Športovo ladené SUV z Mníchova sa podrobilo prvým radikálnym zmenám.
BMW radu X5 v najnovšej generácii len pomerne nedávno spoznalo svoju najvýkonnejšiu verziu, už tradične v názve doplnenú o veľavravné písmeno M a len krátko na to sme svedkami jednej z prvých aftermarketových úprav. Pre Manhart Racing očividne 575 koní v novej X5 M nestačí, a tak sa hlásia o slovo s naozaj rýchlou úpravou, ktorá sľubuje podstatne agresívnejšie jazdné vlastnosti a decentne vylepšený look. Dizajnové zmeny sú skôr v rovine pozmenených detailov, nakoľko pôvodný M-kový bodykit bol doplnený len o pár karbónových doplnkov - karbónová kapota, kryty spätných zrkadiel, splitter a difúzor, ďalej čierne detaily a až 23'' disky. Gro modifikácií však spočíva v zásahu do motorového priestoru.
Tam tróni 4,4-litrový osemvalec, ktorý dostal predovšetkým väčšie turbodúchadlá, navyše významnú úlohu zohralo aj samotné preprogramovanie riadiacej jednotky. Následne došlo ku kompletnej výmene výfukového potrubia, čo vo výsledku predstavuje 175-koňový doping. Pôvodný výkon 575 koní sa tak vyšplhal až na hodnotu vyše 552 kW / 750 koní, pričom k masívnemu nárastu došlo i v prípade krútiaceho momentu, ktorý poskočil zo 750 na rovných 1000 N.m. V Manhart Racing doposiaľ nepodali presné číselné stanovisko ohľadom hodnôt akcelerácie a maximálnej rýchlosti, dá sa však predpokladať, že táto beštia zvládne stovku hravo pod 4 sekundy a jej maximálna rýchlosť bez obmedzovača by nemala mať problém presiahnuť magických 300 km/h. Múdrejší však budeme až časom.
Pokiaľ ťa zaujímajú najaktuálnejšie informácie zo sveta štyroch kolies, určite sleduj našu novú stránku!