Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
2. septembra 2017, 13:41
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Nový luxusný Continental GT opäť o čosi posilnil, zhodil na váhe a hlavne nabral na kráse

TECH BENTLEY
Uložiť Uložené

Najrozšírenejšie Bentley prichádza vo svojej tretej generácii.

Ak sa povie luxusný Grand Tourer, asi každému ako prvý napadne Continental GT. Britské kupéčko skutočne asi najpresnejšie definuje danú kategóriu, alebo ak chcete segment, navyše ide aj o jeho najrozšírenejšieho a najúspešnejšieho zástupcu. Roky však plynú a nie je teda žiadnym prekvapením, že na pláne je nová, v poradí už tretia generácia. Tú však spoznávame už teraz, teda ešte pred samotným autosalónom vo Frankfurte, kde je naplánovaná oficiálna svetová výstavná premiéra. Zaujímavosťou pritom je, že Bentley si na slávnostné odhalenie vybralo rovnaký deň ako koncernové Porsche, a tak sme v priebehu niekoľkých hodín spoznali naraz dva najdôležitejšie modely dvoch značiek v rámci VW Group. Už prvotné informácie a špionážne fotografie pritom naznačovali, že novinka sa najmä dizajnovo značne odlíši od predchodcu, i keď áno, populárne Bentley si stále zachováva svoj povestný look. Tretie pokračovanie ale prichádza so značne dynamickejšími líniami a zároveň už nepôsobí tak ťažkopádne, ako tomu bolo doteraz. 

Nový luxusný Continental GT opäť o čosi posilnil, zhodil na váhe a hlavne nabral na kráse
Zdroj: www.bentleymedia.com

Za najviac potešujúcu správu môžeme považovať skutočnosť, že Briti naozaj ne(s)klamali a nové GT-čko vo finále do veľkej miery naozaj vychádza z predošlého konceptu EXP 10 Speed 6. Continental GT s poradovým číslom tri prináša atraktívnejšie a zaujímavejšie tvary, zároveň pritom vystupuje o čosi športovejšie, naďalej si však zachováva viaceré elegantné prvky. Predku dominuje masívna maska a dvojica svetlometov odlišných rozmerov. O svietivosť sa stará Matrix-LED technológia zabalená do efektného kryštálového skla. Bočná silueta naznačuje dynamickejší potenciál, o čom svedčí plynulo klesajúca strecha, ktorá priamo nadväzuje na zadnú časť. Tam nájdeme oveľa užšie koncové ledkové svetlá a tradičnú oválnu dvojicu koncoviek výfukov. 

Odporúčané
Nová Bentayga EWB Mulliner zastupuje vlajkovú loď značky Bentley. Má najpokročilejší systém sedadiel v aute na svete Nová Bentayga EWB Mulliner zastupuje vlajkovú loď značky Bentley. Má najpokročilejší systém sedadiel v aute na svete 23. augusta 2023, 12:00

Bentley hovorí o viacerých nových lakoch, pričom vo výsledku ich má automobilka ponúknuť až 17. Pochopiteľne, pre najnáročnejšiu klientelu nebudú chýbať individuálne odtiene. O obutie sa štandardne budú starať 21" disky, za príplatok je však možné B-čko osadiť až 22-kami. Značným progresom prešiel následne aj interiér, kde nájdeme úplne novú palubnú dosku. Za vynoveným 3-ramenným volantom nájdeme plne digitálne budíky, stred palubnej dosky následne tvori otočný panel s 12,3" displejom infotainmentu. Ako uvádza samotná značka, Bentley Rotating Display je prvý otočný displej, ktorý je možne úplne zaklopiť, respektíve vyklopiť. Kokpit samozrejme tvorí spleť tých najkvalitnejších (zväčša ručne vyrábaných) materiálov najrôznejších farieb. Keďže ide naďalej o luxusné 2+2 gétéčko, vzadu nechýbajú ďalšie sedadlá pre prípadnú ďalšiu posádku. 

Nový luxusný Continental GT opäť o čosi posilnil, zhodil na váhe a hlavne nabral na kráse
Zdroj: www.bentleymedia.com

Vynechať nemôžeme ani motorový priestor, kde naďalej tróni tróni mohutná W12-ka. Nová generácia sa však má spoliehať na nanovo-vyvinutý 6-litrový agregát, ktorý vo výsledku zaručuje až 635 koní a 900 N.m. Rýchlostné parametre hovoria o akcelerácii z 0 na 100 km/h len za 3,7 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je na úrovni až 333 km/h. To sú nepochybne nádherné čísla, najmä ak napíšeme, že Continental GT váži slušných 2244 kilogramov. Je viac než isté, že skôr či neskôr sa dočkáme aj slabších, respektíve silnejších vyhotovení. Medzigeneračne však došlo k úbytku približne 80 kilogramov. O prenos sily sa stará 8-stupňová dvojspojková prevodovka, ktorá ma zaručovať rýchle a hladké radenie.

Okrem nádherného exteriérového a interiérového dizajnu tak Briti značne zamakali aj na techniky, zďaleka to pritom nie je všetko. Už predošlé testy, najmä na slávnom Nürburgringu, naznačili, že technici sa zamerali i na perfektne naladenie podvozka. Výsledkom toho má byť systém Dynamic Ride postavený na 48-voltovej sieti, čiže podvozok fungujúci na báze elektromotorov. V jednoduchosti povedané, elektromotory majú nastavovať polohu stabilizátorov tak, aby ich v zákrutách na vonkajších kolesách tlačili dole, zatiaľ čo na vnútorných hore. Docielená je tak výrazná eliminácia nakláňania karosérie, čo ostatne naznačujú aj predošlé jazdy na Severnej slučke. Múdrejší budeme určite už čoskoro, nakoľko nový Continental GT bude najväčším ťahúňom a highlightom stánku Bentley na blížiacom sa autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. 

Domov
Zdieľať
Diskusia