Predošlé dohady sa naplnili a v Pekingu nám automobilka ukazuje najbrutálnejšie prevedenie Golfu, verziu R 400.
Kompetentní od Volksawgenu sa nedávno nechali počuť, že pre pravých športovo založených jedincov pripravujú ešte drsnejšiu verziu modelu Golf, než je tomu v prípade špičkového R-ka. Dohady sa naplnili a v Pekingu nám automobilka ukazuje brutálne prevedenie Golf R 400.
To sa od "základnej" verzie R líši ešte viditeľnejším bodykitom s masívne tvarovanými nárazníkmi s karbónovými doplnkami a splitterom či difúzorom. Karoséria sa rozšírila do strán o 20 mm, pričom celok váži len 1420 kg. R 400 je výhradne v dvojdverovom prevedení, exteriér zdobí strieborná metalíza pod názvom Silver Flake. Strecha je lakovaná pre zmenu v čiernom odtieni. Tradičnú, športovú červenú linku z verzie GTI nahradila tentokrát žltá, pričom pozorné oko si všimne aj jemne zmenenú masku chladiča, do ktorej v tomto prípade zasahuje viditeľnejšie aj samotný nárazník. Bi-xenónové svetlomety sú štandardom, rovnako aj imidžové, 19'' disky kolies v strieborno-čiernom lakovaní, s pneumatikami o rozmeroch 235 mm do šírky a žltými strmeňmi brzdového systému. Vzadu evidujeme výrazný difúzor a dvojicu veľkých výfukov umiestnených v strede, rovnako ako tomu bolo v prípade známej R32-ky z roku 2002. Na streche svieti dvojitý spojler so širokým pásom LED-diód, určených ako brzdové svetlo.
V interiéri nájdeme štvoricu závodných sedadiel s výrazným bočným vedením. Tradičné lišty sú tvorené karbónovou výplňou, ktorej sekunduje koža v rovnakej štruktúre. Sedadlá sú k tomu potiahnuté šedou Alcantarou. Červenú či modrú farbu aj dnu vystriedala žltá, tá zdobí prístrojovú dosku, tvorí podsvietenie budíkov, rovnakou farbou sú prešité i sedadlá. Do ruky určite dobre padne aj volant, ktorý je v spodnej časti mierne zrezaný.
Ako už označenie napovedá, číslo v označení verzie reprezentuje hodnotu výkonu. Všetky štyri kolesa tak poháňa len dvojlitrový benzínový štvorvalec TSI s ohromným výkonom 294 kW, teda rovných 400 koní a 450 N.m! Za navýšením stojí najmä nová kľuková skriňa, či turbo, ktoré dostalo vyšší maximálny plniaci tlak. O prenos sily sa stará šesťstupňová prevodovka DSG. Celkový nárast výkonu oproti pôvodnej verzii R je až 73 kW a 74 N.m. Akcelerácia z 0-100 km/h trvá tejto strele len 3,9 sekundy, čo je už naozaj pozoruhodný údaj, maximálna rýchlosť je obmedzená na 280 km/h. Podľa posledných informácií verzia 400 naozaj príde do predaja.