Dodge vypúšťa do sveta podrobné informácie o najostrejšej verzii súčasného Vipera.
Nová generácia legendárnej zmije bola predstavená len pomerne nedávno, prvýkrát v roku 2012, do predaja sa ale dostala podstatne neskôr. S príchodom novinky prišli však viac-menej negatívne ohlasy, až kritika. Dizajn ako taký a koniec-koncov aj fakt, že vôbec prišla nová generácia, predstavovali nadšenie. Avšak, čo sa týka výkonu a správania na okruhoch, nový SRT Viper zaostáva, najmä ak zoberieme do úvahy, že na okruhoch nestačí skoro vo všetkých smeroch na Corvette ZR1. A to musím podotknúť, že týmto úhlavným konkurentom sa myslí ešte korveta v predošlej generácií, čo vrhá ešte väčší tieň na Viper. Dodge tak prakticky okamžite uviedol na trh aj ostrejšiu verziu SRT Viper TA (Time Attack), ktorá mala záujem o americkú beštiu zväčšiť. Bohužiaľ, nestalo sa tak, práve naopak. Nie je totiž žiadnym tajomstvom, že 5. generácia modelu (Dodge) Viper je predajným sklamaním, dokonca Dodge oznámil, že skrz nízky dopyt po novinke znižuje aj výrobnú produkciu.
Americká automobilka tak pritvrdzuje, a to poriadne. Brutálna verzia ACR bola odjakživa najväčším postrachom, a preto najnovšie, opäť naozaj skoro, prichádza do sériovej podoby novodobý Viper ACR. Ostrá špecialitka, ktorá je už na hranici medzi cestným a výhradne okruhovým automobilom, produkuje z mohutného 8,4-litrového desaťvalca výkon "až" 480 kW / 653 koní a ponúka krútiaci moment na úrovni 813 N.m. O prenos sily sa stará šesťstupňová manuálna prevodovka Tremec TR6060. Ešte väčšiu pozornosť však kladie Dodge na ďalšie úpravy a zmeny. Tak napríklad karbón-keramická brzdová sústava, ktorá počíta so šesť, respektíve štvorpiestikovými strmeňmi a kotúčmi s priemerom 390 a 360 milimetrov. Vďaka špeciálnym nastaveniam ABS údajne brzdy nestrácajú účinok ani po viacerých ostrých kolách. Znížený podvozok je osadený pretekárskymi tlmičmi Bilstein a 19'' diskami, ktoré sú obuté do pneumatík Kumho Ecsta V720 s rozmermi 295/25 a 355/30. Vyvinuté boli výhradne pre toto auto. Váhu vozidla nepoznáme, jej rozložene však predstavuje ideálny pomer 50:50.
Aj exteriér novej verzie ACR dáva najavo, že vo veci je niečo extrémne a koniec koncov, hovorí o tom aj optický paket nesúci názov Extreme Aero, ktorý nie je len o estetických detailoch, ale aj o praktickosti a funkčnosti. Jeho podstatou je predovšetkým naozaj obrovské zadné krídlo so šírkou až 1876 milimetrov. Okrem toho, nechýba predný splitter, malé aerodynamické lišty a krídla či rozmerný zadný difúzor. Podľa tlačovej správy, v čase, keď táto extrémna zmija uháňa maximálnou rýchlosťou, teda približne v 285 km/h, tlačí vozidlo vďaka vyššie spomenutým "doplnkom" k vozovke prítlak rovný jednej tone hmotnosti! ACR-ko má tak opäť veľké ambície, pripomeniem, že predošlá generácia v tomto vyhotovení istý čas držala rekord na Severnej slučke. Je preto len otázkou času, kedy sa novinka objaví na Nürburgringu, kde chce odjazdiť čas pod 7 minút. Tak sa však stane pravdepodobne až na jeseň tohto roku, kedy je naplánovaný začiatok výroby za prítomnosti zatiaľ nezverejnenej cenovej politike.