Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 12. 12. 2019 meniny má Otília

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Filmy a Seriály - Vybrali sme
18
Peter Pavlík
20. apríl 2016, 18:08

Neviditeľný muž, Múmia či Frankenstein. Universal plánuje prepojený filmový svet po vzore Marvelu

Najväčšie hollywoodske hviezdy oživia tradíciu siahajúcu až do 30. rokov minulého storočia. Predstavujeme vám najslávnejšie inšpiračné zdroje.

Peter Pavlík
20. apríl 2016, 18:08
Neviditeľný muž, Múmia či Frankenstein. Universal plánuje prepojený filmový svet po vzore Marvelu
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
18
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Pred ôsmimi rokmi sa v Hollywoode narazilo na zlatú žilu. Filmy podľa komiksov zažili svoj vrchol s príchodom Temného rytiera, no ten skutočný poklad čakal pri konkurencii. Filmová divízia Marvelu totiž po rokoch príprav podnikla svoj odvážny krok. Naštartovať premiérou Iron Mana prepojený vesmír superhrdinov. Ako to dopadlo, všetci vieme a v súčasnosti sa každé veľké štúdio snaží o svoj previazaný cinematic universe. Výnimkou nie je ani štúdio Universal, ktoré má oproti konkurencii jednu výhodu. Už sa mu raz niečo podobné podarilo. 

 

V 30. - 50. rokoch minulého storočia priviedli na svet niekoľko počinov a postáv, z ktorých sa stali ikony a legendy. Túto sériu filmov a následne crossoverov môžeme považovať za praotca toho, čo sa momentálne deje v továrni na sny. Prvého pokusu o reštart sme sa dočkali pred dvomi rokmi. Dracula: Neznáma legenda sa nestretla s veľkým úspechom. V jadre skvelý projekt, dlho pripravovaný a nakoniec opustený Alexom Proyasom, trpel neschopnosťou scenáristov, malým rozpočtom a prílišnou zbrklosťou režiséra. Jediné, čo sa podarilo, bolo obsadenie Luka Evansa do titulnej úlohy. Vyzerá to však, že štúdio sa z tohto polobéčkového neúspechu poučilo a ďalším projektom bude venovaná väčšia opatera. 

Ako prvá príde na rad Múmia. Na režisérsku stoličku sa posadí Alex Kurtzman (splouscenárista Abramsovho Star Treku) a pred kamerou sa objaví hlavný tromf celého projektu. Tom Cruise. Prvé správy hovorili, že sa výsledný film bude niesť v dobrodružnom duchu. Obavy fanúšikov sa ukázali ako neoprávnené, pretože po čase štúdio potvrdilo, že pôjde o horor. Príbeh sa má odohrávať v súčasnosti a hlavným hrdinom by mal byť vojak, ktorý pri love na teroristov v Iraku narazí na titulné monštrum, tentoraz ženského rodu. Stvárniť by ho mala Sofia Boutella z Vaughnovej pecky Kingsman. V Oxforde sa už začalo natáčanie a premiéra je naplánovaná na 9. jún budúceho roku.

 

Neviditeľný muž, Múmia či Frankenstein. Universal plánuje prepojený filmový svet po vzore Marvelu

 

Kurtzman bude producentsky zastrešovať aj nasledujúce projekty a momentálne sa pracuje na tom, ako bude prepojený svet fungovať. Okrem neho sa ako spoluproducenti budú na jednotlivých projektoch podieľať takisto Kurtzmanov častý spolupracovník Roberto Orci a scenárista posledných dielov Rýchlo a zbesilo Chris Morgan. Podľa všetkého to vyzerá tak, že všetky príšery sa stretnú v súčasnosti. Zodpovedá tomu aj koniec Draculu. Najskôr sa však musia do výroby pustiť všetky sólovky. Podľa plánu by mal prísť ďalší na rad Wolf Man. O tomto projekte nie je zatiaľ nič známe, okrem dátumu premiéry stanovenej na 13. apríl 2018. Neúspech nedávnej verzie režiséra Joa Johnstona však núti k opatrnosti. Producenti si to možno uvedomili a z archívu sa pokúsili vytiahnuť menej opozeranú postavu. Reč je o Neviditeľnom mužovi.

 

Na scenár bol najatý Ed Solomon, autor Mužov v čiernom a do hlavnej úlohy sa producentom podarilo získať Johnnyho Deppa. Ten po sérii nie príliš vydarených projektov bude potrebovať hit ako soľ. Premiéra ešte nie je stanovená, no je pravdepodobné, že sa presunie pred Vlkolaka. Podľa prvých správ plánovalo štúdio jeden film ročne, ale plány sa stále môžu zmeniť a možno sa do tohto pripravovaného vesmíru budeme vracať s menšími prestávkami. Rozmýšľa sa takisto nad sólovkou Van Helsinga a novým Frankensteinom. O týchto dvoch projektoch sa zatiaľ mlčí a sú zjavne iba vo fáze prvých príprav. Posledné dva kúsky (snímka Victor Frankenstein s Jamesom McAvoyom a Danielom Radcliffeom je od Foxu) s týmito postavami boli totiž katastrofou po finančnej aj kvalitatívnej stránke a je potrebné s nimi jednať opatrne. Preto je  trochu prekvapivé, že David Koepp (Jurský park) už rieši scenár k Frankensteinovej neveste, pri ktorej sa šepká o obsadení Angeliny Jolie

 

Vyzerá to tak, že to štúdio Universal myslí vážne a dá si na tomto svete záležať. Ich knižnica je na slávne aj menej slávne monštrá bohatá, takže dočkať sa môžeme všeličoho. Po uvedení spomínaných filmov by mal nasledovať crossover, v ktorom sa osudy monštier pretnú. Tak držme palce tvorcom aj nám divákom, aby sa pokus znovuzrodenia klasických látok podaril čo najlepšie. Spomienky na Sommersovho Van Helsinga s Hughom Jackmanom, ktorý sa o to pred časom pokúsil, sú totiž stále živé. Poďme si teraz z množstva materiálu, ktorý sa v archíve ukrýva, predstaviť „veľkú osmičku" klasických počinov a s nimi aj titulné postavy, ktoré sú inšpiráciou pre tento ambiciózny krok hollywoodskeho giganta. 

 

Neviditeľný muž, Múmia či Frankenstein. Universal plánuje prepojený filmový svet po vzore Marvelu

 

Dracula (réžia: Tod Browning, 1930)

Nemŕtvy a najslávnejší upír strieborného plátna pochádza z rovnomenného románu Brama Stokera. Prvou sfilmovanou adaptáciou je majstrovské dielo nemeckého expresionizmu a celej nemej éry kinematografie Upír Nosferatu. Režisér F.W. Murnau mal problémy s autorskými právami, tak bol nútený všetky postavy premenovať. Tento aj na Slovensku, konkrétne na Oravskom zámku natáčaný klenot sa tak nemohol stať prvou oficiálnou filmovou verziou populárneho románu. Problémy so Stokerovou manželkou zadržiavajúcou práva  sa vyriešili až v roku 1924, keď vznikla Broadwayská adaptácia. A práve z nej vychádza aj tento počin. Grófom Draculom sa stal maďarský imigrant Bela Lugosi a vznikol obrovský hit, ktorý zachránil štúdio Universal pred krachom. Zároveň s touto klasikou sa natáčala po nociach v rovnakých kulisách aj španielska verzia. A v mnohom svoj predobraz prekonáva. Určitú divadelnú statickosť americkej verzie španieli prekonali, no ich predstaviteľ Draculu nebol dosť charizmatický a tento film ostal v tieni slávneho originálu. Postupom času sa z krvilačného grófa stala po Sherlockovi Holmesovi druhá najčastejšie sfilmovaná postava. Z mnohých predstaviteľov a diel spomenieme aspoň verziu britského štúdia Hammer s Christopherom Leem a hitovku Francisa Forda Coppolu s Gary Oldmanom. V roku 1999 sa dočkal Browningov počin reštaurovanej podoby s novou hudbou od Phillipa Glassa.

 

Neviditeľný muž, Múmia či Frankenstein. Universal plánuje prepojený filmový svet po vzore Marvelu
Frankenstein (
réžia: James Whale, 1931)

Monštrum stvorené z mŕtvych tiel doktorom Viktorom Frankensteinom (v tejto verzii prekrstenom na Henryho) túžiaceho po pomste patrí v podaní britského divadelného herca Borisa Karloffa k najikonickejším postavám filmovej histórie. Mnoho divákov mu dokonca paradoxne prisudzuje meno jeho stvoriteľa. Rovnaký podiel na úspechu ako Karloff a progresívna réžia Jamesa Whala má takisto maskérska legenda Jack Pierce. Jeho komplikovaná maska sa nanášala na herca približne 4 hodiny. Príbeh pochádza z predlohy Mary Shelley napísanej ako reakciu na stávku o tom, že žena nedokáže napísať strašidelný príbeh. Rovnako ako Dracula je aj toto dielo inšpirované divadelnou hrou. S populárnou literárnou predlohou tak nemá veľa spoločné, no dobových divákov sa mu podarilo vystrašiť dokonale. Po testovacích projekciách bol dokonca dotočený optimistický záver, pred samostatnú snímku bol dostrihnutý úvod, v ktorom predstaviteľ Frankensteinovho mentora Edward Van Sloane varuje publikum pred tým, čo ich čaká a zaviedla sa kvôli nemu nová kategória prístupnosti s označením H - Horrific. Výnimočný, doteraz citovaný film sa stal zaslúženou klasikou a inšpiráciou pre mnoho ďalších filmárov. Z ďalšieho množstva adaptácií tejto látky si zaslúži vypichnúť najmä fantastická, no nie príliš docenená verzia Kennetha Branagha s Robertom DeNirom v úlohe netvora. 

 

Neviditeľný muž, Múmia či Frankenstein. Universal plánuje prepojený filmový svet po vzore Marvelu

 

Múmia (The Mummy, réžia: Carl Freund, 1932)

Egyptský velekňaz Imho-tep sa snaží zachrániť pred smrťou svoju milovanú ženu, ktorá je však zasľúbená bohom. Za trest je zaživa mumifikovaný. Po storočiach spánku ožije a snaží sa nájsť prevtelenie svojej lásky. Tragickú postavu stvárnil, rovnako ako Frankensteinovo monštrum, Boris Karloff. A v maskérni trávil dvojnásobok času, ako pri predchádzajúcom projekte štúdia. Hlavne jeho výkon je však hlavnou devízou kvalít režijného debutu kameramana Metropolisu a Draculu. Múmia ako prvý z tu spomínaných filmov nemá literárny predobraz a musela sa spoľahnúť na vlastný príbeh. Možno kvôli tomu nedosiahla snímka tak obrovskej popularity, ako predchádzajúce monštrá. Na nedostatok pozornosti od producentov ani fanúšikov si však sťažovať nemôže. Z množstva napodobiteľov a pokračovaní si najviac pozornosti a obľúbenosti vybojoval prekvapivo až priamy remake z roku 1999 v réžii Stephena Sommersa. Ten určite poznáte z množstva televíznych repríz. Rovnako ako jeho menej kvalitné pokračovania. 

 

Neviditeľný muž, Múmia či Frankenstein. Universal plánuje prepojený filmový svet po vzore Marvelu

 

Neviditeľný muž (Invisible Man, réžia: James Whale, 1933)

Jeden z najlepších filmov tohto výberu. Vedec Jack Griffin vynájde sérum na neviditeľnosť. Nepodarí sa mu však nájsť látku na zvrátenie tohto stavu. Zúfalý boj o získanie ľudskej podoby sa postupne zmení na šialenstvo a zastaviť ho môžu iba ľudia jemu najbližší. Jeho snúbenicu stelesnila Gloria Stuart, ktorú si môžete pamätať ako storočnú Rose z Cameronovho Titanicu. Vtipné, strhujúce, nápadité a nielen na svoju dobu úchvatne otrikované dielo je adaptáciou knihy H. G. Wellsa, autora Vojny svetov. Obsadenie Borisa Karloffa sa nepodarilo, takže sa musel hľadať náhradník s hlasom schopným dostatočne upútať pozornosť obecenstva. V hlavnej úlohe debutoval Claude Rains (Casablanca) a až na výnimku posledných pár sekúnd divák vôbec neuvidí jeho tvár. Postava neviditeľného muža sa raz za čas na plátnach objaví, no zďaleka nie tak často, ako jeho konkurencia. Z najznámejších spomenieme iba komediálne ladeného Neviditeľného muža na úteku od klasika Johna Carpentera a Verhoenovho Muža bez tieňa. No ani jeden z nich sa originálu nevyrovnal. Zrodil sa totiž jeden z kúskov schopný vyvolať záujem o čiernobielu tvorbu aj u súčasného diváka.

 

Neviditeľný muž, Múmia či Frankenstein. Universal plánuje prepojený filmový svet po vzore Marvelu

 

Frankensteinova nevesta (Bride of Frankenstein, réžia: James Whale, 1935)

V minulom tisícročí nebolo bežné, aby pokračovanie prekonalo kvalitou aj ohlasom originál. Pár príkladov sa však našlo a tento skvost medzi ne patrí. Režisér pôvodného filmu súhlasil s natáčaním pokračovania príbehu Henryho Frankensteina a jeho monštra pod podmienkou voľnej ruky. A podľa mnohých divákov aj kritikov sa mu podarilo stvoriť najlepší horor svojej éry. Príbehovo sa priblížil k predlohe a urobil dobre. Scény ako stretnutie so slepcom alebo úžasné finále s titulnou postavou sa už dávno stali legendami a patria k najslávnejším momentom nielen samotného žánru. Ak by ste mali z tohto výberu vidieť iba jeden film, tak je to tento. Veľká škoda, že na druhom pokračovaní pod názvom Frankensteinov syn sa už Whale nepodieľal. História mohla mať o jeden klenot viac. Samotná nevesta je postavou oživenou rovnakým spôsobom, ako jej predchodca. Stvorená ako spoločníčka pre plod Frankensteinovho experimentu odmieta svoju úlohu, čo z nej robí viac tragickú postavu, než monštrum. Na plátne sa objavuje síce iba v poslednej scéne, no aj to stačilo na to, aby sa zapísala do siene slávy. 

 

Neviditeľný muž, Múmia či Frankenstein. Universal plánuje prepojený filmový svet po vzore Marvelu

 

Vlkolak (Wolf Man, réžia: George Wagner, 1941)

Príbeh vlčieho muža prinieslo štúdio už v roku 1935 v snímke Vlkolak v Londýne. No slávnejšou sa stala táto verzia uvedená o šesť rokov neskôr. A to z dvoch dôvodov. Prvým bolo opäť raz maskérske umenie Jacka Pierca. Ten síce pracoval už na prvom filme, no svo talent sa mu podarilo naplno realizovať až pri tomto projekte. Druhým dôvodom bol kásting. Muža, ktorý sa pri splne mení na krvilačné monštrum, tu stvárnil Lon Chaney Jr. Syn hororovej legendy s rovnakým menom sa vydal po vzore svojho otca na úspešnú dráhu žánrovej hviezdy. Slávy svojho predka síce nikdy nedosiahol, no práve on sa stal najväčšou ikonou zobrazujúcou tohto tragického hrdinu. Z ďalších spracovaní stoja určite za pozornosť podceňovaný, ale vynikajúci Curse of Werewolf od štúdia Hammer, Americký vlkolak v Londýne s revolučnými maskami Ricka Bakera alebo Vlk Mika Nicholsa v hlavných úlohách s Jackom Nicholsonom či Michelle Pfeiffer. Nedávny blockbuster s Beniciom Del Torom a Anthony Hopkinsom je priamym remakom tejto klasiky od Universalu.

 

Neviditeľný muž, Múmia či Frankenstein. Universal plánuje prepojený filmový svet po vzore Marvelu

 

Fantóm opery (Phantom of the Opera, réžia: Arthur Lubin, 1943)

Jediný farebný film z tohto výberu. Príbeh znetvoreného skladateľa, ktorý túži spraviť opernú hviezdnu z krásnej sopranistky a pomstiť sa za krádež svojej skladby, vychádza z hororovej novely Gastona Lerouxa. No skutočnú slávu prinieslo tejto látke muzikálové spracovanie Andrew Lloyd Webbera. Ešte dávno predtým však svet uzreli dve vynikajúce adaptácie tohto diela. V prvej, natočenej ešte pred érou zvukového filmu sa predstavil ako titulný hrdina Lon Chaney, spomínaný v odseku vyššie. A práve jeho podoba je pre filmových fanúšikov najslávnejšia. Tou druhou najkultovejšou je táto verzia. Šialeného umelca tu stelesnil Claude Rains. Kulisy prevzaté z nemej verzie pôsobia aj o takmer dve desaťročia stále úžasne a farba im dodáva nový rozmer. Na príšernú Schumacherovu adaptáciu muzikálu s Gerardom Butlerom zabudnite a vráťte sa radšej o pár dekád späť, aby ste tento nesmrteľný príbeh zažili v skutočne kvalitnom počine. 

 

Neviditeľný muž, Múmia či Frankenstein. Universal plánuje prepojený filmový svet po vzore Marvelu

 

Netvor z Čiernej lagúny (Creature fro Black Lagoon, réžia: Jack Arnold, 1954)

Vyše desať rokov žilo štúdio z pokračovaní a crossoverov slávnych značiek alebo slabších pokusov. Nakoniec sa im však podarilo do svojho legendárneho portfolia priniesť ešte jednu postavu. Osamelý chýbajúci článok medzi človekom a obojživelníkom sa zamiluje do členky vedeckej výpravy, ktorá ho prišla skúmať. Jeho láska k nej sa mu stane osudnou, no do sŕdc filmových fanúšikov sa zapísal natrvalo. Posledný z klasickej osmičky hororov štúdia Universal stále funguje ako prekvapivo svižný survival s dobrým scenárom, päťdesiatkovou naivitou, krásnou ženou v ohrození, a monštrom, ktoré je schopné čohokoľvek. Hororová éra bola v dobe vzniku na ústupe a Netvor z Čiernej lagúny predstavuje jej kvalitatívnu labutiu pieseň. 

 

Neviditeľný muž, Múmia či Frankenstein. Universal plánuje prepojený filmový svet po vzore Marvelu

 

Všetky tieto, ale aj mnohé iné postavy sa takmer tri dekády objavovali v početných pokračovaniach a spoločných projektoch. Väčšinou sa v nich objavovali Boris Karloff, Bela Lugosi, Lon Chaney Jr. alebo Claude Rains a vďaka nim stvárnili svoje životné úlohy. Ak sa Universalu s Múmiou a Neviditeľným mužom podarí úspešný reštart je isté, že so všetkými spomenutými monštrami sa postupom času opäť stretneme v kinách. V príprave sú zatiaľ všetky okrem Fantóma opery. Čaká sa len na výsledok.  Preto neuškodí doplniť si filmové vzdelanie a zistiť, ako to všetko začalo. Ak sa dokážete mentálne dostať do nálady a pozerať sa na film očami diváka z danej doby, čaká vás osem krásnych zážitkov. Je to kus filmovej histórie, ktorý má stále čo povedať, ako potvrdzujú plány hollywoodskeho giganta. 

 

Videli ste niektoré z klasických hororov štúdia Universal? A na ktorú z nových verzií sa tešíte najviac?

Dajte nám vedieť v diskusii. 

 

 Na záver sme si pre vás pripravili krátke video o Universal Monsters

Ohodnoť článok
6
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.