Tradičná dvojka športovo založených SUV od automobilky s vrtuľkou v znaku prichádzajú v najnovšej generácii.
Mníchovská automobilka BMW už nedávno prostredníctvom krátkeho teaseru informovala o tom, že na autosalóne v Los Angeles ukáže očakávanú dvojicu športovo založených SUV. Samozrejme, hovoríme o verziách X5 M a X6 M, ktoré majú predstavovať vrchol vo svojich radoch. I tentokrát sa však BMW rozhodlo novinky ukázať svetu ešte pred samotným autosalónom, a tak do sveta vypúšťa bohatú fotogalériu a kompletné informácie i parametre.
Najdôležitejšou informáciou je pochopiteľne motorové ústrojenstvo. To podľa očakávaní tvorí dvakrát preplňovaný benzínový osemvalec s objemom 4,4 litra. Výsledná sila má hodnotu až 575 koní (+20 koní oproti predchodcovi) a 750 N.m, pričom o ich prenos sa stará osemstupňová automatická prevodovka. Vďaka tomu dokáže dvojica M-kových SUV zrýchliť z nuly na 100-ku len za 4,2 sekundy, čo predstavuje naozaj pozoruhodnú hodnotu. Maximálna rýchlosť je opäť tradične obmedzená na 250 km/h. BMW zároveň udáva, že medzigeneračne sú oba modely až o 20% úspornejšie. Obe vozidlá sú vybavené zníženým (-10 mm) podvozkom s aktívnym potláčaním náklonov v zákrutách a systémom, ktorý automaticky udržiava konštantnú svetlú výšku. Štandardne budú tieto SUV-čka vybavené adaptívnymi tlmičmi, nastaviteľnými v troch režimoch, vďaka ktorým sa mení ich reakcia na vozovku.
Exteriérové zmeny v podstate opäť kopírujú momentálny dizajnový smer značky, športové verzie preto ponúkajú agresívnejšie predné i zadné partie. Vpredu tak nechýba nárazník s väčšími nasávajúcimi otvormi. Zaujímavosťou je fakt, že v porovnaní s minulými generáciami, si X5 M i X6 M ponechali okrúhle svetlomety i v samotnom nárazníku. Vzadu nájdeme tradičnú štvoricu výfukov, ale i na štýl bavorákov netradičný detail akýchsi odraziek vo vertikálnej aplikácii. Samozrejme, nemôžu chýbať svalnaté blatníky, staré-známe M-kové spätné zrkadlá či 21'' disky obuté do pneumatík Michelin Pilot Super Sport s rozmermi 285/35 respektíve 325/30. Ako sme si už zvykli, i tentokrát je vo veci interiér so športovým štýlom, navyše špičkové verzie dostali do vienka M-kový volant, pod ktorým sú hliníkové pádla, ale i strop potiahnutý Alcantarou a sedadlá naopak v koži Merino. Ceny zatiaľ nepoznáme.