Japonský Nissan pomaly ale isto obnovuje svoje pomerne rozsiahle portfólio modelov určených i pre náš, európsky trh.
Japonský Nissan pomaly ale isto obnovuje svoje pomerne rozsiahle portfólio modelov určených i pre náš, európsky trh. Po úplne nových generáciách modelov X-Trail, Qashqai, Murano (pravdepodobne sa u nás predávať nebude) a Pathfinder, prichádza na rad praktický pick-up Navara. Z prvých oficiánych fotografií môžeme hneď usúdiť, že najnovší pracant už po dizajnovej stránke nevychádza z posledného Pathfindera, ako tomu bolo doteraz. Predná maska sa síce drží nového dizajnového smeru, nechýba obrovská chrómová plocha v tradičnom tvare, z Pathfinderom si ho však už spredu rozhodne nepomýlite. Bočná silueta je prakticky zhodná s väčšinou pick-upov na trhu, medzigeneračne sa spodná línia okien posunula mierne vyššie, naopak vytiahnuté blatníky si zachovali svoj mohutný tvar. Celkovo pôsobí Navara modernejšie a sviežo, pod čo sa podpísali i predné svetlomety s modernými LED-diódami. Nissan hovorí o podstatne väčšej tuhosti a pevnosti karosérie, či komfortnejšom pružení, nakoľko automobilka prepracovala predovšetkým zadné listové pery, ktoré neraz pri nenaložených automobiloch spôsobujú, že zadná náprava na nerovnostiach odskakuje.
Podstatne kvalitnejší je i interiér, v ktorom dominujú mäkčené plasty na vyššej úrovni, zlepšená ergonómia jednotlivých ovládačov a rozmerný dotykový displej multimediálneho systému, ktorý si i tak väčšina robošov nepriplatí. Kabína sa opäť hneď v úvode predaja bude ponúkať v dvoch veľkostných prevedeniach. Pod kapotou sa zo začiatku budú nachádzať dve motorizácie (tožvie či neskor pribudnú ďalšie). Prvou bude naftový, 2,5-litrový štvorvalec v doch výkonnostných prevedeniach (120 a 140 kW), druhou benzínový štvorvalec so zhodným objemom. Nissan sľubuje úsporu paliva oproti predchodcovi približne o 10%. Samozrejme, o pohone všetkých kolies sa baviť nemusíme, nakoľko bude v ponuke už od začiatku.