Ďalšia významná éra je na konci, francúzska automobilka hlási predaný posledný exemplár Veyronu.
V novodobom automobilovom priemysle sa uzatvára ďalšia významná kapitola. Tak by sa mohlo nazvať ukončenie produkcie držiteľa svetového rekordu ako najrýchlejší sériovo vyrábaný automobil na svete. Reč je nepochybne o superšporte Bugatti Veyron, ktorý sa zapísal do histórie. Ako už niektorí z vás prostredníctvo nášho fejsbuku postrehli, známa značka nedávno oznámila, že predala úplne posledný, v poradí podľa plánu 450. exemplár presláveného superšportu. Po rovných 10 rokoch tak končí produkcia vozidla, ktoré prakticky dodnes ohuruje celý svet, navyše krivkami, pod ktoré sa podstatnou mierou podpísal slovenský dizajnér Jozef Kabaň.
Zaujímavosťou je pritom vznik pravdepodobne najznámejšieho športového automobilu ostatných rokov. Krátko po tom, ako Bugatti z existenčných problémov prešlo pod krídla nemeckého Volkswagenu, vznikol v koncerne VW Group jasný cieľ. Išlo o nápad, ktorý v modernom motoristickom priemysle nemal obdobu. Vnuk legendárneho Ferdinanda Porsche, Ferdinand Piëch, prišiel s megalomanskou myšlienkou postaviť vozidlo, ktoré sa vryje do histórie a teda vyrobiť superšport, ktorý bude symbolizovať technický pokrok a náskok koncernu, a to za akúkoľvek cenu, dokonca už vtedy bolo jasné, že žiadny z vyrobených exemplárov nebude pre spoločnosť ziskový. A to, sa do bodky naplnilo. Okrem toho, že je Veyron i naďalej oficiálnym držiteľom hneď dvoch svetových rekordov v maximálnej rýchlosti sériového automobilu, pýši sa aj iným, o čosi absurdnejším prvenstvom v histórii automobilovom priemyslu. Celková strata automobilky v prípade modelu Veyron je neuveriteľných 1,7 miliardy €, pričom každý jeden vyrobený exemplár predstavoval aj napriek astronomickej cenovke pre Bugatti stratu približne 4,7 milióna €!
Francúzska automobilka plánovala vyrobiť 300 kusov zatvoreného vyhotovenia a 150 jednotiek otvoreného Grand Sportu. 300-kusové kupé sa vypredalo pomerne rýchlo, no sklady posledné roky zaberalo desiatky modelov s odnímateľným strešným panelom, ktorých predaj nevychádzal zrovna podľa plánov. Úplne posledný exemplár nesie príznačný názov La Finale, pričom konkrétne ide o 1200-koňovú verziu Grand Sport Vitesse. Bugatti svoju labutiu pieseň pochopiteľne prinesie aj na autosalón v Ženeve, navyše, ako nostalgia poslúži úplne prvý exemplár zo sériovej produkcie, ktorý sa ukázal v roku 2005 a vo výstavisku bude poslednému kusu sekundovať. Nie je žiadnym tajomstvom, že pri návrhu farebného vyhotovenia posledného Veyronu boli v Bugatti inšpirovaní kusom, ktorý zbehol z výrobnej linky ako prvý. Exteriér tak okrem tmavých karbónových časti zdobí červený lak, avšak vo výsledku v opačnom garde, ako pri superšporte z roku 2005. V podobnom zmysle sa nesie aj interiér, kde nájdeme aj béžovú farbu. Nechýba viacero nápisov naznačujúcich podstatu vozidla, ale i logo zobrazujúce slona v netradičnej polohe. Ten odkazuje na korene značky, presnejšie na brata zakladateľa značky, na Rembrandta Bugattiho. Oba modely sú si však i napriek tomu naozaj odlišné, ostatne, ubehlo od ich výroby približne 10 rokov, počas ktorých sme sa dočkali viacerých úprav a faceliftu.
Ako automobilka minulý rok oznámila, na nástupcovi nemieni pracovať, pokiaľ nepredá posledný Veyron. Kedže sa tak medzičasom už stalo, svet začína viac a viac sledovať dianie okolo automobilky, ktorá chce i naďalej posúvať levely. Podľa najnovších informácií sa o to postará nástupca nesúci meno Chiron. Dajme tomu však čas a nechajme sa prekvapiť.