Vyrobených bude len 250 kusov, pričom každý z nich bude mať pod kapotou kompresorom preplňovaný osemvalec s 5-litrovým objemom a výkonom až 574 koní a 681 N.m!
![Jaguar F-Type Project 7: Najsilnejší Jaguar v histórii!](https://i.refresher.sk/public/default/image-missing.jpg)
Nie je tomu tak dávno, čo automobilka Jaguar prehlásila, že na tohtoročnom festivale rýchlosti v Goodwoode odprezentuje nové prevedenie momentálneho hitu značky, športového F-Typu. Slovo dalo slovo a keďže dnešným dňom sa tento event s dlhou históriou začína, Briti svoj sľub naplnili a už v niekoľko hodinovom predstihu nám predstavujú F-Type Project 7. Áno, ak vám toto označenie niečo evokuje, nemýlite sa a pamätáte si dobre. Označenie Project 7 totižto niesol koncepčný model „eftajpu“, ktorý bol predstavený automobilkou presne pred rokom pri rovnakej príležitosti a v podstate novinka reprezentuje jeho sériovú podobu. Číselné označenie pritom odkazuje na sedemnásobné víťazstvo vozidla D-Type v Le Mans z 50-tych rokov.
Goodwood Festival of Speed, motoristická akcia, ktorá sa od roku 1993 každoročne koná v areáli Goodwood House v Goodwoode pri Chichesteri v grófstve West Sussex v južnom Anglicku, sa tak stane miestom, kde bude mať nový Jaguar svoju svetovú premiéru. Okrem iného treba povedať, že model vznikol v rámci novo založenej divízie Special Operations, ktorá bude perliť práve takéto exkluzívnejšie modely. V skutočnosti sériový F-Type Project 7 vychádza z klasického roadsteru, ktorý však kombinuje prvky odprezentované prostredníctvom minuloročného konceptu, pričom určite má čo povedať aj upravená motorizácia.
Vyrobených bude len 250 kusov, pričom každý z nich bude mať pod kapotou kompresorom preplňovaný osemvalec s 5-litrovým objemom a výkonom až 574 koní a 681 N.m! Okrem toho, verzia Project 7 zhodila až 80 kilogramov, najmä vďaka fatku, že prišla o strechu, respektíve o celý mechanizmus, ktorý s ňou pracoval. Tieto parametre následne zabezpečujú novinke akceleráciu na stovku len za 3,9 sekúnd a maximálnu rýchlosť 299 km/h. Štandardom je upravený osemstupňový automat ZF a upravený elektronický samosvor na zadnej náprave. Suma sumárov, Jaguár prehlásil, že ide o najsilnejší a jeden z jeho najrýchlejších vozidiel v histórii a to aj napriek tomu, že nejeden z nás mál najsilnejší model Jaguaru zafixovaný ako XJ 220.
Exteriér prakticky vychádza z minuloročného konceptu, F-Type preto disponuje masívnejším bodykitom s charakteristickou farbou, decentným polepom a naozaj rozmerným zadným krídlom. Samozrejmosťou sú 20“ disky obuté do špeciálnych pneumatík Continental ContiForceContact. Čelné sklo sa decentne skrátilo a následne pribudol aerodynamický oblúk za dvojicou sedadiel, ktorých konštrukcia je z karbónového materiálu.
![Jaguar F-Type Project 7: Najsilnejší Jaguar v histórii!](https://i.refresher.sk/public/default/image-missing.jpg)
![Jaguar F-Type Project 7: Najsilnejší Jaguar v histórii!](https://i.refresher.sk/public/default/image-missing.jpg)
![Jaguar F-Type Project 7: Najsilnejší Jaguar v histórii!](https://i.refresher.sk/public/default/image-missing.jpg)
![Jaguar F-Type Project 7: Najsilnejší Jaguar v histórii!](https://i.refresher.sk/public/default/image-missing.jpg)
![Jaguar F-Type Project 7: Najsilnejší Jaguar v histórii!](https://i.refresher.sk/public/default/image-missing.jpg)