériovom vozidle s dieselovým motorom na svete! 

To sme sa však ešte nedostali k zlatému klincu programu, a to (zatiaľ) najsilnejšej verzii Panamera Turbo, ktorému pod kapotou bije nová 4-litrová V8-čka s dvojicou turbodúchadiel. Výkonnostne sme na úrovni 404 kW / 550 koní a 770 N.m, čo už rozhodne nie sú mále čísla. Takto vybavená Panamera vystrelí na stovku už za 3,8 sekundy (3,6 s paketom Sport Chrono), no a zastaví sa až na rýchlosti 306 km/h! Najzaujímavejšou informáciou novej generácii je však časový údaj z Nürburgringu, respektíve jeho Severnej slučky. Tam sa totiž Panamera Turbo prehnala v čase 7:38 čím Porsche tentokrát prehlasuje, že ide o najlepší údaj medzi športovými sedanmi/liftbackmi na svete! Pre vážnosť a pozoruhodnosť tejto situácie poslúži fakt, že danú trať zdolala táto luxusná limuzína (údajne v sériovom stave) rýchlejšie než napríklad Lamborghini Murciélago LP670-4 SuperVeloce (7:42), Mercedes-Benz SLS AMG (7:40) či Porsche 911 997 Turbo (7:39). Klobúk dole! Na záver cenové relácie - Panamera 4S štartuje na čiastke od 113-tisíc €, Panamera 4S Diesel od 117-tisíc € a Panamera Turbo od 153-tisíc €.

Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!
Nová, podstatne krajšia a luxusnejšia Panamera je rýchlejšia než Murciélago SuperVeloce!

Anketa:
Ohodnoťte dizajn novej Panamery známkou ako v škole:
1
2
3
4
5
1
66 %
645 Hlasov
2
17 %
168 Hlasov
3
5 %
54 Hlasov
4
5 %
45 Hlasov
5
7 %
71 Hlasov
Domov
Zdieľať
Diskusia