Britská ikonická značka spojená s výrobou malých štýlových mestských vozidiel nám predstavuje novú podobu modelu Clubman.
Časy, keď bolo MINI naozaj mini sú nenávratne preč (i keď automobilka chystá úplné nový, pravý miniautomobil pod názvom Minor). Teda, táto skutočnosť nenabrala na reálnosti zo dňa na deň, ale postupne počas posledných rokoch, počas ktorých medzigeneračne ikonické autíčko rozmerovo citeľne narástlo. Britská značka totiž expanduje nielen vo svete, ale aj vo veľkostnej kategórii vozidiel, a to znamená, okrem iného, aj to, že už to nie je zďaleka to malé mestské autíčko, s ktorým zaparkujete na mieste pre bicykle. Za ostatné roky sú toho svedkom najmä modely Countryman či Clubman, pričom práve druhy menovaný práve spoznávame vo svojej novej podobe, v novej generácii. Tá prichádza na svet po minulo-dňových "únikoch" už aj oficiálnou cestou, no a hneď v úvode treba upozorniť na niekoľko zásadných noviniek.
I keď ide o úplne novú generáciu, svojimi tvarmi sa absolútne nezaprie v porovnaní s predchodcom. Nie je tomu tak ale úplne! Ak ste si dobre všimli, pribudol druhý rad dverí, čim je nový Clubman plnohodnotným päť-dverovým a päť-miestnym vozidlom. Ide tak o jednu z najzásadnejších zmien, keďže ak si dobre pamätáte, predchodca sa dvojicou bočných dverí pýšil len na strane spolujazdca. Nové riešenie evidujeme aj pri pohľade na zadné rozmernejšie svetlomety, ktoré sú už orientované horizontálne a otvárajú sa spolu s výklopnými dverami, na rozdiel od predošlých vertikálnych so svojou pevnou polohou v stĺpiku. Zvislo delené dvere batožinového priestoru ostávajú verné tradíciám a odkazujú na minulosť. Najnovšie praktické alebo ak chcete kombi MINI narástlo vo všetkých smeroch, najväčší nárast evidujeme v prípade samotnej dĺžky - z 3961 na 4253 mm. Medzigeneračný nárast rozmerov (4253 x 1800 x 1441 mm) pochopiteľne predznamenáva väčší vnútorný priestor, o čom svedčí aj o rovných 100 litrov zväčšený kufor (360 litrov).
Interiér sa nesie v znamení "klasických" Cooperov, i tu teda nájdeme rýchlomer a otáčkomer priamo za volantom a nie v stredovej konzole, ako tomu bolo doteraz. Vnútrajšok tak pôsobí už o čosi konzervatívnejšie, stále sa však drží svojho jasného štylistického jazyka. Clubman si bude možné zaobstarať v troch verziách. Prvú zastupuje Cooper Clubman s 3-valcovým benzínovým motorom a výkonom 100 kW / 136 koní a 220 N.m. Vrcholom v ponuke je Cooper S Clubman so 4-valcovým benzínovým motorom so silou 141 kW / 192 koní a krútiacim momentom 280 N.m. Naftové vyhotovenie zastupuje Cooper D Clubman. Ten pod prednou kapotou skrýva dieselový štvorvalec s výkonom 110 kW / 150 koní a 330 N.m. Vo všetkých verziách je zároveň prítomna technológia MINI TwinPower Turbo, čiže nová generácia preplňovaných agregátov. Štandardom je manuálna šesťstupňová prevodovka, za príplatok je možné siahnuť po osem-stupňovom automate.