Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
9. septembra 2014 o 16:10
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Peugeot 308 GT: 205-koňový športovec, namierený proti Golfu GTI či Focusu ST, predstavený!

TECH PEUGEOT
Uložiť Uložené

V rámci postupného predstavovania noviniek, ktoré sa nám ukážu na blížiacom sa autosalóne v Paríži, nám Peugeot predstavuje športovo založený model 308 GT.

Peugeot 308 GT: 205-koňový športovec, namierený proti Golfu GTI či Focusu ST, predstavený!

Približne presne pred rokom nám Peugeot predstavil koncept, ktorý zhmotňoval prekvapenie vo forme športovej verzie 308 R. Išlo o naozaj brutálne vyzerajúcu alternatívu rodinného hatchbacku, pričom automobilka sa doteraz netají tým, že časom sa dočkáme i sériovej verzie, ktorá by mohla konkurovať špičkovému Golfu R. V týchto dňoch, teda v rámci postupného predstavovania noviniek, ktoré sa nám ukážu na blížiacom sa autosalóne v Paríži, sa však Peugeot vracia na zem a predstavuje nám ďalšiu, v tomto prípade civilnejšieho športovca, verziu 308 GT. Tá ma na muške najmä Golf GTI (resp. GTD) či Focus ST, navyše, o priazeň bude bojovať v oboch karosárskych prevedeniach.

Čo sa exteriérových odlišnosti týka, svedkami sme pomerne strohých doplnkov, ktoré by mali evokovať športovejší charakter vozidla. Jemne upravená je predná maska, po novom s chrómovou štruktúrou, nárazníky s o čosi väčšími otvormi a nenápadnými LED-diódami plniacimi úlohu smeroviek. Vzadu pribudol členitejší nárazník s dvojicou rozmernejších výfukov, nové sú i 18'' disky a atraktívny modrý lak. GT-čko ponúka znížený podvozok o 7 vpredu, respektíve o 10 milimetrov vzadu. Okrem výberu medzi karosériou typu hatchback a kombičkom s tradičným označením SW, bude na výber i z dvojice motorizácii. Benzínový agregát predstavuje štvorvalec 1.6 THP s navýšeným výkonom na 150 kW / 205 koní a 285 N.m, zatiaľ o prenos sily sa stará šesťstupňová manuálna prevodovka. Pre naftových (nepochopiteľných) fanúšikov športovania je k dispozícii aj diesel 2.0 BlueHDi s výkonom 133 kW / 180 koní a 400 N.m, pričom v tomto prípade je v ponuke výhradne šesťstupňový automat. Suma sumárov, Peugeot nepredstavil zrovna najlepší "hot-hatch", ak ho tak vôbec môžem označiť, keďže od spomínaných konkurentov zaostáva nielen výzorom ale aj výkonom.

Peugeot 308 GT: 205-koňový športovec, namierený proti Golfu GTI či Focusu ST, predstavený!

Peugeot 308 GT: 205-koňový športovec, namierený proti Golfu GTI či Focusu ST, predstavený!

Peugeot 308 GT: 205-koňový športovec, namierený proti Golfu GTI či Focusu ST, predstavený!

Peugeot 308 GT: 205-koňový športovec, namierený proti Golfu GTI či Focusu ST, predstavený!

Peugeot 308 GT: 205-koňový športovec, namierený proti Golfu GTI či Focusu ST, predstavený!

Peugeot 308 GT: 205-koňový športovec, namierený proti Golfu GTI či Focusu ST, predstavený!
Domov
Zdieľať
Diskusia