Už aj Audi sa uberá smerom úspor. Ich najnovší počin, ktorý má osloviť predovšetkým športovo založenú klientelu, vsádza na naftový trojliter.
![Audi A7 3.0 TDI Competition: 346 koní pre naftové športovanie?!](https://i.refresher.sk/public/default/image-missing.jpg)
Približne pred dvoma mesiacmi nám nemecké Audi ukázalo modernizovanú podobu najštýlovejšieho modelu v ponuke, päťdverového kupé, respektíve lepšie povedané liftbacku A7 Sportback. Facelift neobišli ani športovo založené verzie S7 a RS7, avšak automobilka so štyrmi kruhmi v znaku ešte nepovedala v tejto rade posledné slovo, nakoľko predstavuje špeciálnu naftovú verziu Competition.
Ako ste si isto mnohí všimli, automobilový priemysel sa stále viac a viac uberá smerom úspor, ekológie a iným aspektom, ktoré v konečnou dôsledku v istom zmysle degradujú doposiaľ zavedené trendy a zvyklosti. Pár príkladov na ozrejmenie situácie. Spomeniem napríklad nový Passat, ktorý sa v úvode bude ponúkať v prípade benzínového motora len s maličkou 1.4-kou TSI, čo je na veľkosť, kategóriu a v neposlednom rade, cenu vozidla dosť nezvyčajné a paradoxne i napriek ponúkanému výkonu, keďže podobné motorizácie boli pred pár rokmi doménou tak maximálne a dve triedy menších vozidiel. Ďalej tu máme Mercedes-Benz, konkrétne nový crossover, ktorý najnovšie dostane pod kapotu, na pomery značky veľmi nezvyčajne, dokonca len 1.5-kový diesel. A čo tak veľké BMW radu 5 s benzínovou 1.6-kou? Po novom žiadny problém, i keď z označenia 518i by ste na to neprišli! A pokračovať by som mohol ešte ďalej, napríklad športové kupé RS5 či dokonca budúca R8-čka, tradičný superšport, dostanú naftový motor! Kde sme sa to dostali?...
Smerom naftového športovania sa ubralo už dávnejšie aj BMW, keďže napríklad pod brutálnu M5-ku postavilo „športový“ model M550d s trojlitrovým naftovým motorom a trojicou turbodúchadiel. Vďaka bohu, že AMG stále zásadne odmieta fakt, že by uvažovalo o naftovom počine! V Audi majú však jasno, keďže konkurenčné M550d sa im asi tak zapáčilo, že v týchto dňoch predstavuje podobný model vo svojom portfóliu. Ide práve o A7-čku, ktorá prichádza na trh vo verzii 3,0 TDI Competition. Tá má vzdať hold naftovým motorom s iniciálkami TDI, ktoré oslavujú 25 rokov od vzniku.
Za prednou modernizovanou maskou sa tak nachádza upravený šesťvalcový naftový motor 3,0 TDI z kategórie „clean diesel“, ktorý spĺňa normu Euro 6 a zároveň ponúka výkon až 326 koní. Aby som bol však presnejší, ide dokonca až o silu 346 koní, ktoré má vodič k dispozícii niekoľko sekúnd, pokiaľ poriadne dupne na pravý pedál. Pri overbooste a vďaka dvojici turbodúchadiel je teda k dispozícii ešte o 20 koní viac. Maximálny krútiaci moment má pritom hodnotu až 650 N.m, pričom prenášaný je prostredníctvom 8-stupňového automatu. Zrýchlenie na stovku trvá v tomto prípade len 5,1 sekundy a to vraj pri kombinovanej spotrebe len 6,1 litrov. Aj Audi vie pobaviť...
Z vonku rozoznáte prevedenie Competition vďaka športovému paketu S-line, na čierno lakovanou mriežkou chladiča, spätných zrkadiel, zadného difúzora či zadných výfukov a všetkých zvyšných detailov. Okrem toho, predné svetlomety ponúkajú tmavší podklad, A7-čka je postavená na efektných, tmavých 20“ diskoch, pod ktorými sa ukrývajú výrazné, červené strmene bŕzd. Dizajn A7-čky som vždy cenil, takto vyzerá ešte lepšie. Vozidlo stoji na zníženom podvozku o 20 milimetrov, pričom na výber bude len zo špeciálnych lakov: červený Misano, šedé Daytona a Nardo alebo modrý Sepang. Audi A7 Sportback 3.0 TDI Competition sa na trh dostane na jeseň, pričom cenové relácie začnú štartovať na čiastke 72-tisíc Eur.
![Audi A7 3.0 TDI Competition: 346 koní pre naftové športovanie?!](https://i.refresher.sk/public/default/image-missing.jpg)
![Audi A7 3.0 TDI Competition: 346 koní pre naftové športovanie?!](https://i.refresher.sk/public/default/image-missing.jpg)
![Audi A7 3.0 TDI Competition: 346 koní pre naftové športovanie?!](https://i.refresher.sk/public/default/image-missing.jpg)