Far Cry Primal sa odohráva v prostredí, ktoré nám bude veľmi známe.
O najnovšom Far Cry Primal sa vedú diskusie už dlhú dobu. Nevadí, že to bude preskinovaná trojka a s Far Cry ako takým to veľa spoločného mať nebude, ide o to, že sa tie hry proste hrajú veľmi dobre a sú zábavné. Navyše sa dočkáme celkom nových herných mechanizmov a prostredia. A práve o poslednom spomínanom sa dnes budeme baviť. Najnovšie sa totiž o titule rozpovedal kreatívny riaditeľ Ubisoftu, Jean-Cristophe Guyot. Najprv začal o jazyku v hre, akým sa budú postavy a NPC rozprávať. Najprv mal byť jazyk tak trochu moderný a mal pripomínať tie z východu (nie Slovenska). Neskôr na ňom ale zapracovali s lingvistami a výsledok je vraj ohromujúci. Rozumieť síce nebudeme nič, ale od toho bude angličtina a čeština. Mám ale dojem, že sa aj pri tomto titule dočkáme oficiálnej českej lokalizácie.
Teraz už ale k najzaujímavejšej novinke. Guyot taktiež niečo povedal aj o prostredí a lokalitách, ktorými sa pri výrobe celkového dizajnu a herného prostredia inšpirovali. Chceli prostredie, kde boli ľadovce, krásne hory a taktiež oblasť pri migračnej dialnici. A tak si vybrali Karpaty na Slovensku! V hre sa tak môžeme možno tešiť aj na známe vrchy, aj keď s tým by sme asi rátať nemali. Príbeh sa teda bude opierať aj o prvotnú veľkú kolonizáciu či vytváranie európskeho kontinentu a prvých spoločenstiev. Hovoril aj o tom, ako sa prvá vlna imigrantov dostala do hôr, kde mali problém prežiť, a tak sa uchýlili ku kanibalizmu. Tá ďalšia sa už dostala ďalej a je tak inteligentnejšia. Trochu mi to pripomína indiánov v Bone Tomahawk.
Niečo sme sa dozvedeli aj o zvieratách, ktoré budú hrať v hre dôležitú úlohu. Skrotiť si budeme môcť takmer všetky z nich, no také mamuty nám odolajú, no rozhodne ich pomoc nejakým spôsobom využijeme. Najväčší pozor si budeme musieť dávať na jazvecov, ktorých skrotiť môcť nebudeme a pôjdu po nás so všetkým, čo majú, ehm. Okrem toho, že nám budú zvieratá pomáhať (budeme musieť rozlišovať, aký druh zvieraťa si vyberieme pre dané herné štýly. Jaguár sa, napríklad, pre stealth pohyb hodí oveľa viac ako šabľozubý tiger), budeme ich aj zabíjať a vyrábať si z nich rôzne pomôcky a vylepšenia. Veľa herných mechanizmov sa teda prenesie z minulých dielov, ale keď niečo funguje, netreba to meniť alebo odstraňovať.
Hru vyvíja štúdio Ubisoft Toronto, ktorému pomáha pobočka v Šanghaji a v Kyjeve. Určite by sa šiklo vedieť, o akom veľkom singleplayerovom zážitku tu hovoríme, a teda, aký veľký bude rozsah hry. Far Cry Primal vyjde už 23. februára 2016 pre PS4, Xbox One, no a na PC sa dostaví niekedy v marci. Viac informácií nájdete v našich článkoch tu a tu.